{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

rolig unghest {{forumTopicSubject}}

så er skylight blevet 3½ år og igår besluttede jeg at dagen var kommet hvor hun skulle gøres sadelvandt jeg var lidt spændt på hvordan hun ville reagerer så da hun var blevet striglet og ordnet satte jeg hende ind i boksen og hentede sadlen hun stod og åd wrap og jeg tænkte at jeg ikke ville binde hende så jeg lagde bare sadlen op på hendes ryg og forventede en reaktion men der kom ingen hun ød videre som om der ikke var nogle forandringer og da jeg spændte gjorden løftede hun hoedet og kikkede på siden så såændte jeg gjoren langtsomt op og hun løftede det ene bagben og slog op efter gjorden ikke voldsomt nærmest irriteret og det var det så tog jeg hende med ud på ride banen og longerede hende der kom et enkelt bukkespring nærmest af glæde som hun gør når vi longerer eet bukkespring så er hun klar til at arbejde så det var hendes første tur med en sadel det synes jeg var godt gået af en hest der aldrig har haft sadel det skal lige sides hun har gået hele dette år på græs og passet sig selv og hygget med de andre heste så jeg forventer ikke det bliver svært at få hende ride/rytter vant tror i

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rolig unghest
  • #1   18. sep 2011 lyder dejlig har selv en ungest der blev redet til ved at der blev smidt udstyr på og redet en tur i skoven. Og så var det, det. intet er der sket. Den er så rolig hvis du losser den i røven vender den sig og siger undskyld. Hun er 5 nu.

Igår stod vi på banen efter træning og der kom en kæmpe vindstød så 3 plastic stole væltede og fløj hen ad jorden foan hende. Hun vippede ikke engang med ørene?! WTF.

Tror du får en dejlig oplevelse i forb. med tilvendning/tilridning af din hest

• #2   18. sep 2011 Har en lettere unghest end dig:)
    Min hoppe på 2,5år kiggede blot på sadlen og så ikk andet, og sådan er hun med alt, hun hverken sparker ud, bukker eller stritter i mod, hun er som om hun altid har gjordt det..

Havde i sommer en på 50kg oppe og ligge kort på hende for at se om hun virkelig var så nem, men igen sagde hun intet, så jeg glæder mig godt nok til at hun skal tilrides:)

Min 6årige niece strigler og trækker hende selv rundt, ingen problemer der smiley
    Og hun har haft pressending på hele kroppen uden at sige noget smiley

• #3   18. sep 2011 Min har heller ikke været det helt store problembarn, på trods af at jeg fik ham helt rå som 2,5 års. sadlen var han dog lidt utryg ved, men alt andet har bare æret alt for nemt. Han var lige til at sætte sig op på ryggen af og skridte rundt på.. smiley

• #5   18. sep 2011 Min unghest har vist været noget anderledes end jeres. Da jeg lagde en lille longegjord på første gang tændte han helt af. Så han kom i tilridning og der var han meget voldsom da han fik sadel på. Ham der red ham til har redet over 200 heste til og han siger at han aldrig har set en hest bukke så vildt før med sadel første gang. Efter en måned fik jeg han hjem og han er bare en superstjerne:)

Mange af je skriver at i bare smider sadel på, og tråd starter skriver at hun gjorde det i boksen. Har i slet ikke været bange for at jeres heste tændte af og smadrede sig selv? Hvis jovi havde fået sadel på i boksen havde han ødelagt sig selv. Og det skal siges at han i forvejen var fantastisk at arbejde med, yderst tillidsfuld og meget nervefast.

• #6   18. sep 2011 louise dall nej jeg har ikke været bange for at hun ville eksploderer da hun er meget rolig af væsen men er da stadig stolt over det var så let at give hende en sadel på hun er en hest som jeg selv har avlet så jeg har kunne følge hendes vekst og temperament fra lille af og hun har været en lille nem en dog har hun da haft sine turer men det er forsvundet med alderen ,det er dejligt at finde ud af at så mange har det så nemt med deres tilvænning jeg selv er jo helt grøn da hun er den første unghest jeg skal ha gjort ryttervandt og da jeg absolut ingen erfaring har med dette går det langsomt det er også en af grundene til at jeg har søgt en part der kan tilride hende på den rigtige måde sammen med mig ved ikke men har tænkt på om man kunne tilbyde en evt part at hun/han kunne ride gratis et år på hende mod at hjælpe til med tilridningen hvad mener i ville i tilride mod at få part i et år gratis vel at mærke der hvor hun står da hun ikke skal flyttes

• #7   18. sep 2011 Louise Dall
    Nej jeg var faktisk ikk nervøs for at min ville tænde af, jeg gjorde det i løsdriften hvor min anden hest og mig selv kunne blive smadret, og jeg var 99% sikker på hun ville tage det roligt..
    Hun har altid taget det roligt med alt andet jeg har lagt på, så ingen angst herfra smiley

• #8   18. sep 2011 Bare iorden:) Jeg var også 99% sikker på at Jovi ville tage det i stiv arm, men jeg tør slet ikke tænke på hvad der ville have sket, hvis jeg havde prøvet bare med longegjorden i stalden...

• #9   18. sep 2011 Jeg har overvejet det samme med min 2-års. At lægge en sadel på hende i boksen, mens hun spiser hø-

For hun hører eller ser intet, når hun spiser hø. Jo, hvis en hest eller bil kommer ræsende, men ellers er hun både "blind og døv". smiley

Den skal dog ikke på endnu, men er sikker på, hun ikke ville sige noget til det. Hun får tæppe på hver dag, og hendes mors gjord ovenpå, så hun vænner sig til, det klirrer.

Hun er den type, der lige skal kigge en eller to gange, og så er det accepteret.

Kommentér på:
rolig unghest

Annonce