{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

pisk eller ej {{forumTopicSubject}}

rides og tilrides islændere altid med pisk?

jeg har lidt problemer med min ismule, hun vil ikke rigtig gå frem, om det er fordi hun i bund og grund ikke er tilredet, om hun er signal forvirret eller om hvad der lige er med hende, ved jeg ikke.

jeg havde så en diskussion med en kollega der siger at alle islændere tilrides med pisk og hun mener jeg skal tage en pisk med.
for hun mener at min hest nok er vant til at gå frem fra piskens pres bagfra.

at ride med pisk strider imod mine overbevisninger.

så nu bliver jeg jo så nysgerrig, rides og eller tilrides alle ismuler med pisk??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pisk eller ej
  • #1   10. jan 2011 ja det gør rigtig mange islændere..

de lærer at pisken er den fremadgående giver og derfor er mange bare nemmere med en pisk..

især dem der kommer fra island.

• #2   10. jan 2011 Nej det er noget af en påstand. Jeg har set mange islænder blive tilredet. og tilred også min egen UDEN pisk.

Det du tænker på, er nok når tølten skal trænes. Der skal drives EKSTREM meget på hesten bagfra, for at få den til at samle sig og gå tølt. Særlig hvis de har en træng tølt. Her er pisken virkelig en god støtte. Ofte samler hestene bagparten mere, bare man ligger pisken på bagen, mange opfatter det som en støtte, eller hestene bliver opmærksom på deres bagpart.

Du skla kun ride med pisk, hvis du selv har lyst. Det har intet med racen at gøre.

• #3   10. jan 2011 Janni- hvor har du lige den påstand fra, at særligt heste fra island er tilredet med pisk ?? Synes det er lige omvendt. Det er de færreste islændinge der rider med pisk på deres hest. Ofte rider de i store flokke, og med håndhest og over lange strækninger, og så kan man altså ikke sidde og fægte med en pisk også.

• #4   10. jan 2011 Generelt er det en god ting at have med på ungheste, for at undgå de bliver for slappe for schenklerne..

• #5   10. jan 2011 Ved ikke om særligt islændere bliver tilredet med pisk, men hvis du har svært ved at få den frem med benene og hun ikke rigtig forstår det, er det måske en god ide at have en pisk med bare indtil hun lære det. pisken skal jo kun bruges til og markere med, bare så hun lige mærker den på bagparten og så skal stemmen jo bare bruges meget i starten ;O) Held og lykke med det ;O)

• #6   10. jan 2011 well det var de jeg fik fortalt, da jeg red på en islænder gård og selv har erfaret..

• #7   10. jan 2011 det er nok ikke uden grund at islændinge har ry for, at være hårde ved deres heste

• #8   10. jan 2011 ja jeg er jo nok nødt til at prøve om pisken kan hjælpe hende så det bliver nemmere at lærer hende at gå frem for ben. og så lige så stille trappe pisken ud

• #10   10. jan 2011 hun ved desværre godt hvad en pisk er. når man sidder på hende og uforvarret kommer til at lave en bevægelse der mider, om bevægelsen man laver når man vender sig og for alvor klapper til den, så kommer der fut uinder fusserne på hende, så jo hun ved hvad en pisk er. køber oplyser mig også at hun har redet med pisk på den. dog mest for at sende den frem når den stejler.

Kommentér på:
pisk eller ej

Annonce