{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træning af 1 års
  • #1   11. jun 2009 hmn, min lille isbamse på 1 år longere jeg og træner tricks med.. strigler og vænner til udstyr a forskellig art, dog ikke hovedtøj.. vil ikke løsspringe ham endnu :´)

  • #2   11. jun 2009 Man løsspringer ikke et plag før 3 års alderen.. Det er alt for tidligt.. Jeg ville hvertfald ikke gøre det, før de er mindst 2,5 år.. og ikke særlig højt.. Men man kan lave mange ting med et 1 års.. Det er kun fantasien der sætter grænser.. smiley vend den til en masse ting.. Nu ved jeg ikke hvad du har trænet med ham.. Men hvertfald at blive rørt over det hele, hvis han ikke er vant til vand.. så træn det.. Både med slange.. og stille hovene i en spand vand..

  • #4   11. jun 2009 min 1 års er tilkørt.
    Han kom på græs i fredag´s sammen med 5 andre travhingsteplage, og der skal han være engang til efteråret. Hvorefter hans tilkørsel bliver opdateret i 1 mdr tid.


  • #5   11. jun 2009 man hører bare så meget.
    At så længe deer små til løsspring så gør det ikke noget, så kan de sagtensklare det.

    Jeg vil bare være helt sikker så jeg ikkeendermed at ødelægge ham.

    Vi går turehver dag, han får vasket ben, ogv. Synes bare ikke min fantasi rækker så langt til at kunne finde på noget andet at lave med ham.

    Han er ikkebange for noget som helst, hvilket også gør det lidt sværer at finde på noget nyt synes jeg.


  • #6   11. jun 2009 Jg ville vente 1 år med løsspring og 1½ år med longering..
    en 1 års ville jeg gå lidt ture med.. træne lidt alm opdragelse og lege med lidt "farlige ting"


  • #7   11. jun 2009 Longering skader ikke en 1-års, kun hvis det er seriøst og i lang tid.

    men hvis man ligesom mig, bare lærer hesten at gå i longe, og ikke andet lidt skridt og en smule trav i højest 10 min, skader det altså ikke :´)

    det lærer dem kun mere, og gør dem vant til mere.. (:


  • #8   11. jun 2009 ¤ Team 'A&A' ¤ (L) Fiie .. smiley S: En 1 års er slet ikke klar til longering.. longering er meget hårdt for deres ben og på en 1 års er ledene i benene stadigt bløde..
    Lidt skridt og en smule trav i max 10 min er alt hvad jeg nogensinde har longeret min 3 års.. mere end det synes jeg er for meget..


  • #9   11. jun 2009 er det alt for hårdt for dem a lærer a gå rundt i en stor cirkel ?! hold da op....

  • #10   11. jun 2009 ¤ Team 'A&A' ¤ (L) Fiie .. smiley S: Ja det er faktisk hårdt for dem at gå i en stor cirkel.. også derforman råder til at ride mest tur i starten når man tlrider en hest fordi selv hele ridehuset/ridebanens størelse er hårdt pgaden skal dreje så tit..
    En utrænet hest på en volte vil belaste det indvendige ben betydeligt.. og som sagt er deres en ikke vokset sammen som 1 års.. i den alder er det meget bedre at gå en tur med dem, gerne på fast underlag da vibrationerne styrker led og sener..


  • #11   11. jun 2009 okej, ved du hvad, det er jeg faktisk glad for at du fortalte mig, det havde jeg virkelig ingen anelse om ! nu bliver jeg da helt ked af at jeg har belastet ham smiley

    hvornår ville du begynde a longere så ? (:


  • #12   11. jun 2009 man starter meget stille op som to års, og lader den stå og vokse ½-1 år mere. og starter derefter op med longe og rytter, HVIS hesten er klar til det.

    jeg regner fx ikke med chamieka er klar, da hun stadig er utroligt føllet og først tager rigtigt højde nu som 13 mdrs. hun blkiver først startet på som 3 års i longe og trænning. og rytter som 4 års.


  • #13   11. jun 2009 ¤ Team 'A&A' ¤ (L) Fiie .. smiley S: Vi laver jo alle fejl smiley det vigtigste er at man er villig til at lære nyt og det virker det som om du er smiley
    Jeg ville vente til den er 2-2½ år (alt efter hvor uviklet den er.. og så kun longere 1 gang om ugen 10-15 min og helst i grime g helt uden hjælpetøjler hvor den for lov at strække halsen frem og ned, så den bruger ryggen og finder sin egen balance.. gøres lettest i et langsomt roligt tempo..


  • #14   11. jun 2009 Gruppe:
    Gruppen er fortrinsvis for folk, der har føl/plage op til og med 3-års alderen, og folk med interesse herfor.
    Der kan udveksles erfaringer/spørgsmål ang. træning, håndtering, foder, tilvænning til nye ting, kåringer o.s.v.
    Har du erfaringer med føl/plage er du meget velkommen i gruppen, så der kan gives gode råd og vejledning.

    http://www.hestegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=8095


  • #16   11. jun 2009 okej mange tak Signe ! smiley

Kommentér på:
træning af 1 års

Annonce