BBH instruktør - anbefalinger? {{forumTopicSubject}}
Hej HG ;o)
Jeg går og leder efter en underviser til Zambrano og jeg, og ville rigtig gerne have Susan fra Blueberry Hill ud. Meeeen, pengene er altså ikke til det, desværre!
Derfor har jeg kigget lidt på de forskellige BBH instruktører, men har lidt svært ved at se forskellen på dem, deres fokuspunkter, osv.
Så nu søger jeg råd hos jer :o)
Det skal være på sjælland.
Det er undervisning der primært vil have fokus på håndtering fra jorden, i hvert fald de første par lektioner. Det er ekstremt vigtigt at underviser lægger vægt på at lære hesten at kende og undervise ud fra "hans præmisser" - ingen voldsomheder, ingen stress og ingen "kan du SÅ!"-indstillinger! Med fokus på indlæringsteori og hvordan jeg som rytter kan hjælpe ham i situationer, hvor han stresser.
Altså leder jeg ikke kun efter en dressurunderviser, men en "adfærdsekspert" :o)
Dog også en der underviser i ridning, da det er vores mål med tiden, men det går jeg ud fra, at de alle gør. Mht. ridningen gælder samme krav som ovenstående.
Kan I anbefale nogle?
mar 2007
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 204 Svar: 2.642
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Der kan en BBH underviser anbefales - de går meget op i signaler, at være afslappet ( både rytter, træner og hest ) osv.
Havde en ude og hvis man søger en til at løse adfærdsproblemer, få indstalleret signaler og få en afslappet hest - så er det super.
Men ang. decideret dressur ridning så er det måske ikke lige det.
jan 2010
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 72 Svar: 1.759
jan 2010
jan 2010
SKAL er heller ikke det samme som "kan du SÅ!" i min verden :o)
Konsekventhed er en dyd, den vigtigste af dem alle - måske pånær tålmodighed. Hesten skal skal skal tage et skridt hen mod traktoren, hvis vi først har bedt den om det - men jeg mener blot, at min underviser netop ikke skal bede ham om noget, der er "for meget" og have tålmodighed.
Hesten skal presses, men ikke for meget - og skal presses på den rigtige måde, ikke med stress og vold, men roligt sind der bare signalerer "vi kan stå her hele dagen hvis du vil, men du slipper ikke for at gå hen til den traktor". Hvis du forstår mig ret :o)
Men vil du sige de er noget strengere eller mere.. hektiske? hvis det er det rigtige ord.
jan 2010
Forresten undskyld de lange forklaringer og kringlede tekster, men vil være 100% sikker på at jeg finder den rigtige til min lille hyp. Zambrano er mit hjertebarn og jeg er meget kræsen med hvem der får lov til at prøve at pille ved os :o)
jan 2010
Har du fået undervisning af Susan eller andre undervisere fra BBH?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Skriv en mail til Susan, så sender hun gerne en mail tilbage med uddannede instruktører og dem under uddannelse i nærheden af dig :o)
Du kan også se nogle inde på BBH's hjemmeside.
nov 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 218 Svar: 3.195
Tror umiddelbart Monica lyder til at passe bedst til dig. Hun er også akademisk træner og meget rolig. Monica er fra smørum.
jan 2010
BBH instruktør - anbefalinger?