Dressurrytter prøvede Drengur. {{forumTopicSubject}}
Vi har jo - som nogle måske ved - Drengur til salg, og havde i dag en dame (+hendes mand) ude og se ham.
Jeg har adrig oplevet noget lignende. s:
Jeg var ikke hjemme, så det var min mor og stedfar der stod for det.
Hun havde sagt at hun var dressurrytter osv.
Men hun startede ud med at påstå at Drengur havde en hudsygdom fordi han ikke havde smidt alt sin vinterpels, hvilket vi dagen før fik at vide at var meget normalt. (der var jeg så godt nok stadig hjemme) . Men jeg synes at det er lidt underligt bare at beskylde os for ikke at have ham undersøgt for det.
Derefter skulle hun op og prøve ham, og hun red ham virkelig hårdt, og hev og rykkede ham i munden, og han gik og kastede med hovedet, indtil min mor opdagede at damen havde spændt hans hovedtøj helt forkert.
Men det hjalp ikke ret meget. (vi havde i aftes to rigtig søde piger ude og se ham, som begge var vant til islændere, og der gik han bare helt perfekt)
Nå men damen fik så bagefter en times betænkningstid.
Da jeg kom hjem var min mor fuldstændig forvirret, for hun havde slet ikke lyst til at vores hest skulle ud til sådan en dame, og eftersom vi i annoncen skrev at vi ville have ret til at vælge mellem købere, så ringede min mor og ville sige at damen ikke skulle have hesten, fordi hun ikke syntes at de passede sammen. Så gik hun ellers helt amok og beskyldte min mor for ikke at vide en skid, og hende her var nærmest professionel dressurrytter og hun havde styr på det hele, og han gik ikke som hun ville, og hun ville samle ham, så han kunne tølte, og han var for doven til hun gad prøve at longere ham, og jeg ved ikke hvad s: min mor var helt chokeret bagefter, fordi vi ikke lige har den instilling, at man hidser sig sådan op?
hun vidste virkelig ikke en skid om at ride islændere kunne man så høre. Men helt ærligt.
Det er den første af mine heste, jeg som sådan er med til at sælge, så jeg ved ikke forfærdeligt meget om det. Men er det her normalt? s:
maj 2006
Følger: 76 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 283 Svar: 4.597
Det er okey hun kommer ud og prøver den, men at hun skaber sig i telefonen og bliver rasende, det er for latterligt.
Men bare lad det gå ind af det ene øre og ud af det andet.
Og for en anden god gangs skyld, så vær' hjemme når nogle ser på din hest (;
aug 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 446 Svar: 6.453
Så det er ikke normalt! Det er normalt at købere forbliver væk, eller kommer og kigger, lover at melde tilbage, men så alligevel aldrig gør det...
Hun lyder da til at være en yderst ubehagelig person!
mar 2006
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 7 Emner: 7 Svar: 64
Havde en køber som mente en af mine heste havde dårlige hove, trods det var den passet med smed og sko. Jeg sagde simpelthen bare de ikke skulle prøve ham hvis der var noget, og så kørte de.
Jed forhastede mig ikke med at sælge. Vent til der kommer en køber hvor du virkelig kan se at rytter og hest vil få det godt sammen, så bliver det halvt så slemt at skulle sende hesten afsted.
Nu har mine 2 heste det som de er pakket i vat. Og jeg snakker stadigvæk med begge af de nye ejere:).
mar 2004
Følger: 13 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 130 Svar: 1.088
Tror ikke dig og din mor skal tage det så ilde op. Hun er vel bare blevet sur over at det ikke gik efter hendes hovede.
I skal nok finde de rette købere.. Bare vent
aug 2004
Følger: 70 Følgere: 67 Heste: 3 Emner: 239 Svar: 2.754
det er hårdt nok at sælge uden diverse freaks kommer forbi ..
har også prøvet at nogle komplet inkompetente ryttere har prøvet både min første og anden pony, da de var til salg.
folk tror bare de kan det hele..
jul 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 46 Svar: 377
Syns bare det er mega flabet, men sådan er det vel :b
CM: Det er heller ikke min hest, det er min mors (; Men jeg vil godt nok os helst være hjemme når der er nogen, de ringede bare lige i sidste øjeblik, og der havde jeg en aftale. (:
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 12 Svar: 1.163
Dressurrytter prøvede Drengur.