{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
720 visninger | Oprettet:

Problemer med galop {{forumTopicSubject}}

Nu kommer endnu et af disse "hjælp mig med at blive bedre til at ride" emner, hvor svaret altid er "find en underviser"
Jeg står lige nu uden hest, og er igang med at lede. Så jeg kan ikke rigtig få undervisning før jeg har købt mig en hest.
Men mit problem er, at jeg har rigtig svært ved at få sat mig ned i galoppen på de store heste. Og det irritere mig utroligmeget, da de er svært at få prøvet hestens galop ordenligt, når ens lille popo bare hopper rundt og ikke vil sætte sig ned.
Så nu vil jeg gerne hører jeres råd til hvordan jeg kan få min numse under kontrol?
Så skyd løs smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med galop
  • #1   23. aug 2013 Cirkelvolte i moderart tempo og så tænk på at lade dine sædeben arbejde hvert for sig smiley Bevægelsen på indvendige og udvendige side er ikke ens i galoppen, som den fx er i traven (hvor den bare er forskudt højre-venstre-højre-venstre)

• #2   23. aug 2013 Uden at vide hvordan det er på store heste, da jeg sjældent rider dem, hvordan går det så, når du gør dig tung og følger hestens bevægelser med dit sæde/driver med? smiley

• #3   23. aug 2013 Uha hvis jeg gør mig tung føler jeg mig som en elefant smiley Jeg synes det er rigtig svært at gøre mig tung.

Det med at lade mine sædeben arbejde hvert for sig vil jeg prøve at huske. Det kan være mig problem ligger der, hvis jeg bare sætter mig og forventer at det går smiley

• #4   23. aug 2013 Prøv evt at stille dig op, hoftebredde ml. fødderne, let bøjning i knæene og tænk en galop med 'sædet'. Så tror jeg at du automatisk vil opleve at du bevæger sædebenene forskelligt afhængig af hvad du tænker som indvendige og udvendige smiley
    Rigtig god øvelse generelt at ride lidt uden hest. God muskeltræning!

• #5   24. aug 2013 Prøv og slap af oppe på hesten, du skal ikke spænde konstant. Hvis du slapper af i galoppen, vil du forhåbentligt automatisk følge med hestens galop. smiley

Kommentér på:
Problemer med galop

Annonce