1.481 visninger
|
Oprettet:
Mere bæring og balance {{forumTopicSubject}}
Jeg skal have mere balance og bæring i min pony, især i traven. Men jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal få det gjort. Jeg har fået af vide at jeg "bare" skal træne en masse små volter på ham, men jeg tror nu ikke det er nok.
Så har i nogen gode forslag til hvordan jeg skal få det trænet?
- og nu hvor vi allerede er ved det, hvordan får man rettet sin hest lidt mere op ad bakke?
sep 2011
Følger: 5 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 601
For at styrke din ponys bæring, kan du lave temposkift. Det er dog vigtigt at du har balancen på plads først. Start med øgninger på lige spor, og rid gerne øgning-afkortning-øgning på en langside eller diagonal. Vær opmærksom på at "lytte" til din hest. Spændinger er gerne tegn på at kravene er for høje og hvis det opstår, må du sænke dine krav lidt, til den er klar.
Til afveksling kan du ride i terrænet. Ridning i bakker styrker også bagparten meget.
God arbejdslyst
jun 2011
Følger: 20 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 24 Svar: 427
På kassernen
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Heste: 4 Emner: 144 Svar: 1.615
Men hvis jeg skal tage udgangspunkt i, hvordan jeg selv gør/gjorde. Så er det en masse temopskift, hvor den skal ind og vente OG det vigtigste her er, at den stadig holder takten, og den må IKKE være mindre aktiv bagi. Husk at, uanset hvilke tempo du rider i, skal den altid være lige aktiv bagi. Altså hvis du rider samlet trav, skal den være lige aktiv bagi, som når du rider arbejdstrav.
MEN tilbage til spørgsmålet - rid en masse overgange, rid en masse temposkift, hvor du fokusere på at, den skal være aktiv bagi - HELE TIDEN!
Den må ikke jappe bagi, og bare gå død. Den skal være fremme til begge tøjler hele tiden, og suge tøjlen.
Husk på, at hvis du mangler mere foran, så lig mere bagi. Og når de temposkift er på plads, altså den reagere på dine halve parader, så kan du begynde at ligge mere bagi. Jeg bruger pisken nogle gange, til at hun forstår at hun skal ligge fokus der. Når de så fanger de halve parader + aktiviteten i bagbenene, så kan du lige pludselige mærke den tager vægt bagi, og så kan du forsøge at få det med hele banen rundt
Håber det var let forståeligt
jun 2011
Følger: 20 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 24 Svar: 427
http://www.hestegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=794415
apr 2006
Følger: 78 Følgere: 85 Heste: 2 Emner: 17 Svar: 124
Så overgange, tempovekslinger, schenkelvigninger og overtrædninger er vejen frem
Mere bæring og balance