Få mere power i bevægelserne. {{forumTopicSubject}}
Jeg skal til at masse en Dv nu her, og jeg er liiidt lost.
Jeg rider jo min egen, som er en let flydende, og meget fremadgående, lille hest.
Dv, er liiige det modsatte.
Stor, tung, og virkelig ikke fremadgående.
Det er ikke et problem at få ham op i tempo i trav, men i skridt bliver den helt hoppende hvis jeg presser for meget. Men mit egentlige spørgsmål er hvordan jeg får ham til at være mere opmærksom på hans ben når han traver, og ja også skridter. For flere gange idag var han ved at snuble, første ang var han helt nede på knæene. Han virker glad for at blive redet, men sløv eller uopmærksom på hans ben. Jeg turde ikke prøve an med en galop, når han snublede sådan. Og når jeg iforvejen ikke er vant til at rde tung stor hest, er jeg lidt lost, så har i nogen råd?
Bomtræning du'r ikke! Og jeg ved ikke rigtig om han er med på det med shenkelvigninger osv.
jan 2008
Følger: 59 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 29 Svar: 198
jul 2007
Følger: 64 Følgere: 123 Heste: 6 Emner: 315 Svar: 2.342
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Men ellers er der jo ikke andet at gøre end at få hesten redet lidt energisk frem. Evt lidt bomarbejde, og ridning i let kuperet terræn hvor hesten jo bliver tvunget til at holde lidt øje med hvor den sætter fødderne
dec 2005
Følger: 65 Følgere: 95 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 1.154
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.662
aug 2006
Følger: 13 Følgere: 14 Emner: 1 Svar: 3
Hvis den er meget urutineret og uredet vil jeg nok vente med at presse mere gang i den og lære den hvor skuldrene skal være.
Dette videoklip er et eksempel på at forbedre gangen. Især galop, hvor hun rider meget ud og ind, lille og stor volte og kontra galop:
(link fjernet)
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
ja en smed hver 6. uge kan gøre underværker for rigtig mange heste
Få mere power i bevægelserne.