{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.335 visninger | Oprettet:

omskoling af traver {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG'er smiley

jeg står i den fantastiske situation at jeg er blevet tilbudt den smukkeste kulsorte 12 årige traver hingst. hvilket jo i sig selv er dejligt.

men jeg undre mig over om han kan "omskoles" han har gået både trav og monté løb, med nuværende ejer.
så han er tilredet. men kan han omskoles til dressur?
jeg hygge rider bare på omkring LC niveau med enkelte schenkelvigninger, versader/traversader når jeg og hesten skal udfordres. ellers rider jeg ture.

jeg har ikke erfaring med omskoling, men vil da gerne høre jeres mening. og om i evt kender nogen dygtige ryttere tæt på Aalborg der evt kunne hjælpe mig med dette.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  omskoling af traver
  • #1   10. maj 2010 Omskoling er som udgangspunkt ikke særlig svært.

Du skal bare ride på DIN måde, og aldrig være bange for hesten. aldrig. smiley

• #2   10. maj 2010 ja du kan godt omskole din hest. det er ofte svært at få gode karakter på en traver men det er bare at klø på, det kan tage sin tid, fordi dens muskler er trænet til løb, men go for it

• #3   10. maj 2010 nej det var også lidt jeg nåede frem til. han er jo ridevant, bare på en anden måde, end dressur smiley

tænkte bare at jeg ville høre af, da jge absolut ikke har erfaring med tilridning eller omskoling. og vil jo helst gøre det rigtigt smiley både for min og hestens skyld

• #4   10. maj 2010 Lena - det er fuldt forståeligt. smiley

Men det burde ikke være det store problem - måske bliver den aldrig den store dressurstjerne, men den kan jo ihvertfald bruges til tur. smiley
    Held og lykke med den.

• #5   10. maj 2010 okay smiley

Rikke Blume N : karaktere er slet ikke noget problem, da jeg ikke interesere mig for stævner:)

Stald Zederkof : så må jeg håbe at han er en af dem der er nemme at omskole:)

• #6   10. maj 2010 Rissh:

skidt bare den kan gå på en dressur bane, uden det skal gå i løbs tempo, så er jeg godt tilfreds, da stævner ikke siger mig noget. så det bliver bare hygge ridning smiley

• #7   10. maj 2010 Lena - det vil jeg mene den ville kunne. smiley

• #8   10. maj 2010 Det kan du sagtens. Jeg er igang med at omskole min hoppe, som har gået løb indtil for 2 år siden... Det er lidt af en udfordring, men samtidig også spændende at lære hesten alt for bunden af.. Vores største problem lige nu er hendes fart i traven. Hun kan sagtens galoperer rigtigt og i stille tempo.. Så syntes du sagtens kan tage chancen smiley

• #9   10. maj 2010 det vil jeg mene

• #10   10. maj 2010 Hvis han gået monte, har han nok lidt flere rygmuskler, end en "normal" traver..

Men bare husk at fokuser meget på at få bygget ryggen op, da de jo som regel har tjek på når de bliver trænet, og derfor ikke kan tage hovedet ned og bruge ryggen smiley

Lån evt nogle bøger på biblioteket om muskelopbygning på heste smiley

• #12   10. maj 2010 ja det er spændende at man selv skal lære den alt fra bunden. og det er også det der gør mig lidt nervøs. men jeg har heldigvis en knald dygtig underviser, som jeg kan sparer med, og nogle dygtige veninder som helt sikkert også gerne vil hjælpe

. men dejligt at se at jeg ikke er den eneste der har fået den tossede ide at omskole en traver, der har gået løb. han blev pensioneret fra løb sidste år. inden da gik han løb fra han var 3 år, så det er noget af et mønster der skal laves om smiley

• #13   10. maj 2010 lene s: ja jeg skal ud og se ham igen i den her uge, og prøve ride ham. men han har aldrig gået dressur, men mon ikke jeg kan få en ide om hvordan han bliver at arbejde med, når jeg har været oppe at sidde :).

• #14   10. maj 2010 men det lyder ikke til at det er nogen umulig opgave... så jeg har bestemt fået blod på tanden

• #15   10. maj 2010 ja men sådan er det jo med levende dyr. man kan ikke rigtig forvente at der går en uge og så går den LA... men tænk hvor dejlig nemt det ville være hvis det gik så hurtigt...

men jeg tænker at det måske bliver nemmere med ham her da han jo ogå har gået monte løb? der kan de vel ikke have det "tjek" (altså det der gør at de ikke kan få hovedet ned) på som når de har en sulky bagefter? så måske han har nogle mere naturlige bevægelser i forhold til de heste der kun har gået trav løb...

• #16   10. maj 2010 Jeg har haft en traver, det tog ½ - 1 år med at få hende omskolet. Hun var 16 da jeg købte hende.
    Det der tager tid er at få muskleren bygget anderledes op. Nogle travere går pasgang, dette kan dog også trænes væk. Bakketræning, bomtræning og versade har været rigtig effektivt.
    Den dag idag er hun her stadig og man kan på gang osv. ikke se hun er traver. Hun er blevet super fin, så med god tid, opmærksomhed på at bagparten skal bære, jævnt tempo: så skal det nok blive godt smiley
    Held og lykke.

• #17   11. maj 2010 MLC.
    alle travheste (næsten) bliver ridetrænet i galop fra 3-4 års alderen, så langt de fleste traver har rygmuskler.

• #18   11. maj 2010 jo heste har også tjek på i monte der er den bare spændt til sadlen med en karabin hage. hvis du vælge at købe ham, syndes jeg du skal gøre dig selv og hesten den tjeneste at få ham rettet ved kiopraktor langt de fleste traver har låsning i nakke og ryg ikke at du skal være bange for det for er kiopraktoren dygtig nok kan de godt rettes.
    jeg har selv travheste og er hestemassør i samarbejde med en dygtig kiopraktor så har set en del;)

ps langt de fleste rideheste døjer også med ømhed og låsninger, så du skal ikke vælge ham fra fordi hn er traver, men gør det svært at få hovedet ned i ridning hvis han er låst.

mvh kathrine

• #19   11. maj 2010 AH.. på den måde. har nemlig set billeder af ham til monte løb, og synes ikk jeg kunne se tjekket, men det er der s¨å en forklaring på smiley

har bestemt heller ikke tænkt mig at vælge ham fra, bare fordi der er noget mere arbejde med ham, fordi han har gået trav løb, for han er bare en rigtig fantatisk hest smiley

men så kan du måske anbefale en god kiropraktor der kører til Aalborg, og hvor priserne ligge sådan ca?

• #20   11. maj 2010 hende jeg bruger er mega dygtig hun er ostepad(en form for kiopraktik), massør og fys. (hun uddanner massør), og ved hvad hun snakker om.
    gitte søby25334284 hendes hjemmeside er www.my-sir.dk
    må man være nysgerig og høre hvad hesten hedder??

• #21   11. maj 2010 han hedder Happy Dancer

• #22   11. maj 2010 undskyld men han er kun 10 år og umiddelbart ud fra hans resultater aldrig gået et monte løb. har lige tjekket ham men tjent knab 800.000 kr i sulky løb. trorr da lige du skal spørge ejerne igen om det nu også kan passe.

• #23   11. maj 2010 ups, vidste godt han er 10, men kan se jeg har skrevet forkert i indlægget øverst... ups... sådan går det når man er for ivrig smiley

hvor har du fundet informationer om ham, har prøvet, men synes ikke at jeg kan finde noget. men ellers må jeg høre dem igen med monte, måske det er mig der har hørt galt. men uanset hvad så er han ridevant, det var han da ihvertfald da jeg prøve red ham smiley

• #24   11. maj 2010 der er ikke mange der ikke redet til. og kan se knud mønster har haft den i trænning kan også godt huske ham, der ved jeg alle heste bliver galop trænnet;) på travsport.se kan du se stamtavle, alle dens starter, recorder og præmiesummer, og se hvem der har haft den til og hvornår

• #25   11. maj 2010 super. mange tak for hjælpen !!!!!

men vil da lige gå ejeren lidt på klingen smiley

• #26   11. maj 2010 så lidt;) først kan du oversætte fra svensk til dansk i højre øvre hjørne der næst i kolonen til venstre søg sports info så åbner den for nye valg der vælger du hest og skriver navnet i søgefeltet der kommer frem.
    held og lykke med det

Kommentér på:
omskoling af traver

Annonce