{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

har dårlig samvittighed. {{forumTopicSubject}}

overfor Ronni...

for at gøre en kort historie lang, så fik han for 14 uger siden konstateret kraftig ringfod.
de stødabsorberende indlæg og specialsko har afhjulpet ham lidt. men han er stadig lidt halt nogle dage, andre dage rengående, og andre dage igen er han stokhalt.
dyrlægen kommer på mandag og vurderer om der er håb for forbedring til en rengående hest ved en fortsat "behandling" (" - fordi der ikke er nogen egentlig behandling), eller om det aldrig blir bedre - kun værre, og så udfylde forsikringspapirer.
han er heldigvis uanvendelighedsforsikret, hvis det sku gå helt galt (hvad det jo nok gør).

jeg kan ikke bære med mig selv, at holde liv i en kronisk halt hest, fordi jeg ikke selv kan sige farvel.

så jeg er allerede ved at distancere mig lidt fra ham følelsesmæssigt, selvom jeg prøver at lade værre. kigger også lidt på nye heste, og tænker på hvad jeg skal købe næste gang.

og det har jeg vildt dårlig samvittighed over... selvom jeg ved, at det rigtige er at aflive Ronni, når han har ondt, og det vil være det rigtige for mig, at få en ny basse at kaste min kærlighed på...

alligevel har jeg vildt dårlig samvittighed! smiley

nogen der kender det, og evt har nogle gode råd?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  har dårlig samvittighed.
  • #1   8. aug 2009 Ville helt sikkert også selv få dårlig samvittighed.
    Men du er nødt til at gøre hvad der er bedst for dig og hesten, og du har helt ret i at det ville være synd at holde liv i en kronisk halt hest.

• #2   8. aug 2009 tja ja.. jeg ville tage en god snak med dyrlægen, og så vurdere det derfra.. det er alligevel ved at være nogle måneder det har stået på nu jo smiley

• #3   8. aug 2009 ja det er så forfærdeligt... men nogle dage er han jo ikke halt, og så får jeg også dårlig samvittighed over at jeg stadig hælder mest til at lade ham aflive. smiley det er ikke nemt.

andre dage er han så stokhalt, at jeg tænker "åh gud, må hellere ringe efter den store sprøjte med det samme"

det er svært når de har både gode og dårlige dage... men jeg ved jo at sygdommen kun blir værre, og det blir værre til vinter.

det er jo som ledegigt ved mennesker.

• #4   8. aug 2009 jeg gjorde det at da jeg mistede min den ene hest fik jeg en anden 1 mdr efter og det hjalp mig for jeg havde stadig en at snakke med, men tænk på hesten først og fremmest selv om det nogle gange er svært

• #5   8. aug 2009 Kan godt forstå dig og din situation.
    Men tænk! Hvis en hest har ondt, og det er ens eget ansvar for denne uanvendlige hest, ville JEG have dårlig samvittighed over, at beholde den, hvis den render rundt og lider.
    Selvfølgelig er det svært følelsesmæssigt og at man føler at man svigter sin hest. Men du vil svigte den mere, ved langsomt at se gnisten i øjnene forsvinde på din hest, hvis du lader den leve i smerte.
    Man får meget dårligere samvittighed ved at lade den leve i smerte, end at sende den op til de evige græsmarker.
    Håber du fik nogle nye tanker, og fået lidt mere overblik over situationen.

• #6   8. aug 2009 selvom det er svært, så har jeg så den indstilling til det, at man ikke må begynde og ta afstand fra den før den har fået fred, den skal ikke mærke der er noget helt galt, og man må ikke svigte den til den skal afsted.

du vil have det bedst med dig selv bagefter ved og ha fuldt ham til enden, hvis det er det dommen bliver uden han har mærket nogen forandring på dig.

men jeg ved det er svært, det letteste for en selv er og tage afstand fra dem inden de pludselig er helt væk, men det er ikke den mest fair behandling for dyret.

• #7   8. aug 2009 jeg er næsten helt afklaret med at det er ok at aflive ham. det er ikke det...

det er mere, at jeg allrede i mit hjerte har sagt farvel, og er begyndt at kigge på nye heste. smiley

• #8   8. aug 2009 Tjaah, det er vel i den sidste ende rart nok at have andre alternativer. Du kan jo stadig nusse med ham og holder sikkert også stadig af ham.
    Det er rart, at man har noget andet at tænke på, ang. nye heste.. Og se frem til det.

• #9   8. aug 2009 hvis du ved det kun vil gå en vej til vinter, så tror jeg også du vil have det bedst med og lade ham få fred nu, frem for den sidste tid du havde med ham, at han virkelig havde det dårligt der..

men det er altid en hård beslutning.

men så længe du ikke glemmer ham, så er det ok og kigge nye heste. han må bare ikke føle sig svigtet.

Kommentér på:
har dårlig samvittighed.

Annonce