21. jun 2007 Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 7 Emner: 73 Svar: 244
Kæresten eller hesten ?? {{forumTopicSubject}}
Dette bliver et langt indlæg!
Men håber alligevel at nogen vil hjælpe mig
Jeg og min kæreste har været sammen i 4,5 år. Der har både været op og ned ture.
Men det som der er problemet kommer her:
For 4 år siden købte jeg en hest. Som blev mit et og alt . Min kæreste har aldrig interesseret sig særlig meget for dyr. Og har aldrig gidet det med heste (fair nok). Jeg har min hobby for mig selv.
For 2 år siden får jeg min mors hest i tilridningen, fordi min mor ikke selv tør. Da hesten er tilredet, tør min mor stadig ikke ride på den. Så hun spørg om jeg vil have den. Jeg går længe og overvejer hvordan jeg skal gribe det an , for jeg ved at min kæreste ikke vil have jeg får en mere . Han er inde i militæret og tjene sin værnepligt på dette tidspunkt . Så jeg vælger at beholde hesten. Og det første stykke tid deler min mor og jeg regninger på den. Efter noget tid vil hun sælge den, hvor jeg vælger at sige. NEJ, hun skal blive ved mig .
Så i et år lyver jeg overfor min kæreste hver gang han spørg om jeg betaler til den (grunden til at jeg lyver, er fordi jeg ville bevise at jeg økonomisk sagtens kunne have to heste. Inden jeg ville røbe det for ham. For havde jeg sagt det fra starten havde jeg ikke haft muligheden for at gøre det) nu står vi og skal flytte. Og han har fundet ud af at jeg har to heste og betaler til begge to. Han er enlig ikke som sådan sur over at jeg har løjet . Han vil bare ikke have at jeg har to heste .. Og han giver mig ikke nogen grund til hvorfor han tænker sådan: jeg skal bare ikke have to. En må være nok. Han forstår tydeligvis ikke hvilket forhold man får til sådanne dyr.
Så han har sat dette dilemma op til mig:
Det ham eller hesten !
Jeg har enlig altid sagt til mig selv, at hvis ens kæreste satte det dilemma op, så var han ikke den rette. Vi snakker en hest jeg har haft i to år, en hest jeg elsker virkelig højt og har et tæt bånd med .. Jeg elsker også min kæreste over alt på jorden. Men er stadig lidt af den overbevisning at hvis han sætter mig det dilemma er han ikke den rette ..
Hvad tænker i ?
Jeg ved godt at det er forkert jeg har løjet, og det er bestemt også noget jeg har det dårligt med! Han vil ikke skrive under på lejekontrakten med mindre hesten sælges.
Så jeg skal vælge ..
Jeg vil bare gerne høre jeres mening, da jeg mener at vi som unge mennesker uden noget til fælles (børn eller lign.), selv råder over vores penge . Altså jeg selv bestemmer hvad jeg vil bruge mine penge til, om så det er en hest eller en kamel eller tøj. Så længe jeg betaler mine regninger, min del af huslejen og mad. Så kan han være ligeglad med hvad jeg bruger mine penge på..
Dette er meget hårdt for mig!
Men har brug for lige at have andre holdninger og meninger med ind over, end bare min og min kærestes .
Vh en meget forvirret og ked af det hesteejer ..
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
Hvis jeg stod i sådan et dilemma, ville jeg nok sige, at han kunne få lov at tænke over det - overveje om han virkelig mente det, for hesten var ikke til salg. Hvis så han stadig mente det efter måske en tænkepause, så ville jeg nok se mig om efter en lejlighed til kun mig...
jun 2006
Følger: 64 Følgere: 65 Heste: 5 Emner: 289 Svar: 2.388
jun 2007
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 7 Emner: 73 Svar: 244
Så hvis der var en mindre kunne jeg bare sove en time eller to længere om morgenen /:
aug 2008
Følger: 122 Følgere: 103 Heste: 6 Emner: 157 Svar: 1.011
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.584
Jeh ville ikke være sammen med en mand der satte et ultimatum op, så hellere finde en anden kæreste. IKKE fordi valget står mellem hest og kæreste, men fordi jeg ikke vil være sammen med en mand der ikke værdsætter min lykke.
Forklar ham, eventuelt i et brev, hvad det betyder for dig, og holder han fast i sit ultimatum, så ville JEG vælge friheden og mulighed for at finde en anden kæreste der satte en stor værdi på min lykke
Håber I finder ud af det
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 9 Heste: 3 Svar: 57
Og hvis du er i tvivl, så vil jeg heller ikke mene det er jer for altid.
Måske lidt hårdt sat op - men jeg ville ikke kunne leve sammen med en, som skulle bestemme hvad jeg gør og må.
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
Har han overhovedet prøvet at sætte sig ind i hvorfor det med hestene er så vigtigt for dig? Har han været med dig hos hestene ofte, støtter han dig i dit arbejde med dem? Eller er det noget han bare tolerer, men som han helst så at du stoppede med?
Helt ærligt så tror jeg at han endten ikke elsker dig rigtigt, eller også er han sådan et stivnakket fjols som tror han ved alt og aldrig hører rigtigt efter hvad du siger.
Jeg ville stille ham et ultimatum tilbage: Endten så acceptere han at du er hestepige og støtter dig i det uanset hvad og lader dig gøre som du mener er bedst, eller også så er det ud af klappen.
jun 2007
Jeg lavede en afdrags ordning med dyrlægen og tog det så bare derfra. Jeg har lært hjemmefra at man selv skal betale sine ting , og kan man ikke det må man finde en løsning ..
Han har 1 gang måtte betale fuld husleje . Ellers har jeg altid kunnet betale det jeg skulle ! Så det er et rent princip han har at jeg ikke skal have to heste ..
mar 2007
Følger: 56 Følgere: 1369 Heste: 6 Emner: 722 Svar: 4.478
Min ex satte også et dilemma op, at enten var det ham eller mine heste og familie. Og det valg skulle han simpelthen ikke have lov til, så sagde at jeg aldrig ville sælge mine dyr eller fravælge min familie for en anden persons skyld.
Han slog så op fordi jeg ikke ville lade være med at tale med min familie i flere uger og sælge begge heste?
Og hvor er jeg dig taknemmelig for at det endte sådan, for skal dælme have en der kan acceptere hesteverdnen og ens familie!
nov 2008
Sådan en mand skal man have. En der vil være din partner og ikke din modspiller.
Jeg har så også gjort det klart for ham fra starten at jeg har brug for hestene i mit liv, at de er det der holder mig oppe. Og det var da lidt svært for ham i en periode, fordi han blev lidt jaloux, men det gik over igen. Og nu er vi som sagt forlovede og så har vi desuden købt en gård sammen.
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
Men som jeg siger ifht. venner og kærester. Venner er for livet kærester er for en periode. Ville til hver en tid vælge venner, i det her tilfælde hestene, frem for en kæreste, hvis han/hun ikke kunne acceptere at jeg havde dem
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 372
Men det helt afgørende (for mig at se) i denne situation er, at han har givet dig et ultimatum og sagt, at han går fra dig, hvis han ikke får sin vilje. Det gør man simpelthen ikke i forhold, medmindre noget er HELT galt (vold, misbrug, den slags) - to heste i stedet for en falder ikke i den velbegrundede kategori efter min mening. Jeg ville tvivle på, hvor meget han egentlig elskede mig, hvis han mente, at han hellere ville være single end at lade mig få min vilje. Hvis han havde penge indblandet i hestene, du brugte al din fritid hos dem og nedprioriterede jeres tid sammen - så kunne man forstå frustrationen. Men den her situation? Jeg ville ikke finde mig i det - og jeg ville som sagt være meget i tvivl om, hvor meget han elskede mig.
Men jeg ville så ikke have løjet i et helt år in the first place (det er igen den med respekten for hinanden), så ... Hvad du skal gøre, må være helt op til dig
nov 2008
Og nej, min kæreste kan ikke gøre det samme for mig som hestene kan, men han kan gøre en masse andet godt som jeg kan sætte stor pris på. Jeg har aldrig sat noget ultimatum op, blot forklaret hvor meget de her heste betyder på en måde så han kunne forstå det. Det kan nemlig være rigtig svært at sætte sig ind i den kærlighed når man ikke selv har prøvet det.
apr 2009
Følger: 56 Følgere: 49 Heste: 9 Emner: 190 Svar: 546
jan 2014
Følger: 19 Følgere: 14 Emner: 17 Svar: 254
nov 2008
Jeg har mine problemer at slåes med, og det er ikke noget jeg vil gå ind i her, men min kæreste ved det og han ved at hestene hjælper og han ønsker selvfølgelig at jeg skal have det godt.
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.694
men på den anden side, så virker han lidt barnelig at han så sætter tingene op sådan.
her er det så jeg syntes at du burde overveje at flytte for dig selv. ellers risikere du at han ender med at ville bestemme over dig.
ud fra hvad du skriver så lyder det altså hellere ikke som om at du er helt sikker på ham.
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
maj 2007
Følger: 38 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 47 Svar: 391
Forstår godt at du synes det er trist, men måske skulle du se det fra hans side af også
dec 2007
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Vis han overhovedet ikke vil give sig, så ville jeg give ham sparket. Hos mig kommer hest "før" kæreste, og det gør jeg klart allerede fra start af. Heldigvis har jeg en kæreste som er meget forstående over for min hobby og som endda hjælper med pasningen af dem når jeg er forhindret.
aug 2011
Følger: 24 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 43
maj 2012
Følger: 36 Følgere: 14 Svar: 228
han kan jo ikke give dig et ultimatum uden at give dig grunden til det. Men det må genere ham rigtigt rigtigt meget når han vil gå så langt som at sige at han forlader dig hvis du beholder hesten. Find ud af hvorfor han er så frustreret, inden du dumoer ham
nov 2008
Nej, Katja, min kæreste kan ikke gøre det samme for mig. Og det vil du nok aldrig kunne forstå, men det er der heldigvis andre der kan. Min kæreste fx Og min eks kæreste før det som havde det på samme måde bare med musik. min moster, min mor og min lillesøster. Folk der kender mig.
dec 2007
Men diskussionen røg ud i noget, der handlede mere om, hvorvidt man skal prioritere heste i det hele taget over sin partner. Selv hvis trådstarter prioriterer manden over hesten denne gang, så har hun altså stadig en hest tilbage
okt 2009
Følger: 9 Følgere: 20 Emner: 7 Svar: 137
og nej har ikk læst alle indlæg
mar 2008
Følger: 119 Følgere: 97 Heste: 5 Emner: 161 Svar: 1.534
Har selv 2 heste, og min kæreste vidste inden vi blev det, at de rr mit et og alt. Kan og vil ikke leve uden dem. Han acceptere det. Og selvom han er pisse ræd for dyrene, er med ude ved dem, hjælper med at sadle op og cykler med på tur og er faktisk nået det til, hvor han har sagt han gerne vil prøve at ride
Han har sine trommer og jeg har mine heste - noget for noget
Tror det gælder om at støtte hinanden, jeg er ikke lige til hans larm, men tager med ud og se ham øver, og støtter ham i det
jun 2007
Tidsmæssigt, som skrevet før. Arbejder jeg i butik og er ved hestene om morgenen/formiddagen (altså når han også er på arbejde). Og når jeg kommer hjem fra job om aftenen, så har vi tid sammen. Plus at jeg 2-3 gange i ugen har to søde piger til at passe hestene, så det ikke alt sammen går op i hest..
Lige nu er jeg elev, og ud over regninger, hestene osv. har jeg ikke det helt vilde til overs. Men jeg er færdig som elev om et år. Så får jeg ca. det dobbelte i løn, hvilket også får en stor betydning.
det er kun den ene hest han mener jeg skal af med. Men jeg mener stadig ikke det er ham der skal bestemme det! Hestene gør livet meget bedre for mig, og vil ikke undvære nogle af dem. IGEN: Mig rådighedsbeløb, mine penge = mine valg.
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
jun 2007
Men jeg har besluttet mig. Hesten skal ingen steder. Som nogle af jer skriver, så er hestene der for en. De dømmer ikke en og så er de ren terapi ..
Jeg vil sætte mig ned og tage snakken med ham igen. En ting er at han ikke forstår mig i det at have hest, noget andet er at han IKKE vil forstå det . Hvilket ikke er okay, da han ikke kan forstå tingene uden at sætte sig ind i dem.. Og som andre skriver skal man respektere hinanden intet forhold, og det gør han bestemt ikke ved at ville bestemme over mig !
Jeg er udmærket godt klar over at jeg ikke skulle have løjet overfor ham! Og det fortryder jeg også at have gjort .. Dog er det ikke det der er problemet for ham, det er bare at der er to heste..
Jeg takker jer alle sammen for jeres input! Det var rart lige at få bekræftet at det ikke var mig der var helt galt på den, i min tankegang om at han ikke skulle bestemme det, og det at vælge hesten..
Hvis han er den jeg skal leve sammen med resten af livet, så skal han respektere mig og min hobby .. Ellers er han ikke den rette , desværre
Nogle af jer skriver jeg virker tvivlede på hvorvidt jeg gerne vil være sammen med ham. Simpelthen af den simple årsag at han burde ikke stille mig dette dilemma.. Og han burde slet ikke stille mig det dilemma hvis han havde sat sig ind i hvorfor de betyder så meget for mig !
Tak for svar alle sammen !
Kan i have en god weekend
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
sep 2012
Følger: 56 Følgere: 48 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 186
Held og lykke med det fremover!
jun 2011
Følger: 18 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 1.153
Med det sagt forstår jeg slet ikke, at han ikke værdsætte at du har ting i dit liv der gør dig lykkelig. At det er hestene der er med til at holde dit humør højt og gøre livet lettere. Så længe du selv kan betale dem, og at han ikke skal støtte dig økonomisk, syntes jeg ikke han kan stille sådan et ultimatum op. Ikke så længe at hestene ikke har taget overhånd så i ikke ser hinanden - men sådan lyder det ikke!
Jeg tror også jeg havde sagt til ham, at hesten ikke går nogen steder, og så måtte han tænke over det. Dette siger jeg fordi du jo måske skal være sammen med ham resten af dit liv, og hvis han ikke kan give plads til dine heste nu, kan han så gøre det senere?
aug 2008
Følger: 122 Følgere: 103 Heste: 6 Emner: 157 Svar: 1.011
sep 2011
Følger: 71 Følgere: 51 Heste: 11 Emner: 166 Svar: 668
Jeg har ikke selv oplevet det da min kæreste gerne tager med ud til hesten og leger med ham, hygger og træner diverse ting mens jeg laver andet i stalden, men kom det en dag han ikke længere støttede mig i mine hobbyer, så ved jeg ikke rigtig hvad jeg ville stille op, i starten ville jeg skulle overtale mig selv og overbevise mig om at han altså ikke er den rette hvis han ikke støtter mig i mine hobbyer, drømme og mål.
men så ville jeg også gå fra ham, simpelthen fordi det ikke er holdbart at være sammen med en som heller vil have man dropper sine hobbyer, mål og drømme.
Og med den begrundelse han har, kan jeg ikke se hvorfor du skulle sælge den! jeg kunne forstå det vis der ret faktisk var en god grund, men det har han jo ikke? han vil bare ikke støtte dig i det du vil, og det virker som om det er en egoistisk tanke gang fra hans side af! i sær når det heller ikke går ud over den tid i har sammen...
Håber du finder en løsning og bliver glad for den!
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
Så måske skulle du spørge dig selv, om han egentlig elsker dig godt nok, hvis han er villig til at give dig op, fordi du ikke siger nej til ham.
jan 2007
Følger: 105 Følgere: 179 Heste: 3 Emner: 353 Svar: 3.401
Det du har skrevet der, er jeg fuldkommen enig i! Når I ikke har fælles økonomi har han da intet at skulle have sagt, og det ser da ikke ud til, at det gør nogen som helst forskel for ham om du har én eller to.
Jeg kan se du allerede har taget en beslutning, og jeg synes det er den rigtige.
Jeg ville blive meget forarget hvis jeg havde en kæreste der sagde til mig at jeg ikke skulle have to heste - hvis han på en pæn måde sagde at han ikke syntes det var en god idé, og om jeg var sikker på jeg kunne have en god økonomi med det, ville det være noget andet. Men han skal IKKE bestemme det.
Jeg har også to heste, og får snart en hundehvalp der skal sove i min seng og ligge i sofaen, som alle mine hunde altid har gjort.
Hvis en fyr kommer ind i mit liv og siger at hunden ikke skal ligge i sengen - så må han sove på gulvet
Dyrene er en del af mig og mit liv, og hvis han ikke kan acceptere det, så skal vi bare ikke være sammen
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
På den anden side kan jeg sørme godt forstå han bliver lidt.. overrasket, eller hvordan man vil beskrive det. Du har i lang tid direkte løjet over for ham om, hvad pengene gik til, fordi du ville "bevise" det! Det er super barnligt og ikke særlig gavnligt for tilliden i et forhold. Jeg ville i din situation være skuffet over hans manglende forklaring og underlige ultimatum, men jeg ville i hans situation også være skuffet over den måde, jeg var blevet behandlet på.
Så det er svært at sige. Har han SLET ikke givet nogen grund til, at han ikke vil have, at du har 2 heste? Den eneste fornuftige grund jeg kan se til det er, at han gerne vil have ordentlig tid sammen med dig.
sep 2008
Følger: 32 Følgere: 29 Emner: 432 Svar: 2.724
Jeg havde valgt hestene.. ingen tvivl.. min kæreste må gerne sige til mig "nu har du altså brugt lidt for mange penge på tøj, hundeting etc" men aldrig om han skulle bestemme, om jeg skulle ha en hund, abe eller fugl, og sætte mig i sådan et dilemma...
Håber du kommer med en opdatering. God vind til dig
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 13 Svar: 263
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 65 Svar: 41
Men som du beskriver det, lyder det som om han er en kæmpe idiot.
Min mening er, at ens kæreste i det tilfælde skal støtte dig, og finde en måde at komme forbi det, i stedet for at sætte sig helt på tværs, og komme med et så latterligt ultimatum.
jun 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Heste: 7 Emner: 171 Svar: 1.337
Sælg hesten. Det er kun den ene. Du vidste fra starten af, at han ikke var vild med det, og i stedet for at snakke med ham om det, har du bare anskaffet dig en mere, og det synes jeg også er lidt respektløst, han har gået på kompromis med dig før, nu er det din tur. Det kan godt være at du elsker hesten, men det skulle du have tænkt på fra start af. Det er bare min mening, den havde ikke gået hos mig
nov 2010
Følger: 50 Følgere: 63 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 205
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.399
jun 2007
Så vi flytter hver til sit.
Han kan stadig ikke komme en god grund til hvorfor jeg skal sælge hesten. Ud over at en må være nok /:
Det mærkelige er at jeg er tit blevet spurgt i skolen ol. Hvad jeg ville gøre hvis jeg fik dette ultimatum. Hesten eller kæresten ? Og har altid sagt at så ville jeg vælge hesten, for hvis min kæreste ikke respektere min hobby (som hverken koster ham penge eller tid) så er han ikke den rette . Han har vidst siden han mødte mig at dyr er en del af mig. Men da jeg så stod i dilemmaet, overvejede jeg godt nok at gå af med hesten, for jeg elsker ham jo. Men på den anden side bør han ikke bestemme, og som sagt var katten jo så det næste der skulle væk (som vi har købt i fællesskab for 2,5 år siden) .
Så desværre måtte det gå sådan her. Jeg gir mig ikke så, så må jeg se om noget alene tid kan få ham til at indse tingene. Ellers var jeg måske heller ikke den rette for ham .
okt 2004
Håber at du med tiden vil møde en som både elsker dig men som også respektere din kærlighed til heste (og dyr generelt)
mar 2011
Mvh TT
jun 2007
Han er bare ikke særlig begejstret for dyr, tror vist bare det er det ..
okt 2004
jun 2007
Nej jeg beholder hunden og katten ..
mar 2011
jun 2007
okt 2004
Vis han så da bare kunne være ærlig med hvad der faktisk nager ham, så havde du ikke stået i den her situation, hvor du ikke forstår hvorfor det lige skulle ende sådan her Det er da rarest at vide vis han nu bare har mistet følelserne, end at gå rundt i uvished.
jun 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Heste: 7 Emner: 171 Svar: 1.337
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.694
find noget for dig selv og dine dyr.han er ikke værd at samle på.
stort knus herfra - for det er aldrig sjovt at stå der hvor du står nu
mar 2011
Mvh TT
Kæresten eller hesten ??