{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

hjælp til håndtering af unghest {{forumTopicSubject}}

Hej!

Vi er ved at tilride min ungpony, og jeg ville gerne have at blev lidt mere styrbar både retning og tempo.

Også har han det med spænde meget op i nakken når han traver med rytter på. - hvad kan der gøres ved dette?

Nogle gange tager han tøjlen og går konsekvent modsatte vej af rytterens signal.

Og er der nogle gode råd til hvordan man holder hans tempo energisk uden at være for kådt?

- på forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til håndtering af unghest
  • #1   17. apr 2009 halve parader ... få den til at lægge sig helt ned og strække sig.
    halve parader .. altid smiley
    Stoppe lidt op / samle og ride frem igen, ... så lærer den at vente på dig.
    det er dte vigtigste i din træning.

• #3   17. apr 2009 Træn signalerne 100% i skridt før du går videre til trav. Både tøjle hjælp, schenkelhjælp, sidebevægelser, samling osv...

• #4   17. apr 2009 Det med at den går imod rytterens signal er meget alm. Hestens forsvarsmetode består i at modværge, altså at gå imod.
    Så skal du bare lave en halv parade, til den lytter igen.
    Men er dne nem at få til at søge dybt ned?
    For dte er dte bedste du kan gøre for den når den er ung, bare helt dyb og lang, den kan aldrig komme for langt ned. Det strækker rygmuslkerne, og OPBYGGER muskler smiley

• #5   17. apr 2009 - jeg arbejder slet ikke med holdning endnu, jeg søger bare hjælp til at få ham til at slappe en smule mere af når rytteren traver med ham. Holdningen kommer af sig selv.

• #6   17. apr 2009 ASSI: Nej, regner ikke med at det er hvad I ligger i begrebet 'at skyde skulder'. F.eks hvis man rider op af midterlinien og man vil til venstre, og meget følsomt og afventende giver signaler til venstre, kan han nogle gange godt finde på at kaste sit hvoedet i sådan en bue over til højre, så på den måde tager han biddet og går den modsatte vej.

• #7   17. apr 2009 Det er også svært for den at gå op ad midterlinjen. Pludselig har den intet at støtte sig til længere, og når man når kortsiden bliver den nærmest bedt om at gå lige ind i væggen, men så drejer man i sidste sekund. Hvis du forsår hvad jeg mener ;b

• #8   17. apr 2009 Jeg ville skridte noget mere og når den er helt afslappet, der ville jeg først begynde og trave. Og som TeamRORK skriver få den til at søge dybt og langt med hovedet og halsen.

• #9   18. apr 2009 ASSI: det var som ikke fordi at det er det vi gør, det var bare så i kunne forstå hvad jeg mente.

Kommentér på:
hjælp til håndtering af unghest

Annonce