hjælp med uopdragen plag (: {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har den dejligste hingste plag. Han er virkelig en kælepot, og finder sig i alt - Eller noget!
han er nemlig super dejlig over for mig og jeg kan, trække ham, flætte ham, tage grimen af og på, og han kommer løbende hen til mig når jeg ser ham ude på folden. kort sagt en fantastisk persolighed
-
Men sådan er han bare desværre KUN over for mig, hvilket giver store problemer da jeg har folk til at lukke ham ind og ud. Han er næmlig en rigtig bisse over for dem idet han bider,sparker,stopper op og de kan ikke fange dem. '
Hvorfor han går det er mig dog en gåde, det er nemlig begge to folk der har haft med heste at gøre hele livet, den ene som gadarhusar og den anden som berider. Men han gør det over for alle atså lige udntagen mig
jeg ved godt at det er normalt at plage prøver nye mennesker af, men det her er simpelthen ekstremt han er kendt som hele rideskolens Bølle og en del af pony rytterne er bange for ham. Desværre har jeg ikke mulighed for at have ham hjemme hos mig selv, da jeg ikke har jord.
Så hvad kan jeg gøre. jeg kan jo ikke skælde ham ud over noget som han ikke gør over for mig???...
hvad ville i gøre?...
"undskyld det blev lidt langt men er virkelig i tvivl her"
maj 2004
Følger: 69 Følgere: 65 Heste: 7 Emner: 32 Svar: 129
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 6 Emner: 76 Svar: 656
Jeg takker meget for svaret men dem der lukker ind og ud har nu igennem 2 mdr. tid været igang med ledelses øvelser men intetn har hjulpet han har respekt for mig og Ingen anden )':
har du muligvis en ide til hvilken der er rigtig god. da vi er på hel bar bund og føler os magtesløse
maj 2004
Følger: 69 Følgere: 65 Heste: 7 Emner: 32 Svar: 129
Formålet med denne øvelse, er at få hans opmærksomhed, lidt ligesom hundetræning. Så når han gør som man vil, skal man rose ham med det samme. Hvis ikke han reagerer, vil jeg "dabbe" lidt hårdere eller måske give ham et lille pisk (Det gør altså ikke så ondt med en lille springpisk, men det giver et klask, som måske får ham til at reagere).
Men husk at rose med det samme han gør som du vil. Få hans opmærksomhed, få ham til at lytte efter hvad han må og ikke må og hvad han skal. Håber du forstår
apr 2008
Men det med pisken lyder som en god ide idet han er ligeglad med de andre thihi - tusinde tak for hjælpen (:
-andre ?
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.662
apr 2008
min har haft gjordt det samme, altså beskyttet mig som din, men dette fik jeg dog grebet ihold da min rigtig gode kamerat satte sig for at hjælpe mig med at den skulle lade være med dette, han havde aldrig været sammen med hesten før men gik direkte ind til ham og brugte så 5½ time på at vise hvem der bestemmer. DETTE HJALP.
Grundlaget til at jeg beholder min som hingst er at han er et perfekt avls emne (; og da han jo kun gør det over for andre tror jeg også jeg kan vende ham til at lade være med det, ligesom jeg gjorde med hans hel broder (; (ham her er dog være)
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Min hingst var det kun mig, der kunne styre, pige-hest. Ejeren af stalden (mand) havde sit hyr med ham. Fik et chok, da jeg så ham trække ham ud.
Men kun hvad jeg kom til at tænke på.
Lone
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 20 Svar: 192
hjælp med uopdragen plag (: