{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.089 visninger | Oprettet:

Idag der løb hun så :-( PUHA {{forumTopicSubject}}

Shanti og jeg var ude på alletiders gåtur igår, hun var en engel, frisk, men sød.. Satsede på, at gøre dagen igår efter idag... Hestene var ikke lukket ud da der var en aden hest der løb igår da den var ude og træne og der skulle kigges på den , for den ikke skulle være urolig, var de andre stadig inde.. Inkl. Shanti... NÅ, men jeg begir mig afsted, hun har hovedtøj på og vi vil så trække den samme tur som igår bare omvendt.. Hun går fint ned gennem byen, og vi kommer ud på grusvejen med marker på begge sider.. Hun begynderm, at ville småtrave hele tiden, jeg holder hende tilbage og hun skridter så.. Får en godbid, for, at være "rolig", da hun så vil trave igen, vil jeg dreje hende rundt, det gør jeg et par gange.. LIGEPLUDSELIG, så løber hun! og mig efter, prøver, at holde hende, men jeg falder og hesten er væk!
Jeg ku ikke holde hende smiley Hun løber op imod byen, og mig efter. Der er nogfle der er ude og lufte deres hunde der prøver, at løbe efter hende...men uden held. Ringer til staldejer som løber hende i møde og hun bliver fanget næsten hjemme på gården... Der er ikke sket hende noget og HELDIGVIS INGEN ANDRE. Puha.. jeg rystede... Nu kan jeg mærke jeg er bange for, at gå med hende :-(og grunden til jeg gik med hende var for, at komme igang med hende igen, og hun lærte terrænet at kende.. Jeg er så ked af det, føler jeg snart ikke kan mere og bliver utryg ved, at være ude med hende.... Som egentlig er det hun kun skulle bruges til. Hun er dog 110 % trafiksikker, men hun tager røven på en.. HJÆLP mig, hvad gør jeg?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Idag der løb hun så :-( PUHA
  • #1   24. feb 2011 Jeg havde også en gang en hest der løb fra mig, når jeg gik med ham og kan hilse at sige, at et hingstebid er yderst effektivt. Han løb ikke en eneste gang og når han forsøgte, så fik hingstebidet hurtigt sat en stopper for det.
    Ved godt det er lidt hårdt, men hvis det handler om, at du også skal blive tryg ved hende, så er det måske et forsøg hver. smiley

• #2   24. feb 2011 Prøv at tage en hingste kæde på den smiley så forstår den jo, at det er mest behageligt, at blive hos dig..

• #3   24. feb 2011 Lyder godt nok ikke til at være behageligt.

Men med hensyn til hingstekæde, så er det altså ikke rigtigt at hesten finder ud af at det er mest behageligt at blive ved dig, eftersom at ubehaget kommer fra dig.

Syntes du skal træne med den derhjemme. Gå, stop, bakke og noget med at holde afstand til dig. Og ros ros og atter ros.
    Hingstekæden tvinger hesten til at gå pænt - den lære ikke hesten noget, andet end at den skal være bange.

Og husk så, at hesten ikke løb sin vej for at være ond, på tværs, problematisk, eller andet. Der kan være 100 grunde, men den har ïkke tænkt: HAHA, nu løber jeg sku fra hende!

• #4   24. feb 2011 Jamen idag havde hun bid på og det ragede hende jo tilsyneladende en høstblomst, skulle en kæde kunne gøre det nemmere?

• #5   24. feb 2011 Jeg tror at hingstebid vil have større effekt end hingstekæde, idet du har prøvet med alm. bid og det har åbenbart ikke nok effekt.

• #6   24. feb 2011 Uff, der kan hurtigt ske noget. Mac. væltede min store mand(193 høj og 125 tung:-)) den anden dag og løb fra ham, heldigvis var det på folden lige ved stalden. Han løb igennem et åbent led lige ved stalden og jeg stod i vejen, så han løb ind i stalden.

Vi er nød til at blive ved med at prøve at opdrage. Jeg drejer Mac. rundt om mig, skælder ud, og svinger torvet foran ham hvis han har for travlt.

• #7   24. feb 2011 Måske du vil have mere kontrol, hvis du går i lange liner med hende? Og HVER gang hun øger tempoet uden hun er blevet bedt om det, så stop hende, og bak et par skridt..

Har også haft part på en hest der ignorede én fulstændig, når man trak ude.. han kunne finde på at stejle op ad en, og løbe en ned.. Den kamp orkede jeg ikke, så ham har jeg ikke part på længere smiley

Hvis du går i lange liner med hende, kan det være en fordel at zig zagge, hvis hun begynder at løbe smiley

• #8   24. feb 2011 Drop hovedtøjet. Det er til at ride med ikke gå med.

Tag en rebgrime eller en alm grime med en hingste kæde der går under læben og op til den øverste runde ring..

Det rigtig øv når hesten stikker af har selv oplevet det. Håber på du ko.mer ud at gå igen

• #9   24. feb 2011 Ja man skal aldrig gå med hesten for den er stærker fra jorden. af.hvorfor rider du den ikke så du har mere kontrol over den kan ikke forstå at folk gider at gå med deres heste kun dem der skal tilrides en hest er til at ride på.vi har forbudt vores pansionære at gå med deres heste pga af at de ikke kan styre dem.du kan ikke gøre noget ved en hest der vil flygte og slet ikke fra jorden.

• #10   24. feb 2011 TEAM V

Heste er da ikke kun til at ride på .. sikke en gang sludder! Alle heste kan med træning trækkes med. Heste skal også have afveksling.. smiley

• #11   24. feb 2011 vi går aldrig ture med vores heste vi longere kun vi ser tit folks forbandede heste kom løbene fordi de går ture med hesten og de ikke kan styre dem så fatter ikke hvorfor folk vader rundt med hestene ja man kan mange andre ting en at gå rundt med hestene.

• #12   24. feb 2011 En hingstekæde, som flere andre siger, vil måske kunne hjælpe dig. Kan jo ikke nytte noget, at lægge noget endnu blidere på, som rebgrime eller lignende, når hun i forvejen er ligeglad med biddet. Ellers kunne det være en mulighed at gå sammen med en anden person og hest et par gange.

• #13   24. feb 2011 Jeg har tænkt meget over det idag, jeg vil så gerne have kemien til, at passe mellem os... Der er andre inkl. min kommende underviser jeg har talt med idag og hun siger prøv med hingste kæden.. Imorgen tager vi turen 2 mennesker igen måske vi tager en pony med på vejen smiley Shant har ikke været redet længe(optimalt) PGA det dårlige vejr, og hun kender ikke omgivelserne, så vi må forsøge igen, så hun ikke vinder efter idag smiley

• #15   26. feb 2011 Det gjorde Hoody også i starten, men efter jeg er begyndt at træne med rebgrime, er det ikke sket EN ENESTE gang.

Her er resultatet - (link fjernet) - Nu efter en måned, kan han cykles med KUN i rebgrime, hvor han trækker mig op af bakker, hihi :--p.

Fra at stikke fra gården hen på marken, til at kunne holde fast i hans man og han ''cykler'' mig op ad en bakke. Det synes jeg er flot, også på en sølle måned! :-D.

• #16   8. mar 2011 Enige med det med hingstekæden. Ned om kæben og så i reb-/alm. grime.

Dertil vil jeg lige tilføje at hvis hun bliver ved med at løbe, kan du i stedet for at fører kæden bagom kæben igennem munden. Det er dog kun som en sidsteudvej ville jeg sige. Men har prøvet med et par forskellige tilfælde inkl. ham med damp og når han hidsede sig helt op kunne jeg kun holde ham når han havde den gennem munden.

Han endte med at kunne gå helt alm. i træktorv. smiley

Kommentér på:
Idag der løb hun så :-( PUHA

Annonce