Longering i stedet for ridning. {{forumTopicSubject}}
Ja, nu er jeg jo i den situation at jeg ikke længere er i stand til at ride som tidligere, og derfor må der jo ske noget andet. Vi fandt derfor på at Tjalle skulle lære at blive longeret, da det udover at være noget jeg kunne gøre med ham, også ville være noget nyt og formentlig spændende for ham, da han aldrig har prøvet det før.
Det tog da også næsten 3 omgange i longen før han havde fattet det, hm, det var der ikke meget udfordring i.
I forgårs var det Rikke og Naj der skulle prøve første gang med godt resultat (3 omgange før det gik nærmest af sig selv), og så kulle jeg prøve i dag, så jeg tog derover helt alene i formiddags for at prøve. Efter ca 1 times skraben hår af i kæmpe dynger, trak jeg ham ud på ridebanen og tog longetovet frem. Da han så det, kunne man næsten se i hans ansigtsudtryk, at han tænkte: "Nåh, ja, det der med det tov ved jeg da bare godt, hvad går ud på" og så driblede han ud efterhånden som jeg rullede tovet ud, og kom ikke ind eller gik i stå en eneste gang, og reagerede supergodt på stemmekommandoer med hensyn til hastighedsskift. Uha, hvor er det bare en supernem, superdejlig og enormt medgørlig pølsehest vi har fået os her.. Weee... (det har jeg set man skriver når man er glad)..
I er meget velkomne til at gå ind og skrive en kommentar, lægge en bedømmelse, og selvf. også gerne klikke i de få udf. han har gang i... Næste projekt bliver tilkøring og indkøb af en 4-hjulet ponyvogn...... Spændende...
Mvh. Michael
jan 2004
Følger: 32 Følgere: 36 Heste: 5 Emner: 255 Svar: 2.507
nov 2004
Følger: 94 Følgere: 91 Heste: 5 Emner: 161 Svar: 412
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 15
Longering i stedet for ridning.