{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
625 visninger | Oprettet:

Tør turde igen.. {{forumTopicSubject}}

Heej HG (;
Jeg har lige solgt min pony, for at ride videre på hest.
Da jeg lider af angst for at springe, har jeg været til hypnotisør 2 gange.. Jeg drejer simpelten hesten udenom springet, i sidste øjeblik, og hvis jeg ikke kan få den til det, hiver jeg bare i tøjlerne, så det bliver et "lortespring", og jeg bliver dermed endnu mere bange for at springe..
Som sagt skal jeg videre på hest, og har næsten købt (den skal lige igennem dyrlæge), en 4 års hoppe. Kanon godt temperment, og rigtig sød at springe og ride dressur på.

Spørgsmålet er!;
Hvordan kommer jeg bedst ud af det med hesten, så jeg begynder at tør springe igen?
Jeg har lidt i tankerne, at vi starter helt fra bunden, og så arbejder os op?

Mvh. MaleneCommeroú


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tør turde igen..
  • #1   27. dec 2009 Starter der hvor du føler dig sikker. Om det er med bommen på jorden, et lille bitte kryds eller en LC-højde er sådan set ligemeget. Men du skal starte et sted hvor du føler dig sikker (og hvor hesten ikke får dårlige oplevelser fordi de rykker i den og giver den dårlige spring)

  • #2   27. dec 2009 Jeg synes det er MEGET vigtigt at du er helt klar til at springe på din nye hest, før du begynder på det. Hvis du først begynder at springe mens du er nervøs og drejer hesten uden om springet, tror jeg den vil miste tilliden til dig og blive enormt usikker- den kan jo mærke, at du ikke stoler på den.

    Er det alle spring, du har det sådan med, eller kun de lidt højere?


  • #3   27. dec 2009 Hvorfor så springe, hvis du frygter det ?

    Du kan træne trav over bomme og så sætte højden op, hvis du har lyst. Men hvis du føler dig utryg er det en rigtig skidt ide, for det ødelægger det også for hesten.

    Få en lille smule undervisning, en der forstår hvordan du føler og giver dig tid.
    evt se nogle andre få undervisning og se at det går fint for dem ..?


Kommentér på:
Tør turde igen..

Annonce