{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

Foder til åring {{forumTopicSubject}}

Heej alle i kloge hoveder herinde .

Jeg har en hingst fra maj sidste år, som får nyt hjem her til d. 1.
Og her skal jeg selv sørge for foder eller købe gennem der hvor han skal stå.

De fodrer med HorseBalancer fra Tjørnehøj og valset havre sammen med, samt hø ad libitum . - hvad tror i om den løsning ?

Har så gået og tænkt lidt på at give ham Salvana Hestemineral samt en håndfuld lucerne, og stadig hø ad libitum .

Det skal siges at jeg er på elevløn, så økonomien har også en lille rolle i den her sag . - Men samtidig vil jeg jo ikke gå på kompromis, så han får problemer nu her mens han vokser så meget som han gør .

Men tænkte at jeg lige ville høre jer herinde om i har noget som i sys er bedre eller ringere end det jeg har skrevet ovenover eller hva i ville vælge af de 2 ting - eller måske en kombination ?! - og hvordan vil det evt være med ændringer i foderet når han bliver 1, 2 eller 3 år ?

Håber at få nogle gode råd, så han får den mest optimale foderplan til rimelige penge .

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til åring
  • #1   26. jan 2010 land og fritid har det bedste (efter min mening) føl/plag foder cura cabello musli føl/plag billig men hesten får alt hvad den skal bruge af vitaminer og mineraler udover det skal den bare have hø ad lib. jeg har brugt det foder til min pony ( scandinavian musli) og føl/plag til min plag og det er eminent og de elsker det smiley
    det er opbygget efter hvad heste går efter i naturen og selv om de ikke skal have så meget (derfor endnu billigere) får de dækket deres behov 100% kun hø til smiley tag en snak med dem

• #2   26. jan 2010 jeg har heller íkke den bedste økonomi og det bedste for mig som hun også holder vægten på er:

2 dl soyaskrå (for proteiner)
    175 g salvimin grøn (alle vitaminer til ungheste kan bruges)
    250 g roepiller, tørvægt. har kan du tage til af vægten af også tilføje lidt lucerne istedet.
    150 g vioflager (ellers spiser hun det helst ikke)
    15 g biotin (det er generelt de bedste tilskud heste kan få, og jeg kan få en tydelig forskel, jeg giver 143 kr for 4 kg, så kan du selv regne hvor lidt det koster.

hun er dækket ind og får så wrap istedet for hø. smiley hun var svær og holde hulden på indtil jeg lavede denne foderplan uden korn, kun lidt bioflager.

• #3   26. jan 2010 Min får brogårdens fase2 + 1 kg. lucerne og hø ad libitum.
    Det er vigtigt ikke at give for meget stivelsesholdigt foder.

Det man sparer på foderet, når de vokser, kan hurtigt blive sat til, hvis føllet/plagen ikke udvikler sig korrekt pga. forkert fodring.

Men prøv at google "fodring af føl og plage", så kommer der masser af sider, hvor du kan læse meget mere smiley

• #4   26. jan 2010 Camilla:
    Hvad er dit foderbudget på?

• #5   26. jan 2010 så længe de er dækket ind af vitaminer, mineraler og proteiner er det eneste du skal gøre er at justere kalorierne med andet foder.
    og min tilfælde er soyaskrå proteinkilde og salvimin grøn mineral og vitamin kilden, roer for fylde og resten for kalorier. nu mindre korn og stivelse nu nemmere er de at holde vægten på. så hellere op til 3 dl olie i foderet istedet.

• #6   26. jan 2010 det er meget vigtig at din lille hyp får noget rigtig føl foder.. et føl der vokser har brug for ex næring.. du kan bruge det meste følfoder fordi da det er lavet til føl/plag der der i voksealden. Jeg bruger selv føl foder til min plag.. Jeg bruger det fra hypolyt hva jeg varmt kan anbefale, men man kan sagtes finde noget godt føl foder der er billigere.. Held og lykke med at finde noget foder;)

Kommentér på:
Foder til åring

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce