{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilridning - hvornår/hvordan holdning.
  • #1   27. apr 2009 Der bliver puttet "holdning" på min når han bliver 3 ½. Gør ham selv ryttervant med lader en berider om det med holdning, da jeg tror man kan klokke ret meget i det her, hvis det ikke bliver gjort rigtigt.

• #2   27. apr 2009 Har intet problem med at man starter med at tulle rundt på dyret når den er 2½ - i 10min en gang om ugen på banen eller en lille tur, genere mig ikke..

Men mener ikke man burde ' putte ' holdning på dyret før en er 4 - fra den er 3 - 4 ville jeg ikke lære den andet end basis signaler og ride i skoven.
    Også når den er 4 begynde og ride frem og ned og langsomt rejse den i nakken - dvs. ingen egentligt holdning, men frem og ned.

• #3   27. apr 2009 * lige lidt mere - selvfølgelig uden hjælpetøjler af nogen art.

• #4   27. apr 2009 Mange beridere anbefaler at man smider indspændingstøjler på hesten i kort tid af gangen for at optræne hestens muskler.

Dvs. fx longere hesten og i 5 min deraf have indspændingstøjler på. Jeg har personligt tænkt mig at putte indspæningstøjler på min hest i ganske kort tid af gangen for at træne hans halsmuskler op, da han seriøst trænger til det. Mener ikke at brug af indspændingstøjler er mishandling. Misbrug af indspændingstøjer er... Desuden bruger jeg kapsun når han longeres. Så intet rykken i bid her smiley

• #5   27. apr 2009 Om det er direkte fokert er en holdningssag. Så lad os nu ikke komme ind på den diskussion smiley Jeg har min holdning og du har din og fred være med det smiley

• #6   28. apr 2009 jeg mener godt man kan give den indspændinger på når den er 3 ½ - 4 år.
    hvis indspændingerne er løse hjælper de bare hesten på vej og gør arbejdet lettere.

• #7   28. apr 2009 jeg plejer at longere dem enten i dobbetlonge eller med indspænding..

så får hesten fornemmelsen af at gå i holdning inden man sidder der.

Men ellers kommer holdning under rytter ind, når hesten har accepteret at man sidder der på rykken og har forstået at den skal gå frem, når jeg ligger benet til den

• #8   28. apr 2009 Det jeg ligger i holdning på unghest er at jeg vil have at den søger bidet/giver efter. Jeg er ikke interesseret i at den hverken går i eller under lod. - den skal bare tage i mod bidet. Og lige meget hvad skal denne 4-års vallak ikke have indspændinger for den sidste jeg tilred fandt sin naturlige holdning hurtigt uden noget som helst. Så jeg er sikker på at det også nok skal komme med ham her.

• #9   28. apr 2009 Altså. smiley Nu vil jeg lige høre noget her.

I siger alle sammen hesten ikke må gå i holdning med det samme..

Men hvis nu hesten søger frem og ned, af sig selv ? - Det gjorde Jack allerede første gang jeg sad på ham, og det er vel bare positivt ?

• #10   28. apr 2009 Team Kurreholm: jeps bestemt positivt, bare man ikk udnytter det men i stedet støtter ham i det så han får bekræftet at det er korrekt. og lader den få muskler og balance til det før man begynder at samle den/få den længere op i nakken.

• #11   28. apr 2009 jeg mener ikke at den skal gå i holdning med indspændingerne, den skal frem og ned så den bruger sin ryg kortekt og slapper af

• #12   28. apr 2009 Charlotte -
    Det har jeg nemlig også hele tiden gjort. Så skulle lige være sikker på han ikke kunne blive "ødelagt" af det. smiley
    Han er på ingen måde blevet tvunget i det, men har gjort det af sig selv fra starten.

• #13   28. apr 2009 Mia, jeg ser holdning som dette:
    (link fjernet)

Og dette som at søge frem og ned:
    (link fjernet)

Når hesten søger frem og ned, er halsen "længere" end når hesten går i holdning, i mit hoved. smiley Men hvordan det er præcis, kan jeg sku ikke sige. :b

• #14   28. apr 2009 Mia -

Ja, men det var det bedste jeg lige havde. :b

- Ja, men det var fordi det virkede som om nogen mente, at det var banlyst, at hesten overhovedet gik ned med hovedet. :b

Kommentér på:
Tilridning - hvornår/hvordan holdning.

Annonce