{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
678 visninger | Oprettet:

træning fra jorden/triks hjælp (video) {{forumTopicSubject}}

hey hey
dette er en video af min part og jeg som hygger vi skulle vise britta (ejeren) hvad vi havde lært på nogle få trænings gange

http://www.hestegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=122233

problemet er at britta syntes at det var for volsomt med at hun gik forand mig og lægger ørene tilbage pga godbidderne hun bliver lidt ivrig og prøver mange ting for at få en godbid
så jeg motte stoppe med at træne med godbidder men givea er som en hund.. smiley hun gør ingen ting uden en godbid

har jeg trænet forkert eller er der noget jeg kan gøre for at få hende mere rolig

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træning fra jorden/triks hjælp (video)
  • #1   16. maj 2009 det skal lige sigen at det ikke er mig som siger NEJ... i videoen

• #2   16. maj 2009 Er det Parelli metoder du bruger?

Det er dominans når hesten ligger ¢rene flat ned ad nakken. Du skal tænke på motivation og ikke give godbidder for vær eneste ting hesten går, for så bliver det til at hun kun vil lave noget for godbidder og ikke for at lege og være sammen med dig.

• #3   16. maj 2009 hvordan motivere jeg hende til de forskellige øvelser?
    det skal siges at hun er ekstrem klog og det siger alle som har mødt hende jeg lærte hende (med godbider) at ryste på hovede på 5 min hun opfatter ting utroligt hurtigt med godbidder men uden godbidder kigger hun bare på mig smiley

• #4   16. maj 2009 Jeg ved jo ikke præcis hvilke metoder du har brugt. Kan hun fks. Parellis Syv Lege? Du kan fks. sige "ja, du får en godbid for at g¢re det her, men nu skal du g¢re lidt mere for at få en til." Det lyder for mig som om hun er (Parelli sprog) en Left Brain Introvert, som er meget kloge, og kan ikke se den helt store grund til at lave vildt meget uden mad. Tag det stille og roligt. Når hun lægger ¢rene ned ad nakken skal du g¢re noget ved det for hun siger egentlig "så stod dog stille og giv mig den godbid". HUN flyttede på DIG i videoen. Vær gang hun kom foran sagde hun "fik dig" og det varet point til hende, og så fik hun en godbid. Tænk på det som, vær gang hun viser dominans giver du hende intet. Vend ryggen til og gå væk. Lad være med at kigge på hende inden hun kigger på dig med begge ¢jene og begge ¢rer fremme.

• #5   16. maj 2009 Det er tydeligt at hun udviser at hun vil dominere dig, men hun holder god afstand og det betyder at hun samtidig har respekt for dig.. Stod med at bruge godbidder, brug ros istedet, det vil sikkert ikke virke ligeså godt til at starte med, men det skal nok komme..

• #6   16. maj 2009 isabella:
    Parellis Syv Lege.. det ved jeg ikke hvad er desværre jeg træner bare med mine egne instinkter med hvad jeg selv følger er rigtigt..

stjernerytteren:
    det er vidst kun en domenans når vi træner for hun er en dejlig hest som aldrig kunne finde på at gøre mig noget ellers

• #7   16. maj 2009 Det er muligt, men pas nu på det ikke tager overhånd. Som det ser ud der er det fint, men sørg for at den holder sig uden for din "personlige zone" altså at den holder god afstand til dig.. Ellers må du prøve at træne uden godbidder..

• #8   16. maj 2009 hvis jeg begynder at træne med godbidder igen tror jeg at jeg vil lære hende min personelige grænse for hun kommer lidt for tæt når hun kommer forand mig smiley

• #9   16. maj 2009 Okey fint.. Held og lyke med det i hvert fald smiley

• #10   16. maj 2009 tak tak smiley

Kommentér på:
træning fra jorden/triks hjælp (video)

Annonce