{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

Hvorfor vil hun ikke springe? {{forumTopicSubject}}

-Vidste ikke lige hvad overskriften skulle være...

Men altså, jeg har en Fjordhest på 4 år..
Hun vil ikke nærme sig en bom, der bare ligger på jorden, og for den sags skyld heller ikke et spring..
Hun trækker til siden og vil ikke gå over, og hvis hun så kommer over, traver hun hurtigt væk.?

-Det mærkelige er at det er i perioder, som i kan se på Frejas profil, er der jo springbilleder, men det har ikke været nemt at tage dem, eller ind imellem har det.

Hun er totalt uforudsigelig, endten springer hun over, ellers løber hun udenom..?

- Og nej, jeg ved godt, at man ikke springer (Sådan rigtigt) på en 4 - års (Tro mig, det har jeg fået at vide) Men man kan jo godt ligesåstille, begynde at indspringe hende??

Hvad er problemet?
Hvorfor vil min dejlige elskede pony ikke nærme sig?..

-OBS. Hvis der f.eks. ligge en bom, ved indgangen til løsdriften er der overhoved ingen problemer med at komme over?..

Hvad gør jeg?.. Hvis jeg kan gøre noget?
Jeg taget imod ALLE råd, og finder tilsidst den bedste metode. smiley
-Tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor vil hun ikke springe?
  • #1   18. apr 2010 Er det noget med at det kun er en bestemt person der kan få hende over et spring?

• #2   18. apr 2010 Du kan jo sagtens springe lidt da hun jo er 5 i år..
    Jeg ville nok starte med at trække over bomme på jorden og når hun er helt roligt ved det og går over hver gang så løsspringe.. så hun lære at bomme ikke er farlige...

• #3   18. apr 2010 Nej, det er ikke noget med at en person kan få hende over..

Men hvordan skal jeg det?
    Hun vil jo ikke nærme sig bommene?
    Jeg har prøvet at trække ind imellem dem og sådan, da hun var roligt ved det, nærmede vi os stille bommen - og vi skulle begynde forfra -.-'

Sådan har det varet i snart ½-1 år..

• #4   18. apr 2010 Har stået med samme problem, med min gamle part.
    Samtidig springer jeg en pony som også er utrolig uforudsigelig fra gang til gang.

Altså det gælder om tillid og tålmodighed, først så start med at dig og hende for et godt forhold i form af en masse forskellige tillids øvelser.

Så kan du begynder på bum træningen, du ligger bare en bum og så gælfer det om at få hende til at snuse til den, lad hende puffe til den og udforske den. Så prøv at trække hende hen til den og lad hende gå over, hvis hun stopper så sæt dig ned på den anden sidde af bummen og lad hende lige så stille selv komme hen til dig.
    Bliv ved med at tage alt i små skridt, og bare godt med tålmodighed. Så vil hun lige så stille blive tryg ved bumme og så kan du gå vidre til mini spring (:

Og start med Alt fra jorden, når hun er tryg ved det fra jorden så gå videre til fra ryggen.

Det kommer til at kræve meget tålmodighed fra din sidde.
    Men fra min sidde har dette givet potte med begge de heste jeg har trænet (:

• #5   18. apr 2010 Det prøver jeg (;
    -Tak smiley

• #6   19. apr 2010 bomme - uden rytter - træk den over i skridt, trav.

Evt. løsspring den sammen med andre. Det gør jeg (uden snore, små spring), det virker meget motiverende.

Min bliver meget nysgerrig, hvis jeg har hende løs, og der er spring, hun går hen og snuser, og springer så over dem.

Er det "lige på og hårdt" (også ved bomme på jorden), render min også udenom. Leg med den uden rytter først.

Kommentér på:
Hvorfor vil hun ikke springe?

Annonce