{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til opdragelse
  • #1   7. apr 2014 Jeg tror bare du skal sætte dig i respekt over for ham. smiley når jeg er ude og gå med den plag jeg passer. Har jeg altid en pisk med, bare for at vise den er med. Hun har nu lært at man bliver bag den. Og så lade hver med at blive bange når de rejser sig, selvfølgelig så du stadig er i sikkerhed. Hende jeg passer, har rejst sig en gang, og jeg valgt at gå i mod hende med en høj og hård tone, for at vise det ikke okay. Men jeg tror bare det handler om respekt, og de prøver en af nu når de er i den alder. Og så husk at rose for hvergang de gør noget godt smiley

• #2   7. apr 2014 Jeg kan læse, du lige har fået ham kastreret - det vil nok hjælpe på din videre træning. Kastrationen er stadig ny, men det du skriver, såsom spark, er en hyppigere tendens hos hingste end hos vallaker.

Mht hegnet - hegn ekstra tråde med mere strøm i - og hegn således at han ikke kan "nedlægge trådene" inden han er igennem.

Derudover - spark er en adfærd, som ikke må accepteres eller ignoreres. Hold fast i hans ben, han må ikke slippe afsted med at sparke. Irettesæt ham.

• #3   7. apr 2014 Holder fast i hans ven men svært når jeg står og fx træner forbenet så kommer det lede kospark bagfra.

Og hegnet er ikke kun hans skyld. Der er tre snore på men stedet tænder det sjældent og så er der intet græs kun det strå foder der smides ud

• #4   7. apr 2014 Selvfølgelig skal der være strøm i - det er jo alt for lokkende at gå ud til græsset, når der ikke er de store "forhindringer". Få sat strøm i HVER dag, KONSTANT.

Iøvrigt er der mange ansvarsforsikringer, som ikke dækker eventuelle skader, hvis hegnet ikke er forsvarligt opsat og med rette mængde power. Ansvaret kan således skubbe tilbage til forsikringstager, som kan komme til at stå med enorme udgifter ved fx en hest på vejen.

Du må irettesætte ham - og tydeliggære at adfærden er uønsket.

• #5   7. apr 2014 Ved godt det med strømmen men er svært når man snakker for døve øre. Da det ikke er mit egent

• #6   7. apr 2014 Hov glemte lige noget hvordan irettesætte ham

• #7   7. apr 2014 Altså det er ikke acceptabelt at der ikke er strøm i. Forstår iøvrigt slet ikke hvordan stald-ejer kan være ligeglad med den slags smiley

Mht at irettesætte, så kommer det an på hvilken mentalitet din hest har. Nogle er meget sensitive, og reagerer udelukkende på et ændret toneleje, mens andre skal have tingene lidt mere tydeligt.

Jeg har fx en som alene på et højere toneleje bliver en smule nervøs, og her er mine signaler meget afpasset dens sensitive sind. I den helt anden boldgade har jeg en 2,5 års hingst, som skal have tingene lidt mere firkantet. Nu er HG jo et utroligt helligt sted, men det jeg egentlig skriver, så får min hingst altså et ordentligt "dap", når/da han sparkede ud efter mig. Han er snart fuldvoksen, og jeg vil ikke tillade den slags opførsel.

• #8   7. apr 2014 Da han sparkede ud efter mig den anden dag fik han altså også et klap. Var en blanding af forskrækkelse og det er ikke i orden klap.

Men plejer kunne irette sætte ham med en hård tone

• #9   7. apr 2014 Når du trækker med ham så giv ham lidt lang snor, og når han så gør noget han ikke må så giver du et ryk i træktorvet.

Min ridelære har en ret stor og ret frisk hest, at trække ind, den går man bare med helt lang snor, og når den så prøver løbe, giver man et ordenligt ryk, og det plejer at virke smiley

Kommentér på:
Hjælp til opdragelse

Annonce