658 visninger
|
Oprettet:
Problemer med galop {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Jeg har lige købt min gamle pony tilbage efter hun har været solgt i 3 år.
Da jeg havde hende før havde hun absolut ingen problemer i galoppen, men nu 4-takter hun og går kun på de indvendige ben.
Har talt med tidligere ejer og hun siger det ikke har været et problem hos hende.
Den udendørs bane vi har kan til tider være ret tung, hvilket den er nu. Kan det være det der giver hende problemer?
Kender i ellers nogle gode øvelser man kan lave for at styrke hendes udvendige side?
På forhånd tak for hjælpen
aug 2006
Følger: 143 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 130 Svar: 1.327
dec 2006
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 102
aug 2006
Følger: 143 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 130 Svar: 1.327
Evt bom træning..
dec 2006
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 24 Svar: 40
Du har ikke prøvet at ride hende inde i ridehuset, for at se om det "bare" er bunden der er for tung for hende?
Er problemet der både i longe og under rytter?
Min Filippa kunne hellere ikke galoppere, da jeg fik hende fordi hun manglede balance og styrke i kroppen :s
dec 2006
Hun gør det også lidt i trav, og både under rytter og i longen. Dog værst med rytter.
Hun har også været redet godt af Josephine siden vinter, så synes det ville være underligt hvis det var dårlig form eller manglende motion.
Nu prøver jeg at lade hende stå nogle dage og så prøve igen. Kan jo være hun har fået et spark på folden
Men vil gerne have nummeret til din massør
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 24 Svar: 40
Uanset hvad så synes jeg at du skal lade hende komme ud og give Anemone en omgang massage, for hvis det "bare" er et spark og der er ramt en muskel, så kan musklen være låst, hvilket er smertefuldt.
Problemer med galop