29. nov 2003 Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
Puha et held med en rolig unghest {{forumTopicSubject}}
Havde en sød pige ud og prøve min Emma idag med henblik på part, pga vejret blev de lidt forsinket og hende der skulle aftenfodre havde taget hestene ind og gik igang med at fodre, da vi tog Emma ud.. dette var Emma selvfølgelig temmelig "mobset" over, hun ville hellere have sin mad end ud på ridebanen i mørke (der er lys på)..
Nå men det går fint (når man tænker på hun aldrig har været på banen i mørke, hesten er kun 4 år og en ny rytter).. men Emma er en "klog" hest (for egentlig var det ikke smart men sneen snød hende).. i den ene hjørne lå sneen højt og hegns snoren var faldet lidt ned, så det ser ud som om der kun er en 30 cm snor omkring ridebanen lige der..
Emma ser sit snit til at prøve at gå over, men der er jo 2 snore (og der er både hegnstråd + sådan en hvid snor), det kunne bare ikke ses for sne, Emma går over den hængende snor men står så med bagbenene mellem de to hegns tråde og jeg ser lige et kort øjeblik en panisk hest med en stakkels pige på ryggen løbe i panik med hele hegnet og smadre sine ben totalt.. men tør ikke løbe der hen af frygt for at skræmme hende..
Emma tager 2 skridt frem, nej det kan man ikke 2 skridt tilbage så, ja det gik lidt bedre og så lidt til siden og løfter benene ud igen og står bare der og ser lidt dum ud, sådan "ups hov den gik da vist ikke"..
Og tro mig jeg var meget glad for at have en hest der ikke går i panik.. hvilket partens forældre også var..
Er man så lidt heldig eller hvad
aug 2008
Følger: 40 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 58 Svar: 255
maj 2006
Følger: 35 Følgere: 34 Heste: 7 Emner: 16 Svar: 82
og ungheste kan tit have tendens til lidt mere panik end ældre
godt den ikke panikkede
jul 2009
Følger: 40 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 149 Svar: 1.184
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
Puha et held med en rolig unghest
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside