{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Energi tilskud til unghest hjælp? {{forumTopicSubject}}

Hej hg
er der nogen som kender nået godt energi produkt ud over havre da min unghest på 4 år ofte er lige så flad som et gamle ø og er til tider meget svær at få til at arbejde og for det meste kun har energi når han selv skaber negativ energi

Dog har han meget energi når han er frit med andre heste som han leger og tumler med dagligt på folden eller i ridehus så det ikk fordi han generalt virker flad kun under håndtering når vi igang med tilridningen og jord arbejde

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Energi tilskud til unghest hjælp?
  • #1   22. maj 2011 Når det kun er i træning og ellers ikke, kan det ske at det er psykisk det går for hurtigt for ham el. for lange seancer af træning.

• #2   22. maj 2011 Hvis han har energi udover når du arbejder med ham, behøver han absolut intet energi tilskud - kig på din træning istedet.

• #3   22. maj 2011 Pt er han i en periode hvor han hurtig skaber negativ energi og kommer i det trælse felt så som igår der nået jeg kun at varme ham op da han blev negativ men under opvarmning var han bare flad og træningen går langsom frem pt er vi kun nået til trav

• #4   22. maj 2011 Måske gør du det ikke på den rigtige måde for netop DIN hest smiley

• #5   22. maj 2011 Ved snart ikk hva jeg skal lave om i hans træning da man knap nok når at komme igang og pt er det som om han bare ikke gider at arbejde længer efter han har stået stille i ca 2 måneder på grund af ben skader

• #6   22. maj 2011 Prøv at starte helt på en frisk. Måske gider han ikke engang igang, fordi han ved hvad der venter. - Altså det er ikke for at dømme dig, men jeg prøver bare at komme med hvad det KUNNE være smiley

• #7   22. maj 2011 jeg har erfaring med at mange ung heste især, kan have stor gavn af en jern kur og eventuelt B vitamikn

• #8   22. maj 2011 Overvejer squ snart at ta en enkel undervisning time da jeg ikk selv kan se hva der er galt ud over at han et flad for energi når han er sød i træningen men bliver pt hurtig negativ

Da han før hans skader var glad og sød at arbejde med ham men ikk tåle at stå stille

• #9   22. maj 2011 Når han bliver negativ, hvad gør han så????

• #10   22. maj 2011 Vis jeg starter fra bunden af igen tænder han fuldstændig af da han ikke gider det da jeg har prøvet da vi begyndte med træningen igen da det keder ham at gøre det samme igen

Sandie
    mange tak vil jeg prøve

• #11   22. maj 2011 Jeg mener også at gøre noget andet end det du tidligere har gjort.

• #12   22. maj 2011 hvilken benskade har han haft?
    følger i et genoptræningsprogram fra dyrlægen?

• #13   22. maj 2011 Min hest var altså også ret sløv som ung.. Hun er nu 6 og stadig ikk et energi undt men det er så absolut blevet bedre... Så hold ud.. smiley
    Jeg har haft go erfaring med olie i foderet, alm rapsolie, og så får hun ved pelsskifte B-vitamin og en gan om året, her i foråret, får en en vitaminku og ekstra jern.. Bruger en vitaminkur fra dyrlægen der hedder Vita-boost og jern fra blue hors...
    Held og lykke med din videre træning, er sikker på det nok skal blive bedre med tiden...
    Mvh Laura

• #14   22. maj 2011 jeg havde det samme med min og han har haft start glæde af et mineral tilskud.

• #15   22. maj 2011
    Hvis du bliver frusteret over hans " negativ energi " vil jeg tro at der nemt kan være kommunikationsproblemer, der ikke just fremelsker at han skal være mere energisk.

Nogle heste er btw bare "uenergiske" - hvordan er han i skoven? Kan også være sandfolden der er meget kedelig...

• #16   22. maj 2011 Karina
    når han bliver dum prøver han at overtage styringen som så ender med at han render ind i hjørnerne som så endte den anden dag med at han rendte ind i hvors opstinings platform og spring samt han maser mit ben med fuld overlæg op af barieren og begynder til tider at bakke

Hjortkjær
    han har været blevet sparket voldsom på bagbenet oppe ved låret som så endte med et kødsår på ca 5 cm lang og 2 cm dyb + en lomme og da det sad lige i dækken kanten blev det ikk opdaget af dem der holdte øje med ham den dag så det kunne ikk syes og det endte med at han fik så ondt at han havde svært ved at rejse sig og gå på det så dyrlægen har taget billeder af benet da vi frygtet det værste men der var heldigvis ingen skade på knogler og sener og da det var helet så ender han med at blive sparket på skinde benet hvor han os for et halv stort sår men der har han så ikk vist tegn på smærter

har ikk fået nået genoptrænings program da dyrlæge ikk mente det var nødvendig ud over jeg skulle starte stille rolig op igen da der ikk var sket nået med knogle og sener

krikken
    har ikk redet i naturen med ham da jeg ikk ser det for ansvarligt da han kun er rytter vandt og kun lige er begyndt uddanelse men når jeg trækker tur med ham er han nu meget opmærksom og frisk

• #17   22. maj 2011 Sofie

igår trænet vi lidt bum træning for første gang med rytter på som til sidst gik ok men stadi virket til at kede ham lidt så prøver så smået at gøre lidt nye ting men stadig sørger for at det ikk går for hurtig

• #18   23. maj 2011 Du er helt sikker på den ikke har ondt et sted? Det er de ærreste heste der maser sig op af barrieren, hvis det ikke er fordi der er noget der trykker et sted.

• #19   23. maj 2011 Karina

kan ikke lige se hvor han skulle ha ondt da han ikk er halt på det ben der har været skadet og har lavet bøj prøve på det som heller ikk viser tegn på smærte og er ellers sund og frisk

skal siges at han har haft lidt vuderings problemer med at der os skal være plas til mit ben men pt gør han det med fuld overlæg

skal os siges han bliver negativ og laver nummer selv i longe uden rytter på

• #20   23. maj 2011 Det er også derfor jeg tænker der måske kunne være noget et andet sted. Måske i ryggen? Nakken? ALt behøver jo ikke sidde i benene.

Jeg er jo ikke dyrlæge, men synes ofte der er noget galt når hestene ter sig. De færreste gør jo ikke tingene for at være dumme.

• #21   23. maj 2011 Tror nærmer han gør det for at prøve krafter af da han fandt ud af at han kunne ta magten da jeg var kommet til skade ved at save mig i fingeren og derfor ikk altid kunne holde ham tilbage

• #22   24. maj 2011 Hvad fodre du med? Kan det være ubalnce i vitamin og mineral tilskud..
    Det undre mig, at du beskriver hesten som flad og lidt energi, men samtidig, fortæller du at den laver ballade og presser dig op imod barieren mm... Hvis den her energi til det, så tror jeg ikke det er energi den mangler. Vil også umiddelbart mene, at der må være noget der genere den. Hvis ikke det... Du siger selv, at den hurtig keder sig, hvis du kke udfordre den.... Måske skal du variere din træning noget mere, og på den måde motivere den til at lave noget, fordi den synes det er spændene.
    Har selv en lille pony, som jeg gik ture med det første år, og han var så sløv så sløv, og jeg proppede mere energi i ham, og hn blev bare tykkere, men fik ikke mere energi på gåture.. dog masser af energi på marken... Nu laver jeg max det samme med ham to dage i træk, feks. Gåture to dage, fri dag, løsspringe en dag, longe en dag, fri dag, leg på marken med redskaber en dag, ud i terræng en dag og fridag....... Han er fuld af energi og virker langt mere samarbejdsvillig..... Og han lære meget meget hurtiger..... Han lever af hø og vitamin/mineral tilskud.
    Lidt ide fra mig til dig, men ved jo ikke om det hjælper noget.. Held og lykke med det.

Ps. Undervisning er ALDRIG en dårlig ide. En underviser kan se ting nede fra, som vi ikke mærker ovenfra. Måske er det en lille ting der skal til.

• #23   24. maj 2011 Han for lucerne, mulego og vitaminer

Han er flad når det går godt med ham og kunne godt tænke at han var lidt mere frisk men ikk bumbet med energi

Har prøvet at lave lidt forskelligt så som longe, løsspring, ridning og gå tur og det eneste han gider er gå tur også har han os sine fri dage og pt har jeg prøvet at komme nogen bum ind i ridningen som vi ikk har gjordt før og han gider det lige med nød og næppe men ikke nået han syns er intrasandt og pt ved jeg ikk lige hva vi kan lave om i ridningen da han ikk kan så meget endnu

Kommentér på:
Energi tilskud til unghest hjælp?

Annonce