{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
300 visninger | Oprettet:

Galop problemer {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem med min hest Milton, han er god til at slå i venstre galop, men han kan ikke slå i højrere galop, vi har prøvet næsten alt. Engang imellem kan han godt, men det er ikke særlig tit. Jeg har redet ham i 5 måneder og vi kan ikke finde ud af hvorfor han ikke kan. Vi tror det er noget med balancen.
Håber i gider hjælpe mig?

Katja

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Galop problemer
  • #1   5. aug 2005 longere er en god ting så de får bedre balance.

• #2   5. aug 2005 Sunrise har det også med at sætte i krydsgalop på venstre volte, men øvelse gør mester!

Longere ham i galop, eller er det ligesom hos mig! Øvelse!!

• #3   5. aug 2005 nogen gange virker det hvis du tager lidt mere i den tøjle volten er . bare når du laver anspring

• #4   5. aug 2005 Tak for hjælpen.. Jeg vil prøve det..

• #5   15. aug 2005 Hejsa.. ja vil også sige at det kommer meget an på ens opstilling.. hvis man kommer til at sidde skævt.. kan det godt gå udover anspringet.. Vil den overhovedet ikke springe an i rigtig galop?? gør du det på en volte eller på langsidderne.. Hvis det er balancen den er galt med er det en god ide at ride meget op af langsiderne istedet for volter fordi hesten ikke helt har balancen til at kunne gå på volte..

Det kunne også være at du måske kommer til at glemme at støtte hesten på den udvendige tøjle når du springer an i galop.. hvis du feks kommer til at have for lang tøjle.. det kan også have noget at gøre med at den ikke springer rigtigt an.. Ellers må du bare fortsætte med at træne anspringe.. evt også prøve en masse anspring over en bom..

Stine

Kommentér på:
Galop problemer

Annonce