{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

Træls på venstre volte {{forumTopicSubject}}

Jeg har lånt denne her dejlige hest. Men problemet ligger i af hun ALDRIG er blevet redet "rigtig". Hendes rigtige ejer har aldrig fået undervisning så den måde hun har lært hesten at gå ned med hovedet er kun via tøjlen. Benene er kun til fremdrift eller hvad man kan sige.
Jeg får nu undervisning 1-2 gange om ugen af en berider. Det går også klart fremad, men venstre volte slår hun fuldstændig fra lige så snart vi skal trave. Min ridelærer siger jo selvfølgelig jeg skal tage hende i skridt igen og få samling på hende igen. Samt at jeg lige skal longere hende lidt hende inden jeg hopper op på hende da jeg bruger alt for mange kræfter og tid på ar varme hende op.
Problemet ligger nok også i at jeg selv har en dårlig venstre volte. Jeg har problemer med at støtte op på udvendig når jeg på venstre volte. Samt jeg ikke selv arbejder så godt med indvendig på denne volte. Alt dette pga en skulder skade...
Nogle som kan komme med nogle gode råd til mig?? Alt kan bruges...:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træls på venstre volte
  • #1   20. sep 2008 Flicka var svær på højre volte.
    Jeg var så så "heldig" at jeg skulle longere hende rigtig meget, fordi vi havde haft en dårlig saddel, og konkien skulle jo holdes ved lige - så jeg longerede hende rigtig meget, og det hjalp også rigtig meget på hendes højre volte smiley

Jeg vil foreslå, at du longerer engang imellem, måske bare en gang om ugen (:

håber du kunne bruge det
    knus

• #2   20. sep 2008 ups :S

Stavefejl er gratis xD

• #3   20. sep 2008 Tålmodighed, Jeg er sikke på at det nok skal komme.
    (Har selv problemer med venste volte)

Du kan også longere den (som din underviser også siger) smiley

• #5   20. sep 2008 Altså jeg rider måske 4-5 gange om ugen og så 2-3 dage om ugen longere jeg hende kun. Og så er jeg jo begyndt på at longere hende inden jeg rider hende.
    Og ja så træner jeg hende rigtig meget i skridt når vi rider. Altså over halvdelen af tiden foregår i skridt hvor jeg bøjer hende godt af.
    Og så bruger jeg mine schenkler hele tiden eller hvad man kan sige. Så hun lige som finder ud af at hvad det hele betyder.

• #6   20. sep 2008 har du måske fået hende tjekket i ryggen?
    - hun kan jo have nogen skævheder der gør, at hun simpelthen ikke KAN gå ordentlig på venstre volte.
    evt. få en kiropraktor ud?, kender en der også er uddannet dyrlæge, og han er meget grundig, og rolig.

• #7   20. sep 2008 Som sagt har jeg kun haft hesten i 3 uger, og med den viden om at den aldrig er blevet redet rigtig ned og ikke er redet rigtig siden december mdr eller sådan noget så nej har ikke fået tjekket hende endnu, da jeg ved med sikkerhed hun er meget stiv og ikke forstår mine signaler da hun aldrig har lært dem. Hun er altså 8 år så hun har jo redet i mange år hvor hun har lært at bliver man prikket til så skal man gå hurtigere ikke bøje sig...

• #8   20. sep 2008 Men selvfølgelig fortsætter det sådan så skal hun bestemt tjekkes. Skal også have hende vaccineret her om ikke så lang tid så vil også lige have dyrlægen til at se på hende. Men inden jeg fik hende blev hun dyrlæge undersøgt uden nogen bemærkninger...

• #9   20. sep 2008 okay (:
    det kunne jo bare være, men ja som du siger, hun er blevet redet forkert og er meget stiv, så man kan jo bare håbe på at det kun er det!

• #10   20. sep 2008 Ja altså man har jo lov at håbe. Og så længe jeg ikke har redet hende længere tid end jeg har så giver jeg lige det hele en chance og ser om det ikke bliver bedre.
    Men bliver det ikke bedre skal jeg bestemt have hende undersøgt.

• #11   20. sep 2008 det sys jeg lyder meget fornuftigt d:

Kommentér på:
Træls på venstre volte

Annonce