{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.180 visninger | Oprettet:

Min plan af tilridning {{forumTopicSubject}}

Hej med jer....

jeg ville lige hører hvad i syntes om min plan.

Jeg har en hoppe på 2år, jeg går i øjeblikket lange ture med hende, og bare bygger tillid op i mellem mig og hende, og så er vi i gang med at øve at løfte ben.

Men jeg tænker efter jul at jeg vil tilvænne hende med hovedetøj og sadel, så er hun ca. 2½år der, og så får hun lov at stå sommeren over, og så vil jeg tilride efter sommeren...

Er jeg helt galt på den eller?

Og hvornår vil i begynde at longere sådan seriøst??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min plan af tilridning
  • #1   2. jul 2010 min hoppe er 3 år og hun har først lært at longere da hun blev 3 år og bliver det kun ca 2 - 3 gange om ugen i max 10 min.

jeg personligt syntes bare at man skal lærer den at blive longeret så de lyster ens stemmer og kan gå rundt. man skal passe på at de ikke bliver for stærke og får for mange muskler da de så har flere kræfter når de skal tilrides/ gøres ryttervant.

havde en hoppe på 3 år sidste sommer og hun havde været i longe ca 10 gange og så sendte jeg hende i proff ridning.
    der brugte de 1uge på at longere, vende hende til sadle og hovedtøj. og så 2 uger derefter var hun ryttervant, fik så 2 mdr ferie og så igang i 5 uger inden kåring.

jeg syntes ikke at så unge heste skal løbe for meget rundt på så lille en volte.
    mvh alice

• #2   3. jul 2010 Okay... tak for din mening smiley Ville bare lige hører...

• #3   5. jul 2010 Jeg købte Breezer d. 9. april i år.. I starten var han vild og uregerlig, men så flyttede jeg ham fra hans søster (som min veninde havde købt), og så skal jeg love for der kom skub i det..

I dag er han en helt anden hest XD

Han har det fint med hovedetøj og sael, har en del energi, men er også 3 år, så det skal han have smiley

Han kan kun longeres den ene vej, dog kan jeg nu strigle ham og løfte alle 4 hove..

Og her til aften var jeg for første gang på ryggen af ham, kun med hovedetøj op, ingen sadel, og så fi kjeg en trækketur på ham smiley

Hold da op jeg har truet den hest til at skulle blive til hestebøffer mange gange, men idag har han lige vundet mig 100 procent tilbage smiley

Kommentér på:
Min plan af tilridning

Annonce