24. okt 2004 Følger: 112 Følgere: 105 Heste: 12 Emner: 575 Svar: 3.829
prøvede hende for første gang :D {{forumTopicSubject}}
så har min unghest været i tilridning i 2 uger og er ikk kommet længere end til at sidde på hende hvilket jo er fint nok...
så var jeg nede og se hende i lørdags og da han havde lonceret hende begge veje og lagt på hende skulle jeg komme ind til ham,, så skulle jeg ligge på hende og derefter sætte mig op
det var den vildeste og fedeste følelse nogensinde! hun var 100 % tryg ved mig deroppe og slappede fuldstændig af... kunne ikk lade være med at smile,, det var bar weekendens kick...
i kan se lonce video (med hende syge bagben) og video hvor jeg ligger/sidder på hende
(link fjernet)
Hvordan går det med jeres ungheste?
jul 2008
Følger: 298 Følgere: 300 Heste: 16 Emner: 211 Svar: 4.057
Ja, det er den fedeste fornemmelse hver gang, når unghesten opfører sig pænt...
apr 2007
Følger: 48 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 75 Svar: 856
Jeghar selv lige købt en unghest.. eller.. hun er 6 år men har stået stille i 2 år pga hun har været med føl..
sååh oven i hendes hoved er hun kun 4:-) men hun er RIGTIG sød. og jeg føler virkelig vi gør fremskridt
Regner med hun skal med til det første stævne i slutningen af januar
jan 2005
Følger: 81 Følgere: 94 Emner: 57 Svar: 491
Den anden er det nu 8 gang i dag jeg skal på hende og hun er styrbar i alle gangarter. Behøver ingen longe eller noget først. Har tilredet dem begge uden hjælp(:
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 53 Heste: 17 Emner: 357 Svar: 4.808
Jeg har selv tilredet Ulla, da hun var 6, ingen problemer dér overhovedet, vi satte os bare op og red - det er det gode ved at de først er kørevant... senere tilred jeg Sally i år, som 8 års, 5 gange var vi på hende, så var hun styrbar, vi longerer ikke vores først..
den sidste jeg tilred var Freja, vi lagde sadel på hende, satte mig op, og red fremad mens min far holdt i en snor fra jorden, anden gang jeg var på hende, var der ingen snor, og hun kunne sagtens styres, tredie gang var hun med til kvadrilie hvor hun fik lov til at trave en del... de er ski nemme at tilride den race...
har endnu et projekt, den næste der skal tilrides er 4-5 år, det eneste hun kan er at stå bundet, hun kan knap nok trækkes med, så der er nok lidt mere arbejde i, men hun er tryg ved mig, og nysgerrig, så det skal nok gå...
og så er der jo selvfølgelig Bjørn, vores 3 årige hingst. han bliver nem, har kravlet op på ham ude på marken uden udstyr, og han syntes da det virker sjovt, så venter bare på et klart signal fra min far...
prøvede hende for første gang :D