rolig unghest {{forumTopicSubject}}
så er skylight blevet 3½ år og igår besluttede jeg at dagen var kommet hvor hun skulle gøres sadelvandt jeg var lidt spændt på hvordan hun ville reagerer så da hun var blevet striglet og ordnet satte jeg hende ind i boksen og hentede sadlen hun stod og åd wrap og jeg tænkte at jeg ikke ville binde hende så jeg lagde bare sadlen op på hendes ryg og forventede en reaktion men der kom ingen hun ød videre som om der ikke var nogle forandringer og da jeg spændte gjorden løftede hun hoedet og kikkede på siden så såændte jeg gjoren langtsomt op og hun løftede det ene bagben og slog op efter gjorden ikke voldsomt nærmest irriteret og det var det så tog jeg hende med ud på ride banen og longerede hende der kom et enkelt bukkespring nærmest af glæde som hun gør når vi longerer eet bukkespring så er hun klar til at arbejde så det var hendes første tur med en sadel det synes jeg var godt gået af en hest der aldrig har haft sadel det skal lige sides hun har gået hele dette år på græs og passet sig selv og hygget med de andre heste så jeg forventer ikke det bliver svært at få hende ride/rytter vant tror i
feb 2007
Følger: 34 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 205 Svar: 2.428
Igår stod vi på banen efter træning og der kom en kæmpe vindstød så 3 plastic stole væltede og fløj hen ad jorden foan hende. Hun vippede ikke engang med ørene?! WTF.
Tror du får en dejlig oplevelse i forb. med tilvendning/tilridning af din hest
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.602
Min hoppe på 2,5år kiggede blot på sadlen og så ikk andet, og sådan er hun med alt, hun hverken sparker ud, bukker eller stritter i mod, hun er som om hun altid har gjordt det..
Havde i sommer en på 50kg oppe og ligge kort på hende for at se om hun virkelig var så nem, men igen sagde hun intet, så jeg glæder mig godt nok til at hun skal tilrides:)
Min 6årige niece strigler og trækker hende selv rundt, ingen problemer der
Og hun har haft pressending på hele kroppen uden at sige noget
jul 2007
Følger: 64 Følgere: 123 Heste: 6 Emner: 315 Svar: 2.342
nov 2005
Følger: 143 Følgere: 253 Heste: 8 Emner: 7 Svar: 159
Mange af je skriver at i bare smider sadel på, og tråd starter skriver at hun gjorde det i boksen. Har i slet ikke været bange for at jeres heste tændte af og smadrede sig selv? Hvis jovi havde fået sadel på i boksen havde han ødelagt sig selv. Og det skal siges at han i forvejen var fantastisk at arbejde med, yderst tillidsfuld og meget nervefast.
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 36 Svar: 65
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.602
Nej jeg var faktisk ikk nervøs for at min ville tænde af, jeg gjorde det i løsdriften hvor min anden hest og mig selv kunne blive smadret, og jeg var 99% sikker på hun ville tage det roligt..
Hun har altid taget det roligt med alt andet jeg har lagt på, så ingen angst herfra
nov 2005
Følger: 143 Følgere: 253 Heste: 8 Emner: 7 Svar: 159
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
For hun hører eller ser intet, når hun spiser hø. Jo, hvis en hest eller bil kommer ræsende, men ellers er hun både "blind og døv".
Den skal dog ikke på endnu, men er sikker på, hun ikke ville sige noget til det. Hun får tæppe på hver dag, og hendes mors gjord ovenpå, så hun vænner sig til, det klirrer.
Hun er den type, der lige skal kigge en eller to gange, og så er det accepteret.
rolig unghest