{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 åring
  • #1   6. apr 2009 der hvor Pingo står løsspringer vi med en hest på 1½ år,

• #2   6. apr 2009 Træne dem fra jorden. - Lærer at have sadel på, at du kan rører hesten over det hele. Træne med plastik, bildæk, alt du kan finde. Gå tur, strigle, løfte hove, hygge og nusse.

Du kan lave alt, pånær at sætte dig op og ride. =o)

• #3   6. apr 2009 Jeg løsspringer , går ture og longere min 2 års ..

• #4   6. apr 2009 det vores to 2 årige plag kan nu er:

Strigles
    rense hove
    røres over alt
    gå pænt ved siden af en
    få hovedtøj på
    gå tur
    haft sadel på én gang
    gå over bumme/små spring(så de syntes det er sjovt)

• #5   6. apr 2009 jamen jeg træner fra jorden.
    - han har trense på en gang imellem.. eller har kun haft det 2 gange nu.
    ham kan løfte ben/rense hove
    -næsten røres overalt, han vil ikke have at jeg røre hans øre overhovedet.
    - vi går over bomme, går over plastikposer, ovs.
    -Vi øver lidt tricks såsom at ligge på kommando

• #6   6. apr 2009 hvor kan 2årige bare lidt i dag... vores 2årige skal igang i påsken, hun skal trækkes ture med, vænnes til bid, og så skal hun for lange liner, for hun skal i løbet af sommeren igang med at trække dæk for selvom en 2års ikke kan rides, kan de stadig køres, længe leve sunde hobbyer... (-:
    hun SKAL også arbejdes med nu, for hun må ikke blive meget højere, men derimod skal hun blive bredere, og det kræver også mere muskelmasse, så hun ikke fortsætter med at vokse op...

• #7   6. apr 2009 Kommer an på alderen på den 2 årige.. En toårig kan jo være alt fra 1 ½ år (betegnes jo som 2 års fra januar det år hvor den bliver 2) til 2 år og 11 mdr smiley Der er stor forskel.

Og selvfølgelig på typen af hest

• #8   6. apr 2009 Vi skal i gang med så småt at køre en næsten 2-årig (Han bliver 2 her den 2 maj.) til snart. Indtil nu har vi gået ture med ham, trænet fra jorden, striglet, nusset, hygget og vænnet ham lidt til hovedtøj og letvægtssadel.

• #9   6. apr 2009 Man siger generelt at jo tungere race hesten er af jo længere skal man vente med at arbejde seriøst med den. Så groft sagt kan man gå i gang med en araber før man kan en jydsk hest smiley

Min hest er 2 år og 8 mdr. Jeg er først begyndt at gøre ham sadelvant nu. Men jeg vil hellere være på den sikre side end give ham skader, så hellere starte lidt sent end at skade hesten.. Men min hest er blevet løssprunget for 8 mdr siden og det tog han ik skade af.

Er man i tvivl så tal med dyrlægen smiley De kan vurderer hvor langt i udviklingen din hest er og hvor meget du må lave med den smiley

• #10   7. apr 2009 I mine øjne er det helt forkert at løsspringe plag i så ungealder.. Jeg ville første begynde med det når de er 3.. Men det er jo igen, hvad folks holdninger og meninger er..

Men mit plag som bliver 2 her til juni, hende trækker jeg ture med.. Hun er trænet lidt i longe, hun kan stop og bak, og følge mig, så er hun stille begyndt at vænne sig til at have hovedetøj/bid på, hun har også prøvet at have tæpper, sadel mv på ryggen.. Man kan lave mange ting med sit plag.. smiley Bare det ikke er forlænge af gangen.. smiley

• #11   11. apr 2009 min er lige blevet to og hun kan:
    - Stå bundet på staldgang
    - Stå stille ubundet på staldgang, løfte alle 4 ben og få renset hove -
    både bundet og på folden
    - stå og bak på kommando
    - gå ture
    - have underlag og elastikgjord på
    - blive rørt over hele kroppen, med hænder og stick ( pat parelli)
    - følge mig i skridt og trav

Syns selv at hun pt gør store fremskridt og skal til efteråret tilvænnes til saddel og trense... Jeg gør tingene i hendes tempo og humør og tager mig den tid det tager... Jeg skal nok nå det hele og tror det er meget individuelt fra hest til hest hvor meget de kan som 2 års.. Jeg træner efter det bedste fra monty roberts og pat parelli og så hvad ellers min egen fantasi byder på -æ det vigtigste for mig er hesten hygger sig med det vi laver

• #12   8. apr 2011 Frello er ved at lære at have gamacher på og klokker.. han er ikke vild med berøring på benene så vi tager det stille og roligt.. Han har lært at have dækken på, trense+bid, stå alene og alt andet hverdags halløj.. vi skal til og at igang med at træne sadel smiley

Kommentér på:
2 åring

Annonce