{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.324 visninger | Oprettet:

langsom trav {{forumTopicSubject}}

Hej Hg'ere

Min fuldblod har en virkelig hurtig trav, hvis hun bare får løse tøjler kan hun simpelthen bare spurte derud ad, men vil jo selvfølgelig gerne have hende ned i en langsommere og mere afslappet trav, kan godt få den langsom, men hun bliver simpelthen så anspændt i den.

Har prøvet at ride skiftende hurtigt og langsomt trav, og det har jeg snart gjort over en længere periode, men den langsomme er stadig utroligt anspændt, og den hurtige er begyndt af blive så hurtig at hun næsten slår i galop nogengange. Når jeg holder hende tilbage stritter hun virkelig bare imod, så pt arbejder vi faktisk mere mod hinanden end sammen.

Da hun er engelsk fuldblod er hun ikke sådan at løbe træt, så det vil ikke hjælpe at lade hende løbe lidt først.

- nogen der ved hvad jeg kan gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  langsom trav
  • #2   20. apr 2011 Du vil have hende ned i jog kan jeg se - du er westernrytter ? . Det har jeg trænet meget med Kavan - ikke fordi han er enormt fremadgående, men bare det at kunne sætte ham i jog fremfor alm trav kræver masser af træning. Jeg kunne forestille mig at du allerede inden du går i gang selv spænder ( ubevidst ) lidt op fordi du ved at hun vil spæne . Start med i skridt at øve din vejrtrækning, og se hvordan din afslappethed påvirker din hest. Når du har rimelig styr på det, så prøver du i trav - løse tøjler - tal til hende med dyb rolig stemme - et godt ord er "easy" samtidig med at du lægger vægten lidt på bagparten og i samme øjeblik hun bare sætter farten lidt ned, så giv hende ros for det. Husk din vejrtrækning smiley Det er svært men prøv. Når du så træner denne øvelse med hende, så husk at stoppe ved en veludført øvelse. Slut altid med en succes. Og lad så øvelsen ligge til næste dag. Du kan med fordel i begyndelsen, lade være med at bruge andre gangarter end skridt og trav, dvs. en træning skal ikke indeholde galop f.eks. Den må hun lave på marken selv smiley Så vænner hun sig til at en træning også godt kan foregå i et roligt tempo. Vi er efter lang tid nået dertil hvor vi kan gå fra trot til jog ved vægtfordeling og vejrtrækning alene smiley Det er dejligt.

• #3   20. apr 2011 okay for svarene(:

ja det er jog jeg ønsker at ende ud med, har selv trænet det med min pinto som er blevet rigtig god til det, men ingen heste er jo ens, og kunne hurtigt mærke på min fuldblod at det ville ikke blive ligeså nemt med hende. Du har helt ret i at jeg selv spænder op, det er jeg helt klar over, så ja det må jeg nok arbejde med først og fremmest smiley

• #4   20. apr 2011 Dit vigtigste værktøj er tålmodighed smiley Så skal du se , så skal det nok lykkes smiley

• #5   20. apr 2011 i letridning kan du rejse og sætte dig langsomere end hesten rider:-).
    og så et lidt tungere sæde og halve parader.
    Men det gælder om at finde den teknik, der virker bedst for en selv. Og det her hjælper i hvert på min søde pony:-).

• #6   20. apr 2011 lyder godt nok som en speciel metode, den er dog desværre udelukket da jeg ikke træner med godbidder, men tak for ideen smiley

• #7   21. apr 2011 jeg er nu sikker på det kan gøres på andre måder smiley

Kommentér på:
langsom trav

Annonce