Vil bare SLET ikke slappe af? {{forumTopicSubject}}
Kære HG'ere
Jeg har nu haft min hest i et år, og i al den tid jeg har haft hende, har hun SLET ikke kunne styre sig selv og slappe af. Det er blevet meget bedre, da vi fandt ud af at hun havde smerter og var nervøs.
Vi flyttede stald, og det har hjulpet gevaldigt og hun er nu uden smerter. Men det er bare som om, at hun stadig ikke er faldet til efter at have været i stalden i 7, og slet ikke kan slappe af?
Når vi går udenfor stalden, så begynder hun også at hidse op, selvom hun godt kender stedet!
Hver gang vi longere, er fokussen ikke på mig, men alt andet omrking hende, og hvis hun hører den MINDSTE lyd, så spænder hun op og ignorere alt. Jeg har virkelig prøvet ALT på at få hendes opmærksomhed.
Men så når hun endelig er afslappet, lytter hun stadig ikke til mig?
Jeg har longeret hende i 7 måneder pga. skade, og har øvet alle mulige mundkommandoer, men som sagt, hun ignorerer mig totalt og så virker de ikke længere
Synes bare at det er så frustrerende efterhånden at efter så lang tid med masser af træning, at hun så stadig ikke vil lytte til mig, og reagere på den mindste lille ting der sker omkring hende.
Hvad kan jeg gøre?
feb 2008
Følger: 88 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 114 Svar: 716
i 7 måneder*
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.374
jan 2004
Følger: 190 Følgere: 189 Heste: 40 Emner: 120 Svar: 3.713
Hvis i er 100% sikre på at den er smertefri, så kan i evt. prøve at give den magnesium i en periode, det kan nemlig hjælpe
Hvad får den at spise?
jul 2010
Følger: 78 Følgere: 155 Heste: 3 Emner: 172 Svar: 1.036
Min fjordhest bliver vildt utåelig af det!
sep 2007
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 16 Svar: 125
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 930
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.374
Hvis du selv kender join-up, ville du vide, at denne øvelse er ikke en man bør lave med sin hest, medmindre man er 99,8% sikker på at kunne læse hestens kropssprog, og selv være lige så bevidst om ens eget - altså , en øvelse man ikke foreslår folk at lave, nærmere bør man fraråde den...
Vil bare SLET ikke slappe af?