{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

Ridning uden saddel {{forumTopicSubject}}

Hvad siger hestens ryg til ridning uden saddel?
Hvor ofte er det 'sundt' at ride uden - og hvornår bliver det for meget??

Jeg har længe tænkt på det.. Og jeg er blevet i tvivl om jeg rider for meget uden saddel?
Rider ca. 5-6 dage i ugen hvor nok 3-4 gange er uden saddel. Her er det oftest i skoven.

Men hvor sundt er det for hesten? Det kan godt være det styrker vores balance, men det stød der ind imellem kan give i deres ryg(fra os) Kan da umuligt være godt?

Nogle der er kloge på dette punkt? smiley
-Håber i hvert fald i kan hælpe mig lidt!

Mvh. Julie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning uden saddel
  • #1   31. okt 2011 Jeg rider tit uden sadel og så længe man ikke bumper hesten mega meget i ryggen så vil jeg ikke mene at det "usundt" for hesten smiley

• #2   31. okt 2011 Jeg er overhovedet ikke klog på dette område, men jeg tror ikke det yder nogen skade, medmindre at du self. humper vildt på ryggen af den. Hestens ryg er jo stærk. smiley

• #3   31. okt 2011 Jeg tror ikke det skader at ride uden, men når man rider med skal det være en god tilpasset sadel ellers gør den mere skade end gavn. Når sadlen passer så tror jeg den er bedst at ride med fordi den fordeler trykket af vægten.

• #5   31. okt 2011 De sejeste Fjordbasser: Enig med dig!

• #6   1. nov 2011 hvis du bumper når du rider uden sadel så skader det hestens ryg jo! jeg skridter uden sadel og traver sjældent, men i skridt bumper man jo ikke :O) du kunne evt. skaffe dig et trykfordelende underlag og ligge under en ride-on-pad når du nu rider så tit uden sadel smiley

• #7   1. nov 2011 rider du uden sadel, begrænser du din vægt til en lille del af hestens ryg. Hesten bliver derfor ekstremt belastet, netop på det punkt!
    En skridttur i ny og næ skader formentlig intet, men efter min mening bør man begrænse ridning uden sadel til dét!
    Vær ligeledes opmærksom på om hesten har udviklet store muskler som kan beskytte den torntappe/brysthvivler, eller om den er muskelfattig og derved ikke har noget til at tage imod med.
    En Ride-On-Pad kunne være en rigtig god investering, hvis du vil ride uden sadel. En forholdsvis billig løsning, som giver hesten en smule trykfordeling.

Kommentér på:
Ridning uden saddel

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce