1.761 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Omskoling til western? Omskoling til western?

Hej. Jeg har gået og spekuleret meget over, hvad min hest kan klare af ridning, og med erfaring og afprøvninger, må jeg erkende at hun ikke bliver hverken dressur eller springhest. Hun er tidl. Mishandlet, så hendes psyke er ustabil. - forstået på den måde, at hun ikke må presses ret hårdt, ellers lukker hun ned, og bliver fysisk dårlig.
Så de sidste lange stykke tid, har hun gået som hygge pony. Hun bliver longeret faste dage i ugen, og så bliver hun hygge redet lidt på. Men så slog det mig lige her til aften.. Det kunne være at jeg skal omskole min hest til western? Pleasure tænker jeg mest.. Hun er kun 5 år, så tænker ikke at det er for sent endnu? - Jeg har dog overhovedet ikke forstand på western, men vil gå langt for at min hest får det bedste ud af livet, og hvad jeg kan læse mig frem til, så tror jeg helt bestemt, at det ville være lige hende! Og det lyder til at en palomino/araber ikke ville være helt skidt til det?:-)
selvom det ikke siger mig så meget, så er jeg åbensindet for nye muligheder.

Spørgsmålet er så bare.. Hvor kan man få undervisning i dette?? Lige nu holder vi til i Sønderjylland, men vi flytter til Roskilde d 18/01-16. - vil dog helst gerne igang så hurtigt som muligt!:-)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Omskoling til western?
  • #1   17. okt 2015 Det er måske et dumt spørgsmål, men fungerer det ikke, det du laver med hende nu, som "hyggehest"? smiley

• #2   17. okt 2015 undskyld min useriøs kommentar men nej hvor en lækker hypper

• #3   17. okt 2015 Jeg synes bare at det er ekstremt kedeligt. Har altid været stævnerytter. Jeg synes det er hyggeligt at ride på hende, og hun giver en god tur hver gang, det er bestemt slet ikke det. Men hun kører bare hurtigt død i sandkassen, når vi bare tøffer lidt rundt, så som sagt, så er jeg bare åben for evt. muligheder for min hest.
    Står også i det dilemma, at jeg skal opereres om under en måned, og kan ikke træne hende i 14 dage efter, og hun har ems, så hun skal trænes 5 dage i ugen, men der er ingen som gider, så det ville næsten være bedre, at sende hende til evt omskoling i den måned.

• #4   17. okt 2015 Mange tak! Hun er en utrolig køn pony. Og det ved hun godt selv, derfor hedder hun diva smiley

• #5   17. okt 2015 Ellers er akademisk også en mulighed, hvis du kender det? Ellers må du endelig lige skrive. Der er mange uddannede undervisere rundt i hele landet.

Ved ikke meget om western, men mener de har nogle foreninger, så du kan da skrive der. Jeg tror de er mere end villige til at hjælpe med opstarten. smiley

• #6   17. okt 2015 Akademisk? Er det ligesom engelsk ridning?
    Har søgt på Google, men som sagt er jeg ikke inde i western overhovedet.. søgte "western ridning i Sønderjylland" uden held.

• #7   17. okt 2015 Akademisk Ridekunst er den gamle klassiske dressur, som blev brugt i krigen. Vi haster ikke og det er vigtigt at hesten er med i arbejdet. Jeg rider personligt akademisk 100% bidløs, men det gør vi ikke alle og vi går efter at bruge fine signaler uden at hove og slide i tøjlen. Det handler om at bygge hesten op. Du kan evt. søge efter en akademisk underviser i dit område og snakke med ham/hende.

Jeg kan lige se om jeg kan finde nogle foreninger. Mener der er nogle. smiley

• #8   17. okt 2015 Kunne helt sikkert også være en mulighed!
    Tak!

• #9   17. okt 2015 Fandt lige et link til Dansk Western Forening; http://www.dwf.dk/info/index.php

• #10   17. okt 2015 Den har jeg været inde på, men der kunne jeg ikke finde nogen../:

• #11   17. okt 2015 Så prøv at skriv til selve foreningen. smiley

Men ellers er akademisk et rigtig godt alternativ og de fleste heste fungerer med det. Du kan prøve at søge efter Bent Branderup. Det er ham der uddanner undervisere og han er en utroligt dygtig mand med gode pointer. Hver D. 1. Onsdag i måneden holder han opvisning/åbent hus på sin gård, men den ligger godt nok på Lolland. Det er nok lidt langt for dig, men er du dernede af den ene eller den anden grund alligevel, så burde du kigge forbi! smiley

• #12   17. okt 2015 Har selv en hest der er blevet omskole til western, da han ikke trives med dressur. Han var ca 12 år da han blev omskolet, så 5 år er ingen alder smiley
    Når du nu flytter til Roskilde, ville jeg klart anbefale Natasha Møller der holder til på Kumlegården ved Roskilde. En rigtig dygtig underviser, der har været træner for det danske junior landshold, men samtidig er rigtig god til de helt grønne westernryttere/heste smiley

• #13   17. okt 2015 Så lige at du flytter til Roskilde i Januar og kan her henvise dig til min underviser Maria D. Cheung, som holder til i Ishøj, men har en fast køretur til Roskilde. Du kan læse mere på;
    http://mdc-akademiskridekunst.dk
    her står det også lidt om den akademiske ridning, så vidt jeg husker.

• #14   17. okt 2015 Tak Nadia!

Nanna har hun en hjemmeside?:-)

• #15   17. okt 2015 Så vidt jeg ved har hun ikke en hjemmeside, men hun har en Facebook side Kumlegaard QH smiley

• #16   17. okt 2015 Det nemmeste sted at komme i kontakt med undervisere, er via. facebookgruppen. De Danske Western Ryttere hedder den vist smiley

Held og lykke med det.

• #17   17. okt 2015 Dansk western forening er stort set ikke aktiv længere. Som all-breed rytter er der ikke som sådan en forening, stævnene afholdes af selvstændige klubber. I Roskilde holder Natasha Møller med kumlegaard quarterhorses til. Hvis hun har en usikker psyke og ikke er god til at blive presset, ville jeg selv overveje hvor vidt en omskoling er for meget for hesten at håndtere - mange af signalerne er stik modsatte smiley Vil i hvert fald anbefale at opstalde i en westernstald, så man får den rette hjælp helt fra starten.

• #18   17. okt 2015
    Hvis hesten ikke kan holde til dressur og spring, så kan den nok heller ikke til western - det er jo ikke let :o)

• #19   17. okt 2015 Hun er tøjle sky, hvis man kan sige det sådan, så hun er altid redet uden tøjle kontakt, og så er hun også ekstrem følsom for schenklerne.
    Jeg tror ikke at det vil blive for meget for hende, hvis jeg blot finder den rette til opgaven, og som tager hensyn til hendes behov og særheder.

• #20   17. okt 2015 Krikken det siger jeg bestemt heller ikke, men western er en helt anden verden, hvor hesten bliver redet på en helt anden måde. Og ud fra det jeg ved om pleasure, og ud fra hvad min hest kan administrere, så tror jeg af min bedste overbevisning, at det ville være den rette vej for hende. Måske tager jeg fejl, men så har jeg i hvert fald prøvet smiley

• #21   17. okt 2015
    Pleasure er hårdt fysisk. Og ligesom i dressur, findes der brodne kar inden for western, hvor tingene ikke foregår pænt - fx at holdningen i pleasure er indlært på en mindre køn og venlig måde.

• #22   17. okt 2015 Som sagt har jeg ikke forstand på western overhovedet, så på den plan vil jeg ikke kommentere på. Dog vil jeg sige, at du sagtens kan træne en dressur hest op til høj plan, uden at forvolde skader på hesten, så tror helt bestemt, at det gælder pleasure også.:-)

• #23   18. okt 2015 jeg tror at du vil finde flere oplysninger herinde
    http://www.heste-nettet.dk/forum/13/

jeg er også en af dem som er smuttet fra almindelig til western. netop pga ridemåden.
    jeg tror nu godt at din fine dame vil egne sig.Men sørg for at find en god træner som tænker som dig.
    jeg har haft nogle stykker, og vi har ikke altid lige passet sammen. og mine heste skal ikke presses ind i noget. her i huset hedder det samarbejde, og ikke tvang.

• #25   18. okt 2015 Prøv at kontakte jnt westerncenter i tørsbøl eller Golden acres i skovbøl. Jeg ved godt at det er et stykke vej derfra hvor du holder til, men de er vist dem i området med størst berøringsflade i westernverdenen i denne landsdel.
    Held og lykke med at få hyppen glad igen

Kommentér på:
Omskoling til western?

Annonce