{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
761 visninger | Oprettet:

Boks stress {{forumTopicSubject}}

Jeg vil lige høre om nogle af Jer har nogle gode erfaringer. Det handler om at holde hesten i ro i boksen når de andre heste skal ud og denne hest enten skal blive inde eller komme sidst ud ?

Den stresser op, løber langs tremmerne ud mod staldgangen fra den ene ende til den anden. Hesten vil selvfølgelig ud.

Det hjælper intet at binde den op og aktivere den med at strigle den eller ligende. Heller ikke at lade nogle af hestene stå inde.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Boks stress
  • #1   20. jan 2011 Måske ligge noget hø i boksen den kan gumle på?(-:

• #2   20. jan 2011
    Hjælper intet med mad når den stresser så meget op.

• #3   20. jan 2011 Briza gør det samme-hun har endnu ikke overblik over hvem og hvornår. Vi har Bonz hingst og Basse ude først så Briza må vente til Bonz kommer ind og samtidig holder hun vores "gæstehest" med selskab. Det var meget slemt de første gange- Vi lukker dørene til stalden når "1" holdet er lukket ud og i løbet af ca. 5 min er hun faldet helt til ro igen-En omgang wrap og først grimen på når det er hendes tur! Jeg syns det går fint og de faste rutiner er ved at "sætte" sig.
    Held og lykke med det- ikke ratr når hesten er så ked :O(
    mvh merete

• #4   20. jan 2011
    Hmm ja de er nok bare endnu mere svært meed en hingst som vil blive hos hans hoppeflok.
    Ja, det er rigtig træls for dem når de ikke har de reagere sådan.

• #5   22. jan 2011 med boks ro hest som stesser ville jeg lave en lille fold på stk med boksen ved siden at de andre heste.. for er hest i boksen ro som stesser op kan give skader og hesten er ijo kke i ro alligevel fordi den stesser... en hest er et flok dyre så det er normaalt de bliver ked af at være alene.. . ellers vil jeg lade en hest blive inde sammen med den.. med tiden vender den sig til den ikke skal med ud...

Kommentér på:
Boks stress

Annonce