Longering. {{forumTopicSubject}}
Hejsa hestefolk.
Jeg kunne godt tænke mig at longere min hoppe for at bygge hendes muskler lidt op inden tilridning skal ske. Men problemet er at hun hele tiden søger ind til mig i stedet for. Nogle der har lidt tips til hvad der kunne hjælpe mig? Hun bærer udemærket sadel og hovedtøj, og jeg vil gerne longere hende med det på.
Jeg har før longeret min nordbagge på nu 15 år, og han har aldrig søgt ind til mig endnu.
Jeg har en pisk ved min side, men den er hun ligeglad med. Jeg slår hende selvfølgelig ikke, men vifter lidt med den. Hun søger stadigt ind til mig. Jeg er klar over at hun er ung og uerfaren, men er der ikke nogle tips til at hun kan lære det?
Håber på seriøse svar, på forhånd tak.
apr 2005
Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 1.656
jan 2005
Følger: 86 Følgere: 83 Heste: 8 Emner: 272 Svar: 1.725
Bliv så ved med at blive bag hende og få hende frem til sidst skal det nok komme det gjorde det med hende af min og de 50 andre jeg har lært at blive longet.
håber du får hende til det ellers skriv og spørg igen.
held og lykke med hende
jan 2005
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 10 Emner: 237 Svar: 1.559
feb 2004
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 726
feb 2004
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 726
nov 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 127
men når du longere hende er det så med ring?? stor /lille volte??
for nogengange hvis de søger ind( uden at de skyder skulder) er det forde atd en vil gå på en mindre volte- ville min vallak engang og jeg tog ham bare ind på en ca 1.1/2 meters volte og kort efter lod jeg ham så gå ud igen.
men det kan også være fordi at hun skyder skulderen ind mod dig- ikke kan bøje rigtigt. så kan du evt. vende longepisken om- med skaftet ud mod hende.-> og så prikke hendes skulder ud samtidig med at du med hånden får hende til at kige indad. det ville måske være bedst at bruge en kapsun så du ikke påvirker hende i munden ..
held og lykke
feb 2004
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 57
Hvis det ikke virker må jeg jo så prøve lidt ad med pisken
Men tak for hjælpen =)
dec 2005
Følger: 103 Følgere: 99 Heste: 2 Emner: 138 Svar: 1.328
for kåret kan du også bare pege på hestens skulder med pisken så skulle hun søge væk fra dig håber det kan hjælpe dig
jan 2006
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 20 Svar: 890
Ros til dig for at prøve at finde en løsning på årsagen og ikke bare behandle symptomet... FLOT!
jan 2006
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 20 Svar: 890
Longering.