{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
570 visninger | Oprettet:

Jeg har dårlig selvtilid - Angst!Hjælp {{forumTopicSubject}}

Hvad skal jeg gøre Hg ? Nu har jeg prøvet at skrive det her i et tidligere indlæg også, og jeg fik nogle rigtig gode svar, men det var bare ikke nok til at hjælpe mig. Hvad har i gjord, hvad ville i gøre ?

Jeg har fået så vildt dårlig selvtilid, det kan godt være at det lyder dumt - men jeg er springrytter, men går fuldstændig i panik indeni hvis der er fyld under springene, på en springbane. Før i tiden var jeg modig og var ligeglade med springene, men så fik jeg Cesar og han hoppede ALT i starten, men begyndte at stoppe ved fyld. Siden den dag han begyndte på det, har min selvtilid bare blevet dårlig. Han har så været flyttet, hvor han begyndte at springe det meste igen, men så gik der lidt tid, så sprang vi ikke så meget mer, også blev det var værre igen. Og VUPTI en dag, så ville han overhovedet ikke nærme sig en bom. Det gik rigtig galt, og valgte at stoppe med at springe så meget mer'.
- Vi flyttede så et nyt sted hen, her i Maj. Det gik rigtig godt igen, og jeg ved at han springer fyld osv hvis man stoler på ham. Men jeg har baare sååååååå svært ved at stole på ham s;! Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre ? jeg kan godt ride ind på en bane med fyld, men så snart jeg er på vej derhen, forsøger jeg at ''spille'' modig, og forsøge at stole på ham. Men har bare så svært ved det. ):

Hvad skal jeg gøre ???????

Tak på forhånd (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg har dårlig selvtilid - Angst!Hjælp
  • #1   23. sep 2009 syntes du skal starte med nogle rigtig små spring, altså med fyld. evt så små du kan løbe ved siden af heste- lyder måske dumt, men gik selv helt i panik en gang, efter jeg havde et uheld på et spring. hesten kunne sagtens, det var bare mig der var bange. det hjalp af få bevist hesten sagtens kan. få evt en anden til at springe den også, så du kan se hesten sagtens stadig kan.

• #4   4. okt 2009 Jeg havde engang samme problem omkring angst, men det var angst for store heste, jeg var bange for at falde af osv. Jeg begyndte til Horsemanship på karlsberggård og har virkelig fået selvtillid til at klare alle situationer nu, så tag at prøv det, det har virkelig kun gjort mig gode ting, og så er det sjovt og godt for dig og din hest

• #5   22. okt 2009 Jeg vil også anbefale at du øver trail baner. Altså øver hesten i at nærme sig "farlige" ting, men det skal forgå mens du har den i grime. Altså at du går hen til den farlige ting og viser hesten at der ikke sker noget. På den måde får hesten tillid til dig. Som i kan bruge når du også rider på den. Selvfølgelig er det en god ide med hms, så i for et bedre samarbejde. Du bliver simpelthen nød til at gå tilbage til nul. Og starte helt forfra, at gå ture med den og opleve ting sammen, så den føler sig tryg ved dig og kommer til at stole på dine vurderinger. Det er jo din vurdering at nu skal i springe dette spring og det er ikke farligt. Derfor meget vigtigt at den stoler på dig. Held og lykke:)

Kommentér på:
Jeg har dårlig selvtilid - Angst!Hjælp

Annonce