Idag der løb hun så :-( PUHA {{forumTopicSubject}}
Shanti og jeg var ude på alletiders gåtur igår, hun var en engel, frisk, men sød.. Satsede på, at gøre dagen igår efter idag... Hestene var ikke lukket ud da der var en aden hest der løb igår da den var ude og træne og der skulle kigges på den , for den ikke skulle være urolig, var de andre stadig inde.. Inkl. Shanti... NÅ, men jeg begir mig afsted, hun har hovedtøj på og vi vil så trække den samme tur som igår bare omvendt.. Hun går fint ned gennem byen, og vi kommer ud på grusvejen med marker på begge sider.. Hun begynderm, at ville småtrave hele tiden, jeg holder hende tilbage og hun skridter så.. Får en godbid, for, at være "rolig", da hun så vil trave igen, vil jeg dreje hende rundt, det gør jeg et par gange.. LIGEPLUDSELIG, så løber hun! og mig efter, prøver, at holde hende, men jeg falder og hesten er væk!
Jeg ku ikke holde hende Hun løber op imod byen, og mig efter. Der er nogfle der er ude og lufte deres hunde der prøver, at løbe efter hende...men uden held. Ringer til staldejer som løber hende i møde og hun bliver fanget næsten hjemme på gården... Der er ikke sket hende noget og HELDIGVIS INGEN ANDRE. Puha.. jeg rystede... Nu kan jeg mærke jeg er bange for, at gå med hende :-(og grunden til jeg gik med hende var for, at komme igang med hende igen, og hun lærte terrænet at kende.. Jeg er så ked af det, føler jeg snart ikke kan mere og bliver utryg ved, at være ude med hende.... Som egentlig er det hun kun skulle bruges til. Hun er dog 110 % trafiksikker, men hun tager røven på en.. HJÆLP mig, hvad gør jeg?
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 706
Ved godt det er lidt hårdt, men hvis det handler om, at du også skal blive tryg ved hende, så er det måske et forsøg hver.
okt 2007
Følger: 148 Følgere: 144 Heste: 2 Emner: 73 Svar: 367
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
Men med hensyn til hingstekæde, så er det altså ikke rigtigt at hesten finder ud af at det er mest behageligt at blive ved dig, eftersom at ubehaget kommer fra dig.
Syntes du skal træne med den derhjemme. Gå, stop, bakke og noget med at holde afstand til dig. Og ros ros og atter ros.
Hingstekæden tvinger hesten til at gå pænt - den lære ikke hesten noget, andet end at den skal være bange.
Og husk så, at hesten ikke løb sin vej for at være ond, på tværs, problematisk, eller andet. Der kan være 100 grunde, men den har ïkke tænkt: HAHA, nu løber jeg sku fra hende!
apr 2010
Følger: 27 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 164 Svar: 469
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 706
nov 2010
Følger: 17 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 124
Vi er nød til at blive ved med at prøve at opdrage. Jeg drejer Mac. rundt om mig, skælder ud, og svinger torvet foran ham hvis han har for travlt.
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 118 Svar: 1.043
Har også haft part på en hest der ignorede én fulstændig, når man trak ude.. han kunne finde på at stejle op ad en, og løbe en ned.. Den kamp orkede jeg ikke, så ham har jeg ikke part på længere
Hvis du går i lange liner med hende, kan det være en fordel at zig zagge, hvis hun begynder at løbe
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.399
Tag en rebgrime eller en alm grime med en hingste kæde der går under læben og op til den øverste runde ring..
Det rigtig øv når hesten stikker af har selv oplevet det. Håber på du ko.mer ud at gå igen
jan 2008
Følger: 83 Følgere: 63 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 178
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 118 Svar: 1.043
Heste er da ikke kun til at ride på .. sikke en gang sludder! Alle heste kan med træning trækkes med. Heste skal også have afveksling..
jan 2008
Følger: 83 Følgere: 63 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 178
maj 2004
Følgere: 76 Heste: 19 Emner: 255 Svar: 2.024
apr 2010
Følger: 27 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 164 Svar: 469
mar 2009
Følger: 171 Følgere: 152 Heste: 4 Emner: 218 Svar: 2.752
Her er resultatet - (link fjernet) - Nu efter en måned, kan han cykles med KUN i rebgrime, hvor han trækker mig op af bakker, hihi :--p.
Fra at stikke fra gården hen på marken, til at kunne holde fast i hans man og han ''cykler'' mig op ad en bakke. Det synes jeg er flot, også på en sølle måned! :-D.
okt 2010
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 7 Svar: 11
Dertil vil jeg lige tilføje at hvis hun bliver ved med at løbe, kan du i stedet for at fører kæden bagom kæben igennem munden. Det er dog kun som en sidsteudvej ville jeg sige. Men har prøvet med et par forskellige tilfælde inkl. ham med damp og når han hidsede sig helt op kunne jeg kun holde ham når han havde den gennem munden.
Han endte med at kunne gå helt alm. i træktorv.
Idag der løb hun så :-( PUHA