1.175 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

tilridning igen - er lidt bange tilridning igen - er lidt bange

Hej alle.

Jeg har en dejlig 6 års varmblod. Jeg har haft ham siden maj, og har været så uheldig at han har stået stille meget af tiden med henholdsvis hovbyld og seneskade.
Efter han havde haft boksro i 2 uger få jeg grønt lys til at hoppe på ham og naive mig troede at han ville være rolig som han plejer. Dog var han ikke det, og jeg måtte kun skridte i en halv time og stadig ingen fold. da en lille pony sætter i galop foran mig går der vild rodeo i min hest, den smækker hovedet op i mig, brækker min næse og stikker af i forskrækkelse. den har aldrig før bukket/stejlet.. Nu er problematikken at jeg skal op på den igen. Den har været på fold i næsten 2 uger nu, og er blevet helt normal og stille og rolig i longen. ingen galop eller bukkespring. Men når jeg skal smide sadel på den spænder den fuldstændig op, og stresser. Jeg tør ikke hoppe på den igen, men vil så gerne op. Har I nogen ideer til hvordan jeg kan gøre den tryg ved sadlen igen?

TAK ! smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tilridning igen - er lidt bange
  • #1   30. nov 2011 Det kunne lyde som smerter i ryggen. Få en fysioterapeut ud til hesten.

• #3   30. nov 2011 Den har haft fys og er helt klar i ryggen.. Jeg har bare ikke redet på den i 2 måneder og den er nervøs når den skal have sadel på, så jeg føler det lidt som om det er endnu en tilridning af ham.. smiley
    Problemet er at min træner ikke rigtig vil op på ham, hun syntes jeg selv skal ..

• #4   30. nov 2011 Det er faktisk Lene jeg har haft til ham smiley

• #5   30. nov 2011 Få en anden til at ride ham, indtil han er lidt i gang igen. Hvis du er nervøs allerede inden du kommer på nakken af ham, har du ødelagt det hele på forhånd.

• #6   30. nov 2011 Jeg gætter på at det er fordi han kan mærke at du er nervøs. Har nemlig selv været ude for det med min hest.

Prøv at lade en anden sadle ham op, og lad denne person ride ham men du ser på. Det er meget muligt det vil kunne hjælpe.

• #7   30. nov 2011 sjovt smiley jamen hvis lene har godtkendt ham så er han jo iorden smiley

Det må være nervøsiteten.

• #9   1. dec 2011 Men jeg vil i sadlen. jeg vil ikke være bange! Den er helt rolig når jeg longerer ham og jeg er slet ikke nervøs omkring ham. Men det var en voldsom oplevelse da han brækkede min næse og smed mig af, og det er det jeg er nervøs for skal ske igen.. Jeg VIL bare op på ham igen!

• #10   1. dec 2011 Jeg vil også anbefale at du får en anden til at ride den de første par gange. Og kan sagtens forstå at du er nervøs for at skulle op første gang. Held og lykke.

• #11   1. dec 2011 Min hoppe reagerede på sin seneskade ved at stejle og stikke af med hovedet i vejret. Jeg troede også at det var ryggen og fik hende straks fotograferet, men det var jo ikke derfor. Kan det være at hun ikke er kommet sig over skaden?

• #12   1. dec 2011 Han er kommet sig over skaden. Han er rengående, og tilredet som 4 års. Han har altid været en dejlig rolig hest, aldrig bukket eller stejlet. og efter den oplevelse jeg havde med ham stoler jeg ikke helt på ham. Jeg har lavet masser af jordarbejde og har fuld tillid til ham. Når han longeres er han simpelthen så sød. ingen buk, ikke noget med at stikke af og være forskrækket. han slapper af med snuden helt nede ved jorden. der har jeg fuld tillid til ham. Jeg vil så gerne op på ham igen, da jeg aldrig har været nervøs ved ham. men pludselig stoler jeg ikke på ham når han får sadlen på.. jeg får en veninde til at ride ham idag og jeg regner med at det hjælper mig at se ham blive redet af en anden !

• #13   1. dec 2011 få en op først så du helt sikker på hesten ikke forbinder din anspændthed med rytter. Vigtigt for hesten. når hun har tøffet rundt hesten er rolig m rytter, så bytter i. hav en til at gå med den første eller de første gange smiley

• #14   2. dec 2011 Som de andre skriver, så er det dig der smitter nervøsiteten over på hesten. smiley Start forfra med ham, og lad ham være "unghest" igen. Få en der ikke er nervøs til at arbejde med ham, så han igen for tilliden til at få sadel på, og få rytter på ryggen igen. Det skal nok hurtigt komme igen. Den skal bare lige have lov at få tilliden igen. Det er ikke alle heste man bare kan sætte sig op på, og forvente alt går godt som sidst.. smiley

Kommentér på:
tilridning igen - er lidt bange

Annonce