{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tilridning
  • #1   29. dec 2011 hvis du ikke har forstand på det, ville jeg nok få en anden til at hjælpe.

Du kan sagtens så småt begynde at tilvænne ham forskellige ting som 2 årig, men jeg ville personligt aldrig lægge vægt på ryggen af ham før han er mindst 3 år gammel.

• #2   29. dec 2011 Du kan begynde næste år til sommer.
    Og indtil da kan du snakke med beridere, læse dig frem osv. til info.

• #3   29. dec 2011 du kan da lave mange ting med din hest , feks,, gå ture med den vænne den til hovedtøj . lave hors man ship... :O)
    jeg får en 2 årig på mandag som bliver 3 til sommer så jeg glæder mig så meget til at skal arbejde med ham ..

• #4   29. dec 2011 JustADreamer: Håber du mener sommeren 2013?!
    Du kan når han er fyldt 3 så småt vænne ham til rytter men ikke mere end 10-15 min af gangen!
    En araber vokser indtil de er 4 - har bedst af at vente med rigtig tilridning.
    Araberne i Ploen bliver ofte tilreddet som 2 årig - da de skal prøves af i galop-løb. Men de holder desværre ikke så mange år - masser af eksempler på ødelagte ben når de er 7 år.
    At gøre ryttervant kan du sikkert selv - masser af gode bøger, men rigtig tilridning ville jeg herefter få en der ved noget om det til at gøre.
    Husk - det er en investering i din og hans fremtid:-)

• #5   29. dec 2011 Altså du mener, at den bliver 2 til januar fordi alle heste "har fødselsdag" 1. januar ikke??

Dvs. den er kun 1 år?? Er det en fuldblod? Det er rigtigt nok, de bliver tilredet som 2-års, men det er altså ikke det, man skal gå efter. *S*

Du skal tilride den, når den er 3 år - på dens fødselsdag naturligvis. Eller nogle måneder før eller efter, misforstå ikke. smiley

Få dne tilredet af berider, hvis du ikke har prøvet det før. Og få undervisning på den.

• #6   29. dec 2011 Christina R
    Naturligvis, er åbenbart allerede mentalt inde i 2012 smiley

• #7   29. dec 2011 han bliver 2 den 12 januar 2012 og tak for rådene

• #8   29. dec 2011 Jeg har en hoppe som fylder 2år til marts..

Hun ser pt meget klar ud og bliver hun ved med det starter vi på at være hende ryttervant i skridt med trækker i foråret..
    I sommer skal hun så rides i skridt og trav måske galop hvis hun er klar, og så skal hun stå stille vinteren over og så starter vi igen år 2013 smiley

Men er hun ikke klar, venter vi..

• #9   30. dec 2011 Hold da op hvor jeg synes folk har travlt med at komme på ryggen af deres plage/ungheste ..

Maria : er det sådan helt seriøst at du vil ride en 2 års ?

• #10   30. dec 2011 Anna haha nej skrive fejl smiley
    3 år self. smiley

hun er født d. 13.03.2009 smiley så 3 år self, smiley
    Tak fordi du skrev det smiley

• #11   30. dec 2011 Arh, pyha blev da helt bekymret smiley

• #12   30. dec 2011 Vedr. opbegynding af tilridning, så er alder selvfølgelig en vigtig ting at huske og jeg vil aldrig starte før de er mindst 3 år.
    Det der er endnu vigtigere er, at hesten har stoppet med at vokse - ikke småting og kropsbygning - men højden. Den skal være lige i ryggen. Hvis den stadig er høj i røven, så vokser den endnu.
    Omkring selv tilridning - ja, har du ingen erfaring, så kan du skade mere end du gavner og det kan påvirke hesten i rigtig lang tid. Nogle gange er det bedre, at lade fagfolk om sådan noget.

• #13   30. dec 2011 Anna
    Hahah kan jeg godt forstå du blev smiley
    Men bar rolig, er selv i mod dem der hopper på ryggen af hestene før de som min. er 3 år..

Eller dem som hopper op på en der overhovedet ikk er klar og burde vente til den er 4 men mener at nu er den 3 nu må de gerne, nu har de ventet sååå lang tid :S

Så bar rolig smiley

Kommentér på:
tilridning

Annonce