2.468 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

BBH instruktør - anbefalinger? BBH instruktør - anbefalinger?

Hej HG ;o)
Jeg går og leder efter en underviser til Zambrano og jeg, og ville rigtig gerne have Susan fra Blueberry Hill ud. Meeeen, pengene er altså ikke til det, desværre!
Derfor har jeg kigget lidt på de forskellige BBH instruktører, men har lidt svært ved at se forskellen på dem, deres fokuspunkter, osv.

Så nu søger jeg råd hos jer :o)
Det skal være på sjælland.
Det er undervisning der primært vil have fokus på håndtering fra jorden, i hvert fald de første par lektioner. Det er ekstremt vigtigt at underviser lægger vægt på at lære hesten at kende og undervise ud fra "hans præmisser" - ingen voldsomheder, ingen stress og ingen "kan du SÅ!"-indstillinger! Med fokus på indlæringsteori og hvordan jeg som rytter kan hjælpe ham i situationer, hvor han stresser.
Altså leder jeg ikke kun efter en dressurunderviser, men en "adfærdsekspert" :o)
Dog også en der underviser i ridning, da det er vores mål med tiden, men det går jeg ud fra, at de alle gør. Mht. ridningen gælder samme krav som ovenstående.

Kan I anbefale nogle?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BBH instruktør - anbefalinger?
  • #1   6. jun 2012 Jeg skal have undervisning af Mathilde Dueholm om en små to mdr. og synes hun virker til at have dét, du leder efter, men ved det selvfølgelig ikke helt endnu smiley

• #2   6. jun 2012
    Der kan en BBH underviser anbefales - de går meget op i signaler, at være afslappet ( både rytter, træner og hest ) osv.

Havde en ude og hvis man søger en til at løse adfærdsproblemer, få indstalleret signaler og få en afslappet hest - så er det super.
    Men ang. decideret dressur ridning så er det måske ikke lige det.

• #3   6. jun 2012 Hjemmeside? :o)

• #4   6. jun 2012 Jeg tænker ikke decideret dressur, da jeg jo er akademiker, men blot styring under rytter. At hesten er afslappet, lytter til signaler, osv. :o)

• #5   6. jun 2012 Marie
    SKAL er heller ikke det samme som "kan du SÅ!" i min verden :o)
    Konsekventhed er en dyd, den vigtigste af dem alle - måske pånær tålmodighed. Hesten skal skal skal tage et skridt hen mod traktoren, hvis vi først har bedt den om det - men jeg mener blot, at min underviser netop ikke skal bede ham om noget, der er "for meget" og have tålmodighed.
    Hesten skal presses, men ikke for meget - og skal presses på den rigtige måde, ikke med stress og vold, men roligt sind der bare signalerer "vi kan stå her hele dagen hvis du vil, men du slipper ikke for at gå hen til den traktor". Hvis du forstår mig ret :o)

Men vil du sige de er noget strengere eller mere.. hektiske? hvis det er det rigtige ord.

• #6   6. jun 2012 Kan du evt. komme med et eksempel?

Forresten undskyld de lange forklaringer og kringlede tekster, men vil være 100% sikker på at jeg finder den rigtige til min lille hyp. Zambrano er mit hjertebarn og jeg er meget kræsen med hvem der får lov til at prøve at pille ved os :o)

• #7   6. jun 2012 Det lyder ikke til at være slemt ;o)
    Har du fået undervisning af Susan eller andre undervisere fra BBH?

• #8   6. jun 2012
    Skriv en mail til Susan, så sender hun gerne en mail tilbage med uddannede instruktører og dem under uddannelse i nærheden af dig :o)

Du kan også se nogle inde på BBH's hjemmeside.

• #9   6. jun 2012 Jeg har både fået undervisning af Kamilla Kuld og Monica Nielsen.
    Tror umiddelbart Monica lyder til at passe bedst til dig. Hun er også akademisk træner og meget rolig. Monica er fra smørum.

• #10   6. jun 2012 Tusind tak for rådene alle sammen, jeg tror helt klart jeg vil kontakte enten Susan eller en af hendes elever :o)

Kommentér på:
BBH instruktør - anbefalinger?

Annonce