Træls på venstre volte {{forumTopicSubject}}
Jeg har lånt denne her dejlige hest. Men problemet ligger i af hun ALDRIG er blevet redet "rigtig". Hendes rigtige ejer har aldrig fået undervisning så den måde hun har lært hesten at gå ned med hovedet er kun via tøjlen. Benene er kun til fremdrift eller hvad man kan sige.
Jeg får nu undervisning 1-2 gange om ugen af en berider. Det går også klart fremad, men venstre volte slår hun fuldstændig fra lige så snart vi skal trave. Min ridelærer siger jo selvfølgelig jeg skal tage hende i skridt igen og få samling på hende igen. Samt at jeg lige skal longere hende lidt hende inden jeg hopper op på hende da jeg bruger alt for mange kræfter og tid på ar varme hende op.
Problemet ligger nok også i at jeg selv har en dårlig venstre volte. Jeg har problemer med at støtte op på udvendig når jeg på venstre volte. Samt jeg ikke selv arbejder så godt med indvendig på denne volte. Alt dette pga en skulder skade...
Nogle som kan komme med nogle gode råd til mig?? Alt kan bruges...:-)
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
Jeg var så så "heldig" at jeg skulle longere hende rigtig meget, fordi vi havde haft en dårlig saddel, og konkien skulle jo holdes ved lige - så jeg longerede hende rigtig meget, og det hjalp også rigtig meget på hendes højre volte
Jeg vil foreslå, at du longerer engang imellem, måske bare en gang om ugen (:
håber du kunne bruge det
knus
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
Stavefejl er gratis xD
okt 2007
Følger: 46 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 96 Svar: 1.509
(Har selv problemer med venste volte)
Du kan også longere den (som din underviser også siger)
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 144 Svar: 1.593
Og ja så træner jeg hende rigtig meget i skridt når vi rider. Altså over halvdelen af tiden foregår i skridt hvor jeg bøjer hende godt af.
Og så bruger jeg mine schenkler hele tiden eller hvad man kan sige. Så hun lige som finder ud af at hvad det hele betyder.
sep 2007
Følger: 52 Følgere: 45 Heste: 7 Emner: 118 Svar: 1.535
- hun kan jo have nogen skævheder der gør, at hun simpelthen ikke KAN gå ordentlig på venstre volte.
evt. få en kiropraktor ud?, kender en der også er uddannet dyrlæge, og han er meget grundig, og rolig.
feb 2006
feb 2006
sep 2007
det kunne jo bare være, men ja som du siger, hun er blevet redet forkert og er meget stiv, så man kan jo bare håbe på at det kun er det!
feb 2006
Men bliver det ikke bedre skal jeg bestemt have hende undersøgt.
sep 2007
Træls på venstre volte