søger underviser: håndtering af hingst {{forumTopicSubject}}
Jeg søger en person som kan tage ud og give mig noget undervisning af det helt grundlæggende med håndtering af heste.
Jeg hjælper til hos en dejlig familie og deres heste og skal passe hus, hund og heste i 10 dage mens de er væk på ferie. Jeg har selv sagt ja, men kan jo ikke lade være med at være en anelse nervøs for har aldrig skulle stå alene med så mange heste før.
De har en dejlig rolig hingst på.. ja lidt pinligt for kan ikke huske hvor gammel han er men tror han er 5 eller 6. og en unghingst på 1,5 år.
Jeg har selv trukket med dem til og fra fold flere gange netop for at være bedre rustet til når jeg står alene med dem. Det ville dog berolige mig lidt hvis jeg havde mere viden på området. For når de begynder at lave "narrestreger" har jeg faktisk ingen anelse om hvad jeg skal gøre.
Jeg har aldrig selv stået alene med så mange heste før så derfor er jeg lidt spændt. Især også fordi der er 2 hingste. Jeg er dog rigtig tændt på at prøve det så jeg er rustet til den dag jeg selv får min egen hest
Der er i alt 7 heste og et føl og det er Irish Cob/Tinker. Vi trækker med hingstekæde i grimerne for en sikkerhedsskyld og har en pisk ved hånden når vi trækker til og fra fold med den ældste. De går ikke på fold ved siden af hinanden.
Jeg kunne godt tænke mig at lære hvordan jeg træner/håndterer en hest/hingst til at blive trukket i grime så den respekterer grimen og ikke bare går hen hvor den lyster samt generelt bare har respekt. Hvis det er muligt ville jeg gerne lære at trække med hingstene uden brug af hingstekæde og pisk.
Undervisning er for mig 100 gange bedre end at læse i en bog.
Det er i midtjylland nærmere Daugbjerg i Viborg.
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 17 Emner: 108 Svar: 406
søger underviser: håndtering af hingst