533 visninger
|
Oprettet:
Boks stress {{forumTopicSubject}}
Jeg vil lige høre om nogle af Jer har nogle gode erfaringer. Det handler om at holde hesten i ro i boksen når de andre heste skal ud og denne hest enten skal blive inde eller komme sidst ud ?
Den stresser op, løber langs tremmerne ud mod staldgangen fra den ene ende til den anden. Hesten vil selvfølgelig ud.
Det hjælper intet at binde den op og aktivere den med at strigle den eller ligende. Heller ikke at lade nogle af hestene stå inde.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Jeg tænker nærmere seperationsangst.
Bryder hesten sig heller ikke om at blive forladt? Altså fx. på ridebanen, at de andre heste går deres vej fra banen. Hvad på tur og generelt det at være alene og blive forladt?
feb 2010
Følger: 116 Følgere: 117 Heste: 11 Emner: 37 Svar: 135
Den kan sagtens være alene. Kun et problem når de skal ud. Kommer den først ind så er der ingen problemer
Jo, de må være angst eller frustration over ikke at komme hurtigt nok ud. Problemet er, at den skal lære det for at kunne stå evt. andre steder i boks uden at stresse fordi flokken ikke er der...
feb 2010
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Året efter røg han på løsdrift i stedet, det var meget mere ham. Tror faktisk han blev klaustrofobisk af at stå inde. for ja han koblede også hjernen helt fra. Rigtig træls. er bare glad for han aldrig har haft skader der krævede boksro, for det var aldrig gået.
feb 2010
Det lyder godt nok slemt. Men heste er jo faktisk også klausstrofobiske dyr. Tænk bare på hvor mange af dem der ikke vil i en hestetrailer!!!
Jeg vil også have den i løsdrift næste vinter. Håber det kan hjælpe lidt op det.
feb 2010
Boks stress