Kæresten tør ikke ride - hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}
Hej Hestegalleri.
Jeg har en kæreste der er meget med ude ved min hest og han er ikke bange for dem overhoved, men han tør simpelthen ikke sætte sig op på min hest, som har gået både børneridning og handicapridning.
Jeg har billeder af hvor han rider på min gamle halpart, som er ti gange vildere end min egen, men også lige en del mindre. Det havde han ingen problemer med overhoved, han følte sig da ikke ligefrem tryg men han red selv rundt på udendørsbanen - dog kun i skridt.
Det eneste der stopper ham i at sætte sig op på min hest, er højden! Han har været oppe på den et par gange, men han ville hurtigt af igen, da han synes det var for højt.
Han er nu gået med til at skridte hende af en dag hvor jeg har tømt hende for energi, imens jeg går ved siden af og det er et stort skridt for ham, vil også være super stolt når det kommer dertil!
Men hvordan kan jeg få ham til at turde at ride på hende? Ride rundt selv på hende, i skridt og måske trav uden at han er ved at dø. Altså hvad kan jeg sige til ham og hvordan skal jeg forklare ham at det er fuldkommen ufarligt at hyppe rundt på min tinker basse.
I må ikke forstå det sådan at jeg vil presse ham eller noget, for sådan forholder det sig ikke, jeg ønsker bare at vi måske en dag kunne ride ture sammen også videre.
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 7 Svar: 345
jul 2007
Følger: 64 Følgere: 123 Heste: 6 Emner: 315 Svar: 2.342
dec 2006
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 4 Emner: 78 Svar: 463
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.404
feb 2011
Følger: 26 Følgere: 56 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 902
Maria: hmm, jeps
3Kløveren: Min tinker er UTROLIG rolig, i hvert fald i forhold til den part han red på.
nov 2008
Følger: 123 Følgere: 139 Heste: 9 Emner: 206 Svar: 2.314
feb 2011
maj 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 213 Svar: 1.845
min kæreste var også bange for min, fordi han ikke troede på hun var til at styre (stoppe, dreje osv.) men da han så kom op, gav jeg ham lov til selv at have tøjlen og jeg forklarede ham hele tiden hvad visse signaler betød og bad ham stoppe hende osv. til sidst så kom der et KÆMPE smil på læben af ham, hans holdning blev lige 10 cm højere fordi han rankede sig op, og så drejede han hesten den modsatte vej og tøffede rundt selv han blev så modig og prøvede at trave også, hvor det viste sig at han har talent for det, for han kunne sørme sidde i sadlen. dog stoppede han hurtigt igen pga. balancen.
men respekter hans grænse, støt ham, hjælp ham og forklar ham om hesten og signalerne, vis ham at det ikke er højden der har betydningen for kontrollen
held og lykke med det
sep 2008
Følger: 36 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 21
Min kæreste er virkelig bange for heste, og turde ikke engang gå ind i stalden i starten. Nu - efter 4 år - kommer han med ind i stalden til en hyggesnak, tør hjælpe med skridttæppe osv. og har en enkelt gang trukket hesten med hjælp. Og så skal det måske nævnes, at hesten er hans datters lille kat. 3 pony og kun 120 cm høj....
Han har et par gange nævnt, at han en dag gerne vil prøve at få en trækketur på en hest, men der går nok mange år før det bliver til noget
feb 2011
Problemet er også lidt at jeg nogle gange rider afsted i rebgrime hvor hun ikke er blevet redet i lidt tid, også er hun meget svær at styre da hun har røven fuld af krudt, men får han trense på er der intet problem!
dec 2009
Følger: 112 Følgere: 106 Heste: 8 Emner: 34 Svar: 93
men da den døde havde jeg ham med ude på rideskolen en gang imellem. han ville sindsygt gerne op og ride på en af de stærkeste heste(ikk rideskole en jeg havde part på efter den tidligere hest døde) men det var kun mig der kunne holde den lille stride pony tilbage (solskin) ( har oprettet hende) men han kom op og side på hende og jeg var ikk specialt meget for han skulle skridte selv men det kom han til og det gik rigtig godt. det var som om solskin kunne mærke han v ar nybegynder(sådan da ) men den blev solgt. så måtte han jo nøjes med en rideskole hest han var meget bange for dem selv om de var små men mere rolige end solskin. jeg fik ham op efter noget tid men det sagde ham ikk rigtig noget . nu vi så ikk kærester mere dsv men jeg er sikker på du godt kan få din kæreste op på den bare giv ham noget tid til og lære hesten ordenligt og kende lad ham trække den strile den alt det han nu kan få lov og prøve med den.l
feb 2011
maj 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 213 Svar: 1.845
heller ikke lad ham ride uden sadel de første gange, da det OGSÅ er med til at gøre skrækken større (ingen kontrol)
min kæreste har prøvet at ride uden sadel 1 gang, og han var SÅ nervøs i starten, og da hesten tog det første skridt, var han lige ved at tilde af pågrund af balancen. Det øvede vi så i en halv time, hvor jeg bad ham om at stole på OS (mig og hesten) og nøj det var lærrigt for ham. men han havde så også redet selv ca. 5 gange inden, og prøvet både trav og galop selv
feb 2011
dec 2009
Følger: 112 Følgere: 106 Heste: 8 Emner: 34 Svar: 93
han er 13 år på billederne. og nej han er ikk så stor
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Igen vil du ud og ride tur, rider i vel ikke begge på din alligevel, altså skal i ud og låne, så find lån en mindre model, han har det bedre med. Behøver jo ikke lige være din.
feb 2011
Kæresten tør ikke ride - hvad gør jeg?