Træls dag , {{forumTopicSubject}}
Har vært til spring træning i dag. Røg af hele 5 gange.
3 gange ved hesten stoppede og 1 gang ved han lige havde lyst til at smutte til højre og 1 gang da jeg skule op på han igen hvor han gik frem ad og jeg ikke fuldte med videre..
Men har et problem til træning. Kan simpel hen ikke få han i højre galop og når jeg endelig får ham i det skrifter han selv igen.
Så nu står det på balance træning de næste dage.
Hvor Dan lære man hesten at skifte fra højre til venstre på komando?
Kan i anfalde et bid til spring. Han har for travlt hen mod springene så han eller jeg kan ikke ikke få afstanden til at passe.
Hans dressur er på plads. Der er ingen problemer.
Lige på rider jeg med 3 delt 3 rings bid, min underviser anbefaler et stang bid? Synes bare det virker for voldsomt.
På forhånd tak
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Hesten har ikke dressuren på plads hvis det ikke virker på springbanen, det er derfor dressur bla. er vigtigt for en spring ekvipage.
sep 2008
Følger: 162 Følgere: 427 Heste: 5 Emner: 254 Svar: 2.026
Så hold en rigtig god pause fra springning og få din dressur på plads!
Så kan det være når du har dressuren på plads, at du endda kan springe hesten med et almindeligt bid?
sep 2007
(link fjernet)
" HESTE DER LØBER.
Som tilskuer til et springstævne, oplever man ofte heste der nærmest spæner af sted banen igennem og i nogle tilfælde skal der mere eller mindre skarpe bid til at holde farten nede. Den gængse opfattelse er at hesten løber fordi den elsker at springe, og nærmest ikke kan vente med at komme over.
Det er en fejlagtig opfattelse. Hesten løber når den skal springe, fordi der på et eller andet tidspunkt er skabt en association imellem dens flugtinstinkt og springet.
Det illustreres meget godt ved den type heste, der kaster sig fremad mod springet, men så alligevel refuserer i sidste sekund. Hvis hesten virkelig kastede sig fremad fordi den ikke kunne vente med at få lov til at springe, hvorfor nægter den så alligevel at springe over når den kommer helt derhen? "
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 78 Heste: 1 Emner: 262 Svar: 1.027
sep 2007
Din dressur, din grund ridning skal virke andre steder end dressurbanen.
Dvs. på tur, på springbanen, fra jorden osv.
Det duer ikke at stopsignalet kun virker når der er hegn omkring den og sandbund.
jun 2011
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 6
mar 2008
For synes et stangbid er for voldsom.
sep 2007
Det samme som du bruger i dressur, men istedet vil jeg anbefale at få styr på stopsignal også selvom der står et spring foran hesten.
mar 2008
sep 2011
Følger: 18 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 22 Svar: 382
I rider LA2 dressur, og din hest kan ikke springe an i højre galop?
Det virker mystisk..
mar 2008
maj 2011
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 34
SPING: Sørg for at holde udvendig tøjle godt stram, det er bremsen, hvis han bare løber så hvis du har mulighed og det ikke bliver for volsom så drej ham rundt sådan at han er træt, eller gør ham træt inden du spinger.. Du siger han stopper foran springet, der vil jeg sige at du enden bare skal drive, men så løber han jo videre.. Men ellers kan du jo starte med at løs springer ham så han ved at han skal forsætte og ikke stoppe.. Når du får det på plads så sæt eventuel en stnor eller longche op så han ikke kan løbe uden om..
GALOP: sørg for at have benene rigtig på, når han så gør det så hold et godt tempo så han ikke har chancen for at sprign1e om igen Udvendig ben tilbage, og indvendig frem til gjorden.. Når han springer rigtig kan du måske læne dig frem ad og klappe ham med et god tempo, og rose ham, det gjorde jeg og når det er på plads, så sid tilbage og rid helt almindelig..
Håber det kan hjælpe
mar 2008
Træls dag ,