710 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til opdragelse {{forumTopicSubject}}
Min plag på et år er blevet så uopdragen han ko sparker når man tager hans ben.
Går ud af folden med stød på
Prøver at rejse sig når man går med ham
Osv kan med råd
maj 2008
Følger: 112 Følgere: 110 Heste: 5 Emner: 88 Svar: 1.709
maj 2005
Følger: 66 Følgere: 59 Heste: 12 Emner: 62 Svar: 2.017
Mht hegnet - hegn ekstra tråde med mere strøm i - og hegn således at han ikke kan "nedlægge trådene" inden han er igennem.
Derudover - spark er en adfærd, som ikke må accepteres eller ignoreres. Hold fast i hans ben, han må ikke slippe afsted med at sparke. Irettesæt ham.
okt 2010
Følger: 47 Følgere: 56 Heste: 7 Emner: 223 Svar: 658
Og hegnet er ikke kun hans skyld. Der er tre snore på men stedet tænder det sjældent og så er der intet græs kun det strå foder der smides ud
maj 2005
Iøvrigt er der mange ansvarsforsikringer, som ikke dækker eventuelle skader, hvis hegnet ikke er forsvarligt opsat og med rette mængde power. Ansvaret kan således skubbe tilbage til forsikringstager, som kan komme til at stå med enorme udgifter ved fx en hest på vejen.
Du må irettesætte ham - og tydeliggære at adfærden er uønsket.
okt 2010
okt 2010
maj 2005
Mht at irettesætte, så kommer det an på hvilken mentalitet din hest har. Nogle er meget sensitive, og reagerer udelukkende på et ændret toneleje, mens andre skal have tingene lidt mere tydeligt.
Jeg har fx en som alene på et højere toneleje bliver en smule nervøs, og her er mine signaler meget afpasset dens sensitive sind. I den helt anden boldgade har jeg en 2,5 års hingst, som skal have tingene lidt mere firkantet. Nu er HG jo et utroligt helligt sted, men det jeg egentlig skriver, så får min hingst altså et ordentligt "dap", når/da han sparkede ud efter mig. Han er snart fuldvoksen, og jeg vil ikke tillade den slags opførsel.
okt 2010
Men plejer kunne irette sætte ham med en hård tone
nov 2012
Følger: 51 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 53 Svar: 375
Min ridelære har en ret stor og ret frisk hest, at trække ind, den går man bare med helt lang snor, og når den så prøver løbe, giver man et ordenligt ryk, og det plejer at virke
Hjælp til opdragelse