Rebgrime ?? {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle sammen (:
Jaa ' jeg skulle ned i steens rideudstyr for at kebe en ny ridehjelm, da jeg faldt over den her rebgrime.
Jeg har altid gerne ville jord træne og jeg har set mange have sådan en (: den kostede kun 55 kr. så jeg købte den (:
Jeg ved så meget at det er en meget skarp grime og man absolut ikke må binde hesten i den, men andet ved jeg faktisk ikke.
Så er der nogle der vil fortælle mig hvordan i bruger jeres ?
og om i har positive og negative meninger om grimen og træning fra jorden ?
Jeg vil gerne lære Chamina at lave triks, men jeg er en meget stille person , der skal ikke nogle bisse metoder til, udelukkende tid og tillid,
så grimen er kun et køb i håb om den ville kunne hjælpe mig til at lærer hesten at kende inderst inde, uden at skulle bruge bid og pisk,
men så jeg kan være om hende helt uden andet end grimen og min hjelm ..
Håber nogle vil hjælpe mig lidt igang (:
jan 2008
Følger: 51 Følgere: 48 Heste: 3 Emner: 106 Svar: 867
Den er skarpere, så hesten forstår dine signaler tydeligere.
- det er en meget løs grime, så hesten må ikke stå med den uden opsyn
....og jeg synes det er kanon at du vil træne med den, så dens præmisser
mar 2008
Følger: 64 Følgere: 59 Heste: 4 Emner: 26 Svar: 444
Rebgrimen er klart god til jordtræning, fordi det er lettere at magte hesten, og selvfølgelig lære den at respondere på små signaler. Rebgrimen kan også være god til ridning uden bid. Jeg bruger aldrig andet end rebgrime (/cordeo) når jeg træner min hest. Både fra jorden -og fra ryggen.
(Det er rigtigt forstået, at man ikke må binde sin hest i en rebgrime, men man skal ikke være bange for den. I mine øjne bør man være meget mere påpasselig når hesten har bid i munden. )
maj 2007
Følger: 32 Følgere: 26 Heste: 6 Emner: 9 Svar: 70
Jeg kan ikke vente med at komme igang (: men ved i så egentlig hvilke ting den hvertfald vil reagere meget på? fx. sådan nogle tricks eller ridningen eller hvordan? (:
og skal man ride med grimen, skal der så et træktov til hver side ? , der er jo 2 lykker til at sætte tov i (:
og man må da gerne komme et træktov i og trække med hesten i grimen ikke ? (:
maj 2007
hun er meget sværd at stoppe også og hun er rigtig stærk (:
maj 2007
mar 2008
Andre, hvis heste er meget lette på tøjlen, og som har forstået meningen med at dreje for en rebgrime, kan sagtens sætte tæjlerne under hovedet i knuden som er beregnet til at sætte trækketov (/tøjler) i.
maj 2007
mar 2008
Prøv dig frem.
Hvis du er usikker på, om hesten vil stikke/trække af med dig når du har sat dig op, kan du have en trense med tøjler på indenunder. Så har man altid den sikkerhed, at man kan tage de andre tøjler, hvis der kommer en situation man ikke kan håndtere uden.
Det er bedere at være helt sikker - og føle sig tryk der oppe.
maj 2007
Og ja det var faktisk en rigtig god idé med hovedtøj indenunder (: altså jeg vil arbejde med hende fra jorden det første stykke tid intil hun kender metoderne , se om vi kan lave tricks, så når vi stoler helt på hinanden, kan vi prøve ridningen (:
det der er lidt træls er at jeg kun passer hende og hun er tilsalg, så jeg håber jeg får lært hende lidt inden hun skal væk en dag , så håber vi får kendt hinanden godt så hun er lettere at håndtere og jeg kan vide hvad jeg skal gøre når jeg får min helt egen (:
apr 2008
Følger: 93 Følgere: 88 Heste: 1 Emner: 164 Svar: 1.564
mar 2008
Så længe du ikke binder/bærer hesten rundt i grimen, kan jeg ikke se problemet.
Men jeg vil give Team Bitless F... ret i, at de tykke billig grimer sjællent er lige så gode i pasform. (og husk - jo tykkere grimen er, jo større overflade bliver trykket fordelt på, og jo svagere bliver signalet)
maj 2007
Jeg har købt grimen i steens rideudstyr, og de har rigtig meget kvalitet (: jeg har aldrig købt noget skidt der inde (:
Det var den sidste de havde så jeg måtte bare have den(: jeg ved ikke om 55 kr for sådan en er billigt ? men jeg synes ikke det var mange penge (:
men grime er ikke ret tyk , den er nok en cm. bred pr. snor, og den skal jo holde, så den skal ikke være ret meget tyndere (: den ser ud til at være god kvalitet , og det var den eneste de havde , de sagde at de bliver revet væk , så håber da det er okay kvalitet (:
men nej kunne ikke drømme om at binde hesten i den (:
mar 2008
Men bare prøv dig lidt frem. Man må også finde ud af, hvad der fungerer bedst for hesten.
maj 2007
mar 2008
Det kan sagtens være, at lige netop den grime du har købt er super.
maj 2007
Rebgrime ??
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside