Vi med ungheste - 3 år +

Vi med ungheste - 3 år +

Medlemmer: 1.413
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
948 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Pisk eller ej? Pisk eller ej?

Hej allesammen. Jeg har en hoppe fra 2006 som blev tilredet i efteråret. Jeg har været på efterskole, og er nu begyndt den videre træning. Ude ved beridderen red de af og til med pisk, for at hun brugte bagparten og søgte pænt fremad osv.
Jeg har redet hende en lille uges tid nu herhjemme, og det går faktisk over alt forventning. Hun har en skøøøøn trav! Men når jeg ikke ridder med pisk har jeg svære ved at få hende til at bruge bagparten ordentlig. Når jeg ridder med pisk bruger jeg den ikke særlig meget, kun til øgninger. Og det resultere også i rigtig flotte øgninger hvor hun bruger bagparten og søger flot til biddet.
jeg ved ikke om jeg skal fortsætte med pisk, eller om det er dumt at lære hende at der stort set altid er en pisk? Jeg red hende en dag uden pisk, og der skulle jeg bruge noget mere krudt for at få flotte øgninger og hun reagere bedst med pisken ved siden.
Hvad ville i gøre hvis det var jer?
På forhånd tak! smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pisk eller ej?
  • #1   8. jul 2012 Du kan sagtens bruge den ind i mellem men IKKE brug den konstant, for hvis du en dag vil starte stævner som er mere end Lc programmerne jamen så må du ikke have pisk med kun spore..

• #2   8. jul 2012 Så jeg kan godt ride med den, men ikke bruge den konstant?

• #3   8. jul 2012 Vil du ride mere end Lc 3 til stævner (eller overhovedet ride stævner) ?

Hvis du vil ville jeg aldrig vende den til pisk, så ville jeg heller tage et par små spore på hvis man har brug for støtte..

Men vil du ikke, jamen så er det noget du selv vælger..

Jeg starter ikke selv stævner men jeg har valgt pisk fra og små pony spore til det fungere kanon, og bruger sjældent sporene

• #4   8. jul 2012 Det kommer helt an på hvordan pisken bruges synes jeg smiley
    Man kan sagtens bruge den til at dirigere hesten. Så længe det man ikke slår den i siden hele tiden er det vel fint smiley

• #5   8. jul 2012 Jeg vil på sigt gerne ride stævner som er højere end lc klasserne. smiley

• #6   8. jul 2012 Så ville jeg smide pisken og tage et par ponyspore på eller helt undvære

• #7   8. jul 2012 En velredet hest kan rides lige godt med pisk, uden pisk, med spore, uden spore, med begge dele eller helt uden.
    Det handler om træning, hesten skal reagerer lige godt om du har pisken med eller den ligger i stalden, det er så DIN opgave at få hesten til det smiley

• #8   8. jul 2012 Jeg giver Maria C ret. Hesten bliver lynhurtig vant til pisken, min unghest brugte jeg pisk på en dag, men det var netop for at fortælle ham at den ikke var farlig, hvis det en dag skulle blive nødvendigt med pisk. Jeg bruger personligt ikke selv pisk særlig tit, det er virkelig yderst sjældent. Det er en kæmpe fordel at ride sin unghest uden pisk, og spore engang imellem, på den måde får du også en mere følsom hest, hvis du varigere det lidt :-).

• #10   9. jul 2012 Enig med
    Sig b. Og man kan sagtens efterfølgende bruge pisk af og til i træningen for at bruge som let hjælp i nye øvelser og forbedring af øvelser jeg red da af og til med pisk på min gl dressur hest selvom jeg startede la på c plan... Den kan være en god hjælp til træning og evt også på opvarmnings bane ved stævner.

• #11   9. jul 2012 rid uden pisk, ellers lytter hesten jo kun til pisken og ikke dig...

• #12   11. jul 2012 Jeg har personligt altid pisk med på unghestene, hvis de lærer at gå frem fra starten. kan man smide pisken uden problem. Jeg har aldrig haft et problem når jeg har smidt pisken, Jeg bruger den når hesten ikke slev tænker frem.

• #13   11. jul 2012 Præcis marielund - det samme her, og jeg har oldenborgsk og hvis den ik lære at gå frem fra starten vil den blive tung at få frem altid - taler af erfaring!!!

Kommentér på:
Pisk eller ej?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce