{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

Kæresten tør ikke ride - hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Hej Hestegalleri. smiley

Jeg har en kæreste der er meget med ude ved min hest og han er ikke bange for dem overhoved, men han tør simpelthen ikke sætte sig op på min hest, som har gået både børneridning og handicapridning.

Jeg har billeder af hvor han rider på min gamle halpart, som er ti gange vildere end min egen, men også lige en del mindre. Det havde han ingen problemer med overhoved, han følte sig da ikke ligefrem tryg men han red selv rundt på udendørsbanen - dog kun i skridt. smiley

Det eneste der stopper ham i at sætte sig op på min hest, er højden! Han har været oppe på den et par gange, men han ville hurtigt af igen, da han synes det var for højt.

Han er nu gået med til at skridte hende af en dag hvor jeg har tømt hende for energi, imens jeg går ved siden af og det er et stort skridt for ham, vil også være super stolt når det kommer dertil!

Men hvordan kan jeg få ham til at turde at ride på hende? Ride rundt selv på hende, i skridt og måske trav uden at han er ved at dø. Altså hvad kan jeg sige til ham og hvordan skal jeg forklare ham at det er fuldkommen ufarligt at hyppe rundt på min tinker basse. smiley

I må ikke forstå det sådan at jeg vil presse ham eller noget, for sådan forholder det sig ikke, jeg ønsker bare at vi måske en dag kunne ride ture sammen også videre. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæresten tør ikke ride - hvad gør jeg?
  • #1   1. dec 2011 Hvis han ikke vil, så vil han ikke - men giv tid, så kommer det (måske) helt af sig selv.

  • #2   1. dec 2011 Som LAN skriver, så giv ham tid...

  • #3   1. dec 2011 det er svært at få folk til det når de ikke har lyst, men det er bare om at fange hans mod når han endelig er kommet op på ryggen af hesten, tror jeg. også prøve at lokke en lille smulle når du har redet også bare spørge om han vil skridte af, lig som han er gået me til , så bare gør det flere gange...

  • #4   1. dec 2011 Giv ham tid, tid, tid smiley og forklare ham at din hest overhovedet ikke gör noget (jeg tänker at når det er en tinker så er den utrolig rolig)

  • #5   1. dec 2011 er enig med © LAN .


  • #6   1. dec 2011 LAN: Ja.. smiley Tid er et godt bud, det får han skam også.

    Maria: hmm, jeps smiley

    3Kløveren: Min tinker er UTROLIG rolig, i hvert fald i forhold til den part han red på.



  • #7   1. dec 2011 Jeg ville respektere det. Han er der nok kun fordi, at hvis han vil være sammen med dig, må han være ude hos hesten. Der skal være plads til at have hver sine interesser : )

  • #8   1. dec 2011 Tine: Ja selvfølgelig smiley Men det er jo kun fordi min hest er ''høj'', hvilket den jo ikke er men for ham er den høj, at han ikke rigtig tør. Hvis jeg havde en lille 2'er pony, ville han intet have imod at tulle rundt på den, men der kan han jo næsten også røre jorden! smiley

  • #9   1. dec 2011 evt. prøv at vise ham at han sagtens kan styre den og have kontrollen smiley

    min kæreste var også bange for min, fordi han ikke troede på hun var til at styre (stoppe, dreje osv.) men da han så kom op, gav jeg ham lov til selv at have tøjlen og jeg forklarede ham hele tiden hvad visse signaler betød og bad ham stoppe hende osv. til sidst så kom der et KÆMPE smil på læben af ham, hans holdning blev lige 10 cm højere fordi han rankede sig op, og så drejede han hesten den modsatte vej og tøffede rundt selv smiley han blev så modig og prøvede at trave også, hvor det viste sig at han har talent for det, for han kunne sørme sidde i sadlen. dog stoppede han hurtigt igen pga. balancen.

    men respekter hans grænse, støt ham, hjælp ham og forklar ham om hesten og signalerne, vis ham at det ikke er højden der har betydningen for kontrollen smiley

    held og lykke med det smiley


  • #10   1. dec 2011 Giv ham tid.. og respekter det.

    Min kæreste er virkelig bange for heste, og turde ikke engang gå ind i stalden i starten. Nu - efter 4 år - kommer han med ind i stalden til en hyggesnak, tør hjælpe med skridttæppe osv. og har en enkelt gang trukket hesten med hjælp. Og så skal det måske nævnes, at hesten er hans datters lille kat. 3 pony og kun 120 cm høj....

    Han har et par gange nævnt, at han en dag gerne vil prøve at få en trækketur på en hest, men der går nok mange år før det bliver til noget smiley


  • #11   1. dec 2011 Tusinde tak Anette smiley Det vil jeg helt sikkert prøve!

    Problemet er også lidt at jeg nogle gange rider afsted i rebgrime hvor hun ikke er blevet redet i lidt tid, også er hun meget svær at styre da hun har røven fuld af krudt, men får han trense på er der intet problem! smiley


  • #12   1. dec 2011 min tidligere kærester havde jge tit med ned til min part. den red vi uden sadel og hovedtøj der gik der godt mnok lidt tid før han blev tryk ved og være ude ved hende. hun var bare en lille pony du kan se hende på min profil(hun er død så hun er i et album) det hedder kæresten rider. efter noget tid ville han gerne selv op og side på hende.(vi red med grime og trækketov. han begyndet stille og roligt oig ville skridte selv så kom traven og så galopen efter noget tid. men da hun døde. rørte det ham meget det var den eneste hest han virkelig havde knyttet sig til når jeg var iunde og snakke med hende der havde min part var han bare uden for og sad og hyggede med mischa(parten/ponyen)
    men da den døde havde jeg ham med ude på rideskolen en gang imellem. han ville sindsygt gerne op og ride på en af de stærkeste heste(ikk rideskole en jeg havde part på efter den tidligere hest døde) men det var kun mig der kunne holde den lille stride pony tilbage (solskin) ( har oprettet hende) men han kom op og side på hende og jeg var ikk specialt meget for han skulle skridte selv men det kom han til og det gik rigtig godt. det var som om solskin kunne mærke han v ar nybegynder(sådan da ) men den blev solgt. så måtte han jo nøjes med en rideskole hest han var meget bange for dem selv om de var små men mere rolige end solskin. jeg fik ham op efter noget tid men det sagde ham ikk rigtig noget . nu vi så ikk kærester mere dsv men jeg er sikker på du godt kan få din kæreste op på den bare giv ham noget tid til og lære hesten ordenligt og kende lad ham trække den strile den alt det han nu kan få lov og prøve med den.l smiley


  • #13   1. dec 2011 Min kæreste er 17 år, så tror der skal en del overtalelse til at han gider sætte sig op på sådan et højt dyr, hehe. smiley Han mener at hestekræfter hører hjemme i biler, og der hører han også hjemme - det er jo også helt fint, men vil tage jeres råd til mig og selvfølgelig ligge billeder ind når vi er kommet så langt. smiley Tror jeg vil prøve at starte med at vi kan ride på hende sammen.

  • #14   1. dec 2011 du skal absolut KUN sætte ham op hvis hesten er redet forinden og er rolig!! og ja, en trense på! selvfølgelig skal man ikke sidde og kun ride i munden, men for en nybegynder som også er bange for det, der er det en stor hjælp og støtte med et bid og en tøjle!

    heller ikke lad ham ride uden sadel de første gange, da det OGSÅ er med til at gøre skrækken større smiley (ingen kontrol)

    min kæreste har prøvet at ride uden sadel 1 gang, og han var SÅ nervøs i starten, og da hesten tog det første skridt, var han lige ved at tilde af pågrund af balancen. Det øvede vi så i en halv time, hvor jeg bad ham om at stole på OS (mig og hesten) og nøj det var lærrigt for ham. men han havde så også redet selv ca. 5 gange inden, og prøvet både trav og galop selv smiley




  • #15   1. dec 2011 Ja selvfølgelig Anette! smiley Jeg havde også tænkt mig at ride hende først, så han også kunne se at hun slappede af nu.

  • #16   1. dec 2011 håber du kigger i mit album og ser selv uden hjelm kan det gå. jeg ved godt det nok i var så smart han red uden hjelm men kan ikk lige huske hvorfro han ikk havde hjelm på så.
    han er 13 år på billederne. og nej han er ikk så stor


  • #17   1. dec 2011 Hvorfor er det så vigtigt at han rider på din hest?
    Reskektér hellere hans valg, og lad være at pådutte ham det, uanset hvad han giver af grund for ikke at ville op på hesten.

    En dag er det måske dig, der siger fra til et eller andet.
    Det er vigtigt at I lærer at respektere hinandens valg og ikke lægger pres.
    Hvis han en dag ombestemmer sig, så skal han nok sige til smiley


  • #18   1. dec 2011 hvis det er højden og intet andet så det da bare han starter op på en der lavere?
    Igen vil du ud og ride tur, rider i vel ikke begge på din alligevel, altså skal i ud og låne, så find lån en mindre model, han har det bedre med. Behøver jo ikke lige være din.



  • #19   13. sep 2013 Haha, min min kæreste er nu 19 år oc rider gerne rundt på Lotte!:)

Kommentér på:
Kæresten tør ikke ride - hvad gør jeg?

Annonce