456 visninger
|
Oprettet:
unghest {{forumTopicSubject}}
hej jeg rider på en ynghest på 4 og den hardet med at ride meget stærkt.
men skal jeg lade den ride stærk eller skal jeg tage fat i hende og få hende ned i et langsomt tempo?
mvh sandra
feb 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 33 Svar: 175
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 173 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
nov 2004
Følger: 44 Følgere: 43 Emner: 137 Svar: 606
så lav nogle tempo skift, så den unge hest ikke kommer til at kede sig!
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.037
ungheste har det med at ride meget stærkt eller meget langsomt, den skal jo lige finde ud af hvad det drejer sig om, hvis du kan holde dig fast og arbejde med hjælperne, så lad den da bare løbe, det vil hjælpe dig senere i uddannelsen, jeg har set flere der er blevet bedt om at stoppe op, og ride langsomt, de fleste mister gejsten,og bliver forvirrede, til sidst nægter de at gå og det vil vi jo ikke have, så bare derudaf, i starten, så kan du gradvist korte op i små perioder, og så slippe lidt igen, husk øvelser fra jorden, de er guld værd, trykke øvelser, så den lære at flytte sig for svhenklerne fra jorden først, så er det meget nemmere når du ridder.
held og lykke med det.
Anita
maj 2004
Følger: 85 Følgere: 131 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 1.379
Husk også at lave en masse overgange heletiden.. Det skulle hjælpe på at få den til at reagere bedre på når du vil standse den, og få den ned i tempo.. Men en hest på 4 er jo også stadig ung, og har måske ikke helt fundet ud af at reagere på tøjlen endnu..
unghest