{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

Omskoling {{forumTopicSubject}}

Overvejer at omskole min hest http://hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=78478
til western smiley
Dressur keder ham noget så grumt, og han går desuden urent på et bagben (ja, det er blevet undersøgt, nej, det gør ikke ondt på ham, nej, han har ikke været i røngten)
Men tænker mest på hvor meget det vil kræve, hvordan det hænger sammen med at jeg har redet dressur hele livet smiley
Sidder nu og søger lidt på det, og prøver at finde generel information om western ridning, er der mon nogen som har nogen knaldgode link?
eller måske nogen som har gode tips, og erfaring, god som dårlig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omskoling
  • #1   10. nov 2010 hvor i landet bor du?

• #2   10. nov 2010 Den må da fejle noget et eller andet sted siden den går urent på et ben, det behøver jo ikke nødvendigvis være i selve benet den fejler noget..
    Ud over det kender jeg ikke nogle links, det eneste westeren jeg kender til er rening(og så meget kender jeg heller ikke til det) smiley

• #3   10. nov 2010 Viborg

Han er blevet undersøgt at special dyrelæge smiley de mente det var en gammel spatskade, men som ikke gjorde ondt.

• #4   10. nov 2010 derudover er det kun når man samler ham helt sammen den er gal. Ellers er der intet

• #5   10. nov 2010 Hvis hesten er halt når du samler den.
    så får du et problem i western for der kræer det at hesten virkleig bære sig og har ryggen lyftetn og røven godt ind under sig...

Western er ikke bare lalle ridning, det kræver lige så meget måske mere som at ride eneglsk, så hvis din hest ikke kan tåle at gå dressur er chancn meget lille for den kan gå western..

Mit tip få noget noget undervisning.
    der er en træner liste inde på
    www.westernportalen.dk
    eller kig på
    www.DWF.dk

• #6   10. nov 2010 Mitch: det har også lidt været min bekymring, men har nu heller aldrig troet at det bare var lalle ridning smiley har bare ikke vidst hvor belastningen faktisk ligger.

• #7   10. nov 2010 Undskyld at jeg skriver uden og kunne hjælpe, men jeg bliver simpelthen NØDT til at skrive det smiley

Hvor er det fedt at se et menneske tilpasse sig til sin hests kunnen smiley Jeg synes at der er SÅ mange der bare sætter sig og hyler, hvis deres hest er blevet skadet smiley I stedet for at udvidde horisonten lidt og udnytte de gode ting smiley

thumbs up!

• #8   10. nov 2010 hesten kan ikke gå urent uden at det gør ondt/generer smiley
    Western er en FED sport og jeg bruger det til afveksling fra dressuren smiley
    signalerne man bruger i westernridning er efter min mening MEGET mere behagelige og frie for både hest og rytter smiley

• #9   11. nov 2010 Jeg ville lige få hesten tjekket fuldstændig så man kan være sikker på det ikke ville belaste og skifte ride stil og er alt okey så go for it girl... Jeg har tilredet en paint i westeren, det var super sjovt.. Min ridelære sagde til mig at det er nemmere og lære western på en hest der har det grund læggende dressur... Men det var sjovt ihvertfald og han her var rå.. Han kedede sig bare da han blev lidt ældre så vi skiftet over til dressur hvor der var flere udfordringer i og det synes han var mægtigt sjovt.. han er på min profil under Zip...

• #10   11. nov 2010 Tja -western er jo osse dressur-ridning, bare på en anden måde. Hesten skal stadig uddannes, den skal stadig bruge sig korrekt osv, og det kræver naturligvis at den trænes... Så det er næppe mindre "kedeligt".
    Synes dog ofte jeg støder på den kommentar at hesten synes dressur er kedeligt -min umiddelbare tanke er at så må der være noget galt med måden man træner på. Self er ikke alle heste skabt til de højeste klasser, men kedeligt er det jo kun hvis ikke man formår at lave sin træning afveklsende og interessant (set med hesteøjne).

Ang at hesten er uren, så fejler den jo et eller andet, ellers ville den være rengående.

Kommentér på:
Omskoling

Annonce