{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

Vil bare SLET ikke slappe af? {{forumTopicSubject}}

Kære HG'ere smiley

Jeg har nu haft min hest i et år, og i al den tid jeg har haft hende, har hun SLET ikke kunne styre sig selv og slappe af. Det er blevet meget bedre, da vi fandt ud af at hun havde smerter og var nervøs.
Vi flyttede stald, og det har hjulpet gevaldigt og hun er nu uden smerter. Men det er bare som om, at hun stadig ikke er faldet til efter at have været i stalden i 7, og slet ikke kan slappe af?
Når vi går udenfor stalden, så begynder hun også at hidse op, selvom hun godt kender stedet!

Hver gang vi longere, er fokussen ikke på mig, men alt andet omrking hende, og hvis hun hører den MINDSTE lyd, så spænder hun op og ignorere alt. Jeg har virkelig prøvet ALT på at få hendes opmærksomhed.
Men så når hun endelig er afslappet, lytter hun stadig ikke til mig?
Jeg har longeret hende i 7 måneder pga. skade, og har øvet alle mulige mundkommandoer, men som sagt, hun ignorerer mig totalt og så virker de ikke længere smiley

Synes bare at det er så frustrerende efterhånden at efter så lang tid med masser af træning, at hun så stadig ikke vil lytte til mig, og reagere på den mindste lille ting der sker omkring hende.

Hvad kan jeg gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil bare SLET ikke slappe af?
  • #1   21. feb 2012 ups smiley

i 7 måneder*

• #3   21. feb 2012 Altså, alt det du nævner, har jeg virkelig prøvet, i de 7 måneder har jeg ikke lavet andet end at træne tricks(også her mister hun nemt koncentrationen) og nusse om hende, hun får de rette vitaminer og mineraler, og alligevel lytter hun ikke til mig smiley

Har også prøvet og korte linen, det har hjulpet en smule, men stadigvæk kan hun se et spøgelse og glemme alt.

Men også til sommer har jeg også tænkt mig at træne ture med hende, men hun har altid været nervøs der også, så det bliver sq spændende!
    smiley

• #5   21. feb 2012 Ja det må vi håbe, det bliver nok også nemmere at øve når det bliver varmere, og at jeg endelig er tilbage i sadlen smiley

• #7   21. feb 2012 find noget hun kan lide hvor hun gerne vil koncenterer sig,

hvis du som du siger har prøver alt, (den har ingen smerter, ingen grund til at være nervøs, o.s.v.)
    så ville jeg prøve at få en professionel til at hjælpe dig.
    ellers så syntes jeg du skal prøve at insistere på hendes opmærksomhed, når hun er samme men dig, så kræv af hende at hun lytter efter.

du har haft hesten længe, hvis der intet er galt med den, og den er kender steder, er der ingen undskuldning for den at den bliver ved med at ingorer dig.

stadig vær sød og sådan så den ikke msiter tiliden, men kræv opmærksomhed, og lav noget med den hvor den skal være fokuseret, og ros meget når den så bare et øjeblik giver dig det du ønsker smiley

Kommentér på:
Vil bare SLET ikke slappe af?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce