{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  godbidder? eller ej ?
  • #1   14. apr 2009 synes IKKE godbidder..

Hesten skal vælge DIG, og ikke godbidderne (: !

det tager dog som regel længere tid at komme igang uden godbidder, men i længden vil jeg mene, det fungere bedst, at hesten gør tingene fordi den gerne vil gøre det for dig, og ikke fordi den vil have godbidder ? Altså.. lidt svært at forklare smiley

• #2   14. apr 2009 jeg bruger ALDRIG godbidder og det går fint uden hos mig smiley

• #3   14. apr 2009 Hesten/hunden osv. skal arbejde, fordi den nyder at arbejde, for dig, ikke fordi den ved den får guf.

Jeg har aldrig brugt godbider, til nogen af mine dyr. smiley

• #4   14. apr 2009 Tja, jeg bruger godbidder, for at motivere Felix til at ville yde noget.. Ellers gids' han ikke..

• #6   14. apr 2009 Bruger en gang i mellem godbider, f.eks. ved indlæring af ne tricks eller som en ekstra ros..

Man kan sagtens bruge godbider uden hesten har fokus på dem, det handler bare om at bruge dem rigtigt ; )

• #7   14. apr 2009 ne = nye

• #9   14. apr 2009 gode argumenter ! tak ! er der nogen der ved om man kan brung alm. paste som godbidder ? eller er det ikke godt for hessten, jeg mener de "svulmer" jo op når de kommer i vand men det gør alm. franskbrød jo også ?

• #11   15. apr 2009 Jeg bruger engang imellem godbidder under træning.. Man skal bare passe på med, at hesten forventer at få godbider hvergang.. og har for meget fokus på det.. Men man kan godt give den det, som et ekstre ros..:)

• #13   16. apr 2009 haha xD tak for de mange gode råd smiley

• #14   16. apr 2009 Altså den der med at "hesten skal vælge mig fordi den godt kan lide mig og ikke pga. godbider," den kan I altså godt droppe, efter min mening. Hestetræning handler ikke om at hesten "vælger" dig, det handler om at motiviere den til at gøre forskellige ting ved at lægge pres på og slippe pres(negativ forstærkning) (mens godbider er positiv forstærkning, dvs lægge noget til, i dette tilfælde godbider, hvilket er ligeså fint)

Team FE :'D<3 S: jamen ved negativ forstærkning bruger hesten jo bare sit instinkt at slipper for pres - er det så meget anderledes?

Nå, men jeg synes godbider er en super god opfindelse, fordi de motiverer hesten meget.

Der er nogle heste, der tigger - men det er ikke pga. godbiderne det er pga. forkert timing.

Vil dog sige, at nogle heste godt kan blive ukoncentrerede at godbider, men genrelt synes jeg det hjælper.

Gulerødder i små stykker er genialt, det er billigt, hestene elsker det, og du kan selv bestemme størrelsen,

• #16   17. apr 2009 jeg syntes man skal rose med sukkerknalder og stemmen. efter noget tid kan du tage sukkerknaklderne væk og bare overføre rosen til din stemme smiley det virker der hvor jeg rider.

• #19   17. apr 2009 Godbidder kan være meget effektive hvis man er god i sin timing smiley

Jordarbejde handler ikke om at hesten skal vælge - hesten kan ikke "vælge" et menneske.

Jeg bruger godbidder ved indlæring af tricks. For motivationens skyld og det virker rigtig godt. Når man arbejder med ting (fx komplicerede tricks) er det nogen gange nemmere at arbejde mere udfra positiv forstærkning.

• #20   21. apr 2009 Laura: Er helt enig med dig! Hører også tit det med at "hesten skal vælge dig" etc., men som du siger, så handler alt i sidste ende om motivation og godbidder er en fantastisk motivationsfaktor smiley

Kommentér på:
godbidder? eller ej ?

Annonce