{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.109 visninger | Oprettet:

Ridning uden saddel :-)) {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere smiley

Jeg har rigtig svært ved at ride uden saddel på min nye part(Bubbi). Jeg falder simpelthen af når vi begynder at trave.. smiley
På min gamle part(Donhill) kunne jeg sagtens sidde fast i alle gangarter. smiley

Har i nogle gode råd til at blive siddende?
Eller skal jeg bare helt droppe at ride uden saddel? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning uden saddel :-))
  • #1   5. jul 2011 jeg synes ikke du skal droppe det,da der er en god måde at få blance på, og ingen heste er jo ens at ride,så bare tage det stille og rolig så skal det nok komme :O) held og lykke

• #2   5. jul 2011 Du skal selvfølgelig først undersøge, om denne hest kan rides uden sadel. Hvis du falder af, fordi den ter sig, er den måske ikke god at ride uden sadel på. Det kan være, at den er meget ung, og derfor ikke har prøvet det før, at den har ømme punkter i ryggen eller at den spænder for meget op og bliver nervøs. Under alle omstændigheder skal dette tjekkes. Hvis ingen af tingene er tilfældet, skyldes det bare manglende balance, at du falder af, og så skal du bare blive ved med at ride uden sadel, eftersom det vil styrke din balance rigtig meget. At du ikke faldt af på din gamle part, kan skyldes at den var nemmere at sidde på, samt at du havde vænnet dig til dens gang. Du skriver jo, at denne hest er en ny part, så måske har du ikke helt vænnet dig til de "nye" gangarter endnu?

• #3   5. jul 2011 Desuden kan jeg læse ud fra din tekst, at din nye part er en islænder. Islændere har en helt anden gang, som man lige skal vænne sig til, og måske kommer der også lidt tølt og pas (grissepas) når du vil trave, hvilket du også lige skal øve? Det kan forvolde problemer at få ren trav på en islænder.

• #4   5. jul 2011 Endvidere vil jeg pointere, at det nok er en god idé at lære hesten at kende, før du rider uden sadel på den - men når jeres bånd er stærkt, skal det for alt i verden øves!

• #5   5. jul 2011 Tak begge to smiley

Johanne - Jeg har haft part på ham siden første april - og du har nok ret hans gangarter er lidt blandet. smiley

• #6   5. jul 2011 Øve, øve øv, prøv evt voltering- eller longerings gjord smiley

• #7   5. jul 2011 Min part har også været umulig for mig at ride uden sadel på i galop + hurtig trav. Jeg lod sadlen blive i sadelrummet nogle uger, og tvag mig selv til at side stille i trav, ved at klemme med lårene. Galop lærte jeg lige så stille at side fast i ved først at gallopere op ad bakke, og når det var lært så øvede jeg at sætte i galop 5 trin, og så ned i trav, 5 trin gallop og så ned i trav. (dette gjorde jeg godt nok kun fordi han har det med at sætte farten op, hvis han bare får lov til at løbe ligeud, og så kan jeg ikke stoppe ham uden sadel.)

• #8   5. jul 2011 Øvelse gør mester smiley Jeg havde ansolut ingen balance da jeg købte min hest grundet jeg ikke havde redet i nogle år. Men da sadlen ikke passede har jeg i lang tid været nødt til at ride uden sadel og på kort tid kunne vi også både trave og galopere og blive hængende når hun indimellem bliver bange for noget og hopper til siden. Så bliv du bare ved med at prøve. Der er vist ingen nem løsning desværre...

• #9   5. jul 2011 Ja bar bliv ved.. hvis det er så sørg for at lave en masse volter osv hvor du styre den med benene, giver balance og muskler altså bar i skridt i starten, når du kan det uden at falde af, så trav roligt bar på lang siden, kan du det så vidre til kort siden, sådan at der ingen vendinger er før du har balance det sted, altså ikk kræv for meget af dig selv endnu..

Og når du kan ride hele vejen rundt uden problemer kan du begynde på volter osv, igen med benene..

Og til sidst gør du det samme i galloppen smiley

Kommentér på:
Ridning uden saddel :-))

Annonce