{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

"slår fra" i overgange ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle hesteglade mennesker smiley

Jeg er først rigtig begyndt at ride dressur på min hoppe de seneste år, og hun går stabilt til biddet i alle gangarter, men i overgangene der kniber det, og det er mest i overgang fra trav til galop, når hun er slået i galop går hun fint til biddet igen. Jeg ved ikke rigtig hvad det er jeg skal gøre, for at få hende til at være til biddet i overgangene, har i nogle råd vil jeg meget gerne hører fra jer smiley

Tusind tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "slår fra" i overgange ?
  • #1   1. okt 2011 Følger med smiley

• #2   1. okt 2011 Muskeltræning og en masse masse overgange.. Det kræver mere af hesten at gå til biddet i overgangene, så det skal bare trænes op smiley Temposkift træner det også rigtig godt.
    Når du laver overgangene kan du evt sprede hænderne og sænke dem lidt, dette kan hjælpe hende smiley

• #3   1. okt 2011 Støt hende med en blød, stabil hånd i overgangene og vær opmærksom på, at du har korrekt sæde i overgangen. Dvs ikke falder forover eller tilbage, som mange kommer til, men at du fortsætter med at "ride" gennem overgangen.
    Ellers som CN siger - træn overgange i samme gangarter. Træn din hest i at blive tilbage for dig i holdning gennem øget trav og samlet trav. Den skal have samme form gennem øgningen.
    Men overgange ér bare svære. Det kræver træning, træning og atter træning smiley

• #4   2. okt 2011 vil sige det samme som anna og den sorte hingst

men du kan osse gøre det når hun slår fra så skal du bøje hende ind i volden med en masse støtte selvfølgelig det har jeg gjordt og det har virket så kunne jeg fint lave overgange uden hesten slog fra men det kræver meget træning og musker i bagbarten til en god overgang

• #5   2. okt 2011 Hun kan godt holde samme holdning i øgninger i alle gangarter, så det handler vidst "bare" om at træne en masse og så lave om på en vane smiley I skal have tak for jeres tid og jeres svar smiley

Kommentér på:
"slår fra" i overgange ?

Annonce